Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zgrzeszylem - wszyscy obnizaja a ja podnioslem auto
Autor Wiadomość
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 18:47   zgrzeszylem - wszyscy obnizaja a ja podnioslem auto

jak w temacie

od dluzszego czasu mialem problemy z utrzymaniem auta na drodze w sposob umozliwiajacy normalna jazde i wyprzedzanie.

oponki 225/45/17 sa niskie i szerokie i w koleinach nei idzie normalnei jezdzic, jednak ja nawet na prostej autostradzie mialem problemy z utrzymaniem auta.


wymienilem wszystko, co 2 tyg jak bylem w polsce wymienialem jakeis czesci zawieszenia az doszlo do teog ze wymienialem nowe na nowe i tracilem tylko kase.


ostatnio koles na stacji diagnostycznej podpowiedzial mi ze problemem moga byc dobite i za niskie sprezyny. pomimo nowych amortyzatorow sprezyny nei pracuja jak trzeba, w dodatku tylni stabilizator nei dociska dobrze kol do podloza gdyz jest nei dostosowany do tek mocnego obnizenia.
Sprawdzilem ta informacje i na real oem do zawieszenia Mtechnik przychodza rowniez inne stabilizatory.


dzis po ciezkiej nocy i biciu sie z wlasnymi myslami, pojechalem do intercarsu i kupilem 2 tylnie sprezyny, jakeis zamienniki oryginalnych. 2 godziny i nowe sprezyny byly na miejscu.

efekty:
- moje kola od opony do lini nadkola mialy jakies 11cm miejsca, gdzie wczesniej bylo max 2cm.

przejechalem sie kawalek po dziurawych drogach i czuc poprawem auto jezdzi stabilniej, ale dokladnego sprawdzenia dokonam podczas wyjazdu do niemiec.

po przejechaniu 40km sprezyny lekko usiadly i dziura od opony do nadkola wynosi juz jakies 5cm.


mam nadzieje ze to juz bedie koniec walki z zarzucaniem i niestabilnoscia tylu samochodu.


co o tym wszystkim sadzicie ?



ps. dodatkowo auto bedize palilo teraz mniej paliwa, bo jezdzi coagle z gorki :hyhy:

niedlugo dodam fotki do galerii
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-08-08, 19:15   

No z tymi stabilizatorami, to koleś ma rację. Tylko to już w niskich trybach zawieszenia niedziała. Na glebie autko może myszkować, ale jak zastosujesz kompletne zawieszenie czyli amory i springi to powinno być okiej. A maglownica jak? Nie ma luzu?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 19:40   

lolejko, maglownice nie ma luzow, przod jest sztywny, jedynie lekki luz jest na tylnim mocowaniu na gumie, ale to norma, bo ta guma tam pracuje i to normalne.


sprawnosc wszystkich 4 amorkow to 72-77%

wszystko co gumowe, metalowogumowe i inne tuleje wymienilem a auto dalej zachowywalo sie jakby tylnia belka byla skretna....


po dzisiejszych zabiegach mam nadzieje ze wszystko wroci do normy. mialem zwykle amorki i sprezyny schnitzera, jednak przez czeste wycieczki do niemiec pod pelnym obciazeniem sprezynki padly i jzu nie pracowaly jak trzeba. widac bylo ze guma o gume juz sie odbijala ta co jest w sprezynie...


licze ze bedzie teraz wszystko ok, w sumei dla mnei wazniejsze jest bezpieczenstwo niz wyglad auta ;) a te kilka cm z tlu w gorze zle nie wyglada ;)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-08-08, 19:46   

Zbieżnośc z tyłu robiłeś??? Kiedyś miałem podobny problem że tyłek potrafił mi zatanczyć i wina była zbieżności.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 19:51   

lolejko, compact z tylu nei ma regolowanego zawieszenia, jest takei samo jak w e30 :hyhy:
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-08-08, 19:58   

No to kicha. Nie wiem co może tam u ciebie jeszcze może to powodować jak to wszystko powymieniałeś. A na prostej drodzę i równej przy jakich prędkościach cię wozi?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 20:04   

oglnie na rownym jedzie ok, prosto nie sciaga w sumie nic.

ale wystarczy najechac na pasy na drodze malowane biala farba to wtedy czuc jak tylnia belka jakby sie ruszala i skrecala, bo auto traci stabilnosc na chwile. takie male zawachanie.

ale pasy + koleiny + troszke wody i balem sie na trasie przekraczac 80km/h gdzie wczesniej ta sama trase moglem pokonywac z wieksza predkoscia.


odnosnikiem jest ta sama trasa, na ktorej jezdze od ponad roku do niemiec i z powrotem.

to rzucanie nei stalo sie z dnia na dzien, po prostu coraz mocnej go rzucalo az zaczelem wymeiniac czesci zawieszenia. no ale ile mozna... jezdizc na szarpaki, na rolki, sprawdzac zawieszenie i zawsze jest sztywno.

musze pozbyc sie tego zjawiska zarzucania, bo za jakis czas bedzie jesien i zima i wogole nie da sie jezdzic, b gdzies tam w pamieci mam to ze tyl moze mnei wyprzedzic...
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-08-08, 20:21   

Węższe koła daj :) Załóż zimówki na próbę.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 20:37   

wiesz najgorsze jest to, ze od zawsze mam takie kola i kiedys bylo ok a teraz problemy...

wczeniej mialem 235/40/17 teraz 225/45/17


a zimowek nei moge dac, bo sie zutylizowaly i jestem w stanie poszukiwan ;)
 
 
Piekarz 


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 82
Wysłany: 19-08-08, 23:14   

Sprawdź geometrię przede wszystkim.

Chociaż podczas wielu napraw o których pisałeś już to zrobiłeś. Jest jeszcze kwestia taka że przód teraz jest niżej niż tył więc to też może być przyczyną dalszego złego zachowania. Naprawiając jedną usterkę mogłeś spowodować taki sam efekt w mniejszym stopniu bo przednie sprężyny też mogą być w podobnym stanie do tylnych.
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-08, 23:28   

zbierznosc sprawdzalem i katy i wszystko jest ok

na razie sprawdze zachowanie na trasie i jak cos to zmieniam przednei sprezyny tez
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 20-08-08, 07:17   

a tuleje na belce z tyłu sa ok?
a moze poprostu masz zamało powietrza w kołach
_________________
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-08-08, 10:39   

tuleje wymienione na nowe lemfordera

cisnienei w oponach, juz probowalem roznych konfiguracji, od 1.8 do 2.5 i nic to nei zmienia.

przy wiekszym cisnieniu auto nawet bardziej podskakuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14