Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizatory -wycinka !!
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-08, 22:08   Katalizatory -wycinka !!

Zastanawiam się nad wycinka katów w mojej 325i ! Nie zamierzam się bawić w jakieś śmieszne strumiennice, tylko poprostu wstawić wolny przelot !!
Znam aspekty prawne i ekologiczne, problemy z przeglądami itp.
Ale chodzi o kwestie mechaniczna - czy po wycieciu katów nic niepokojącego nie będzie się dziać z autem ??

Wycinać czy nie ??
Czy ktoś myśli że jednak lepiej zastosować strumiennice zamiast wolnego przelotu ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-08-08, 22:11   

Najlepiej włożyć kata nowego, bo dźwięk ci się zmieni na gorsze.
vmasher napisał/a:
czy po wycieciu katów nic niepokojącego nie będzie się dziać z autem ??

Eeee nic jej się nie stanie.
Cytat:
Czy ktoś myśli że jednak lepiej zastosować strumiennice zamiast wolnego przelotu ??

Jak już to jakiś środkowy tłumik.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-08, 22:21   

nie no kata nowego nie włoże, bo za cenę nowego kata, to można już zrobić cały układ z kwasówki :lol: tłumnik środkowy też raczej nie, poprostu myślałem o wolnym przelocie, tymbardziej że w planach jest właśnie układ z kwasówki, kuzyn ma znajomka w stolicy i zaoferował za 1700 pln układ z kwasówy :D no i do tego barany też wypadałoby kupić, czyli jakieś 700pln dodatkowo !!

Pozatym słyszałem 325 bez kata na wolnym przelocie i 325 ze strumiennica i to drugie było zdecydowanie bardziej głośne niż to na wolnym wydechu !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
DIDI 
Black gleboszuracz



BMW: Czarne :)
Imię: Daniel
Silnik: M50B25
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 1417
Skąd: NBA
Wysłany: 06-08-08, 23:06   

Ja mam 325i na przelocie zupełnym. Rury wspawane zamiast katalizatora i tyle. Nic sie dziwnego nie dzieje. Śmiga cały czas normalnie. Z przegladami nie miałem nigdy problemu z tego powodu. Ostatnio koleś gada do mnie że ona głosno pracuje tak bo nie ma środkowego tłumika :oczy: a ja brech. Bo niby skad wziać tam środkowy tłumik?? Jak tylko katalizator jest i u mnie właśnie wyciety. Tak sie znają panowie w stacjach diagnostycznych :wstyd:
_________________
"My robimy te manewry tuuuu, więc podejdź bliżej i zejdź trochę w dół..." :P

MOJE FELGI NA SPRZEDAŻ!!!
http://img511.imageshack....38/becikes3.jpg

Moja black bejbe ;) http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=279
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-08-08, 23:11   

DIDI napisał/a:
Bo niby skad wziać tam środkowy tłumik??

Połączony jest razem z katem. Masz tam dużą puchę i małą.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-08, 23:20   

to nie jest tłumnik środkowy, tylko to są 2 katy na jednej rurze, czyli po 2 na obydwu wylotach, gadałem z gościem który rozbiera i kupuje/sprzedaje katy i mówił że to właśnie są po 2 katy na jednej rurze :oczy:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-08-08, 23:27   

Kurna zapomniałem że to M50 :mur: ale po tych większych puszkach powinny i tak być takie mniejsze czyli tłumiki/
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
DIDI 
Black gleboszuracz



BMW: Czarne :)
Imię: Daniel
Silnik: M50B25
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 1417
Skąd: NBA
Wysłany: 06-08-08, 23:35   

Wiem tyle. U mnie są dwie rury na przelocie w tym miejscu i tyle :lol: a dźwiek jest zawalisty. Nie tłucze tępym basem tylko ryczy przy konkret przegazówce, a na wolnych mruczy. Poezja dla uszu :P
_________________
"My robimy te manewry tuuuu, więc podejdź bliżej i zejdź trochę w dół..." :P

MOJE FELGI NA SPRZEDAŻ!!!
http://img511.imageshack....38/becikes3.jpg

Moja black bejbe ;) http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=279
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-08, 23:42   

tak Lolo, są po 2 puszki na obydwu rurach, i podobno zarówno ta większa, jak i ta mniejsza to katalizatory, czyli wychodzi na to że są po 2 katy na obydwu rurach, dla mnie to też dziwne, ale koles który to rozbiera i tym od kilku lat handluje tak twierdzi
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-08, 08:16   

W niektórych samochodach jak lambda jest po kacie to potrafią obroty szfankowac i komputer szaleje... ale nie wiem jak jest w Twoim...

U mnie nie ma kata tylko rurka i jest fajnie :ok:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 07-08-08, 08:23   

z tego co się orientuje to lambdy są przed katami, więc sądzę że z tym nie powinno być problemów !! Też raczej nie będę się bawił z żadne tłumniki tylko wolny przelot będzie, pozatym w planach i tak cały układ wydechowy, więc po co inwestować w tłumniki środkowe ;)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-08, 08:26   

I słusznie... napewno będziesz zadowolony z "odetkania" beemki
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-08-08, 08:56   

no_limit napisał/a:
I słusznie... napewno będziesz zadowolony z "odetkania" beemki

Niekoniecznie. Wolny wydech się sprawdza przy turbo, ale przy wolnossącym może być efekt odwrotny. Możesz moc poczuć po wycięciu kata bo tych parę koni zabiera, ale może ci wypalac gniazda zaworowe z powodu zawirowania spalin. układ wydechowy to nie jest takia prosta konstrukcja( szczeólnie w BMW). Ja już z wydechami przechodziłem parę zmagań i wniosek zawsze miałem ten sam. Najlepjej jest na seryjnym wydechu. Chyba że się kupi kompletny wydech sportowy dobrej firmy (np. Supersprint) i wyliczony pod dany silnik. To tak troche do naświetlenia sprawy.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-08, 09:09   

Lolejko mi bardziej chodziło o dzwięk... co do osiągów to raczej wg mnie zmiany jezeli sa to przy wycietym kacie nieodczuwalne (w jedna czy druga strone)...
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 07-08-08, 11:41   

Ja również mam wycięty kat i wspawaną rurkę ale będę wymieniał na tłumik przelotowy np od merca i jest :ok:
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15