Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning M52b28
Autor Wiadomość
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-08, 10:03   Tuning M52b28

Co można nagrzebać przy tym silniczku zeby wykrzesac z niego jakies rumaki i niutki???
Wiem ze kolektor ssacy z M50b25 moza zaaplikowac czy cos jeszcze???Czego mozna sie spodziewac po zmianie kolektora...gra warta zabawy???
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 03-08-08, 10:27   

Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-08, 14:57   

czyli moc idzie do góry ale moment spada???hmmm.... a wie ktos jak to sie przeklada na przyspiesznie...czy jest lepsze czy gorsze???poprostu jaki jest stosunek przyrostu koników a spadku niutków
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-08-08, 23:25   

podobno że mimo wszystko idzie lepiej niż na serii.
moment nie koniecznie musi spaśc ale napewno nie urosnie
_________________
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-08, 08:39   

aha.jak sie ogarne do konca ze swapem to moze spróbuje zamontowac ten kolektor.
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 05-08-08, 14:45   

Przy zmianach samego kolektora w każdym aucie jest inna reakcja.
W niektórych moment spada, a w innych jest zły rozkład momentu itd.
Nie wiem czy robić zmianę na chybił trafił się opłaca.
Dodaj regulator ciśnienia paliwa i ustaw na hamowni nową mapę.
Najważniejszy w przyspieszeniu jest moment obrotowy.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-08, 15:25   

Padre dobrze pisze, te bajki z kolektorem z b25 biorą sie ze wsi :)

najlepszym tuningiem jest dołożenie kompresora z mercedesa + plus remaping (ale to musisz ews zdjąć) 260 koni jest na dzień dobry. Ale jeśli już wsadzać kompresor to można zrobić wydech z nierdzewki tylko z tłumikiem końcowym +plus stożek(nie gubisz momentu przy stożku jak w silniku wolno ssącym bo kompresor reguluje przepływ powietrza).

regulator ciśnienia paliwa obowiązkowy na ok 3,5 bara bez kompresora (w serii jest 3)

ogólnie droga zabawa i i tak cudów sie nie osiągnie bez odprężenia silnika :/
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 06-08-08, 15:37   

o, to może mi kotś wyjaśni o co biega z tym odprężeniem silnika, bo jakoś nie kumkam tego
_________________
E30 forever
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-08, 15:41   

zmniejszenie kompresji, można podnieść głowice ( specjalna uszczelka) albo frezować tłoki. Ale przy takich zabiegach to już powinny być kute części a nie odlewy.
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-08, 17:41   

czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ?? ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej???
 
 
Rafal325i 
I znowu V8



BMW: e65 750i
Imię: Rafał
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 520
Skąd: Mrągowo
  Wysłany: 06-08-08, 17:57   

rafal-LUBIN napisał/a:
czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ?? ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej???
Hej.jak sie zdecydujesz na ten kolektor wydechowy to moge ten sam kolektor z tej samej firmy załtwić za 680zł z kosztami wysyłki. mam sklep tuningowy i mam zniżki w tej firmie z kolektorami. miałem jeden na sklepie,jest solidny.miałem zakładać do swojej ale sprzedałem.moge załatwić kolektorki do różnych silników.jutro wstawie liste do czego moge mieć.
_________________
moja była V8ka http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=47077
teraz QP 328i
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=53626
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-08, 21:07   

ogólnie kolektor jest firmy krzak i żadne ingerencje w układ wydechowy mocy naprawdę nie podniosą bez re mapingu. Na plus mu sie pisze ze ma długie portki zwiec jest szansa ze komora spalania lepiej sie opróżni ze salin i nie zassie z sąsiedniego cylindra.

ja na twoim miejscu zaczął bym od zportowania kanałów. bo widzę ze masz chyba za dużo kasy ze tak wymyślasz :) (bez obrazy oczywiście) zdejmij głowice wypoleruj denka tłoków na lustro ( zapobiegniesz osadzaniu sie nagaru) dotrzyj zawory i splanuj głowice, możesz tez oddać ja do azatowania co wzmocni ja i zapobiegnie uszkodzenia związanym z poważniejszymi przyrostami mocy. przy składaniu załóż nowy rozrząd i możesz o parę stopni go przestawić (silnik straci na elastyczności ale zyska na momencie w górnej fazie obrotów (ala ostre wałki) ale to tylko gdy masz pływające koło (jak np w m44 is).

wiec gdy juz masz tak zrobiona gorę i nie społkałes sie do reszty możesz zająć sie dołem :) kupujesz nad wymiarowe panewki oddajesz wał do szlifu kupujesz kute korbowody i kute tłoki.

i na tym etapie zauważasz ze za tą kasę miał byś już e 36 z 98r M3 SMG :P

nie wiem czemu większość ludzi myśli ze żeby podrasować silnik to wystarczy kupić parę gratów z allegro za 1000zł i już przyrost 70 km i 50 nm :(

takie rzeczy to tylko w erze i fiacie 126p (ale tam nie za 1000zł tylko za maks 300 :) )
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Rafal325i 
I znowu V8



BMW: e65 750i
Imię: Rafał
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 520
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 07-08-08, 14:16   

lolejko napisał/a:
Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą.
Niejestem specem ale czytałem że po zmianie kolektora dolotowego od m50b25 moc można uzyskać większą,pewnie ma większą średnice przelotu i dlatego nm.troche spadnie.albo tylko przeniesie sie na wyższe obroty. :)
_________________
moja była V8ka http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=47077
teraz QP 328i
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=53626
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-08, 15:05   

dokładnie kolego, ma większa średnice, ale trzeba sportować głowice jeżeli już, bo co za sens zwiększać średnicę jak zwęża sie w głowicy ;) Po za tym jaki sens ma zwiększanie ilości powietrza bez zwiększenia dawki paliwowej. momet na pewno przeniesie na wyższą partie obrotów i prawie na pewno spadnie.
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14