e36 320 m50 coupe ocencie spalanie gazu / filtr K&n st.2 |
Autor |
Wiadomość |
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 06-08-11, 17:51
|
|
|
Sprostuję moją wcześniejszą wypowiedź żeby ktoś nie miał wątpliwości. Mapę benzyny oczywiście można zebrać bez laptopa , przydaje się on aby zrobić to szybciej
Listwa wtryskowa Alex
(przy odkręcaniu pamiętajmy, że w wężach jest nieznaczna ilość gazu który ulotni się po poluzowaniu opasek, nie palić )
Średnicę dyszy widzimy poniżej... Dla Alexów w E36 320i powinna wynosić około 2,1mm. Najlepiej zmierzyć dopasowując wiertełko na styk.
|
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-11, 18:35
|
|
|
Wracam do tematu , na 41 litrach zrobiłem 288 km , filtr powietrza wymieniony , kilka butli z gazem spalonych tak wygląda mapa gazu i benzyny wdzięczny będę za jakieś wskazówki bo plus minus wychodzi mi spalanie 15 litrów gazu
|
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 05-09-11, 19:21
|
|
|
Co tu pisać, przesuwaj żółte punkty w górę, kasuj mapę gazu i jazda od nowa....
Przeczytaj intrukcję do Staga |
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
Pomógł: 28 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 2545 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 05-09-11, 23:35
|
|
|
ToLa napisał/a: | wychodzi mi spalanie 15 litrów gazu |
to sporo
miasto ? czy mieszany |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 05-09-11, 23:51
|
|
|
Stag akurat w tym temacie ma świetne wsparcie
http://www.ac.com.pl/pl/d...trukcje-obslugi
W skrócie ruszasz punktami żółtymi tak aby nałożyć zieloną linię na niebieską (wyobraź Sobie że zielona linia ma podpórki w żółtych punktach, niektóre musisz dać wyżej a końcowe dla przykładu niżej) |
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-11, 22:50
|
|
|
spinaczo, jutro będę kombinował ale mam pytanie...
Mam mapę benzyny i gazu , muszę ustawić aby były jak najbliżej do siebie zbliżone. czyli ruszam żółte kropki myszką lekko w górę , robię auto kalibracje i w trasie sprawdzam jak się ułożyła linia gazu w stosunku do linii benzyny . dobrze rozumiem ? Jesli będzie nie za dobrze to znowu powtarzam wcześniejszą instrukcję ? |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 07-09-11, 15:57
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-11, 20:51
|
|
|
No to trochę pokombinowałem i mam taki wykres
Jak mi się skończy gaz to zatankuje i zobaczę ile teraz będzie spalać .
spinaczo, jak teraz Ty to widzisz ? Coś poprawiać dalej czy jest ok ? |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 11-09-11, 10:45
|
|
|
No jest prawie ideał, w środkowym zakresie podniósłbym minimalnie i można jeździć |
_________________
|
|
|
|
|
patt
BMW: e34 TDS touring
Imię: Patryk
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: augustow-warka
|
Wysłany: 12-09-11, 11:16
|
|
|
Podczepię się pod temat ,
Spinacz co może być przyczyną szarpania i dławienia się między 2500 a 3000 obr/min praktycznie na każdym biegu , chyba , że od razu od zera jej daje w kocioł to zapindala ok ale jak chcę normalnie jeździć to właśnie szarpie i przerywa , no i spalanie wzrosło z 10 do 14l na 100km , silnik 1,8 is, świece, przewody nowe, filtry gazu nowe , na gazie zrobione 50tkm od założenia , na benzynie wszystko ok, na wykresie gazu też nic nie wychodzi złego???
Pisz jakie jeszcze informacje potrzebujesz to uzupełnię . |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 13-09-11, 10:41
|
|
|
patt, na początek Inpa albo DIS. Uszkodzony czujnik położenia wałka daje podobne objawy w niektórych autach. Napisz jakiej firmy sterownik LPG, jakie wtryski, reduktor, czy obydwa filtry LPG nowe? |
_________________
|
|
|
|
|
patt
BMW: e34 TDS touring
Imię: Patryk
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: augustow-warka
|
Wysłany: 13-09-11, 11:13
|
|
|
Stag 4 , firma jakaś AG-autogaz , wtryski MAGIC , reduktor też AG, filtry obydwa wymieniane co 10tkm, ale chyba problem rozwiązany a mianowicie pękł mi przewód od chłodzenia reduktora i przy wymianie zauważyłem prawie zdjęty przewodzik z reduktora chyba jakiś podciśnieniowy , więc naciągnąłem go na swoje miejsce i od tej pory wszystko ok, przynajmniej na razie |
_________________
|
|
|
|
|
gregzary
BMW: E36 325i Coupe
Imię: Grzesio
Silnik: M50B25
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 111 Skąd: Żary
|
Wysłany: 14-09-11, 00:10
|
|
|
ToLa,
patrze na te twoje screeny (tez mam staga) i widze jeszcze jeden problem w twoich ustawieniach, mianowicie chodzi o dosc dużą różnicę w czasach wtrysku między pb a gas. U ciebie jest to ok 1,3ms różnicy a nie powinno być więcej niż 0,3-0,5ms powodem tego może być kilka przyczyn. Pierwsza już widzę i jest to ciśnienie gazu na reduktorze jest za wysokie (1,41bar) powinno ocsylować w granicy 1bar co więcej powiedz czy te wykresy masz robione podczas pracy ciepłego czy "chlodnego" silnika? w dolnej części masz wykresy parametrów i między innymi pracę sondy lambdy (różowy kolor) jeżeli twoja skala czasu ma podziałki co 5sec to powinieneś mieć tam ładną sinussoidę a jest linia ciągła co może podpowiadać że sonda nie działa prawidłowo co więcej napięcie na sondzie masz 0,31 i jest to stała wartość czyli komp gazowy ciągle wali ci bogatą mieszankę i leją wtryski (nawet jak średnica dysz jest dobrze dobrana to komp będzie otwierał wtryski na dłużej aby dostarczyć więcej gazu)
Tak czy inaczej mi tu dużo rzeczy nie pasuje.
Zacznij od wykasowania wszystkich ustawień.
Przekręć stacyjkę (bez odpalania) i sprawdź jakie ciśnienie gazu bedzie pokazywać komp (STAG) odpal silnik i sprawdz jeszcze raz (po odpaleniu powinien pokazywać ok 1bar)
Wyłącz silnik i odpal jeszcze raz i zrób auto kalibrację na ustawieniach fabrycznych staga (wybierz z listy jedynie jakie masz wtryski i reduktor)
Wyłącz gaz i zrób mape na pb w pełnej skali obrowów (trasa i miasto) im dłużej pojeździsz tym lepsza mape zrobisz. nastepnie przelacz na gaz i powtorka z rozrywki (mapa).
powinno być ok (ale sprawdź tą sondę na wszelki wypadek) |
_________________ Oceń moją małą
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=231596#231596
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 14-09-11, 00:48
|
|
|
Zasada jest tylko jedna i jakże prosta
Czasy wtrysku benzyny na benzynie jak i na gazie mają być takie same
Regulacja na mapki nie jest idealna ale chyba zgodzicie się ze mną, że jest lepsza niż na oko jak to ustwiono początkowo
gregzary, masz racje, dla Alexów ciśnienie powinno być w okolicach 1 bara ale nie wiadomo jak wtedy z dyszami a nie chcę radzić coś komuś przez internet żeby się później wkurzał, że mu nie działa wcale. |
_________________
|
|
|
|
|
|