Wymiana płynu chłodniczego. |
Autor |
Wiadomość |
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 19:37 Wymiana płynu chłodniczego.
|
|
|
Witam, jako że moje auto ma nabite ponad 200 tyś km to myślę, żeby na tą zimę wymienić płyn w chłodnicy, w lato jak się zagrzał dolałem butelkę zwykłej wody żeby dojechać do docelowego miejsca.
Jak zmieniałem wąż od chłodnicy, to płyn był czarny... buu.
Jest sens wymieniać płyn czy to raczej mi nie zamarznie? |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 18-10-11, 19:43
|
|
|
Kolego wez to wymieniaj czym predzej nie ma co trzymac syfu bo tylko zaszkodzic moze balaganu narobic i tyle. |
_________________
|
|
|
|
|
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 19:50
|
|
|
Ile litrów wchodzi w obieg? Bo nie wiem ile kupić mam. Gdzieś wyczytałem, że około 6l, czy to prawda? |
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 18-10-11, 19:56
|
|
|
Wchodzi około 6 - 6,5 litra więc jak kupisz 7 to jeszcze zostanie na dolewkę. |
_________________
|
|
|
|
|
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 19:57
|
|
|
Polecacie jakiś konkretny czy kupić jakiś na Orlenie? |
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 18-10-11, 19:59
|
|
|
Ja w każdym aucie używam PRESTONE... nie jest drogi i jest w miarę dobry. I jest mieszalny z praktycznie każdym płynem, więc przy wymianie jak zostanie troszkę starego to nic nie będzie. |
_________________
|
|
|
|
|
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 20:01
|
|
|
Orientujesz się może czy przydałoby się czymś przepłukać ten stary płyn w obiegu? Jak to zrobić? |
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 18-10-11, 20:05
|
|
|
Skoro masz bardzo brudny płyn to by się przydało ale nie wiem jak to dokładnie wypłukać. Czy próbować pod ciśnieniem, bo zazwyczaj jak spuszczasz płyn to trochę jego zostaje. U mnie zostało około 0.5 - 1 L a spuszczałem z chłodnicy i z bloku. |
_________________
|
|
|
|
|
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 20:08
|
|
|
Wiesz, nie wiem jaki był zalewany płyn, ale domyślam się, że jego czas już nadszedł, dlatego najpierw chce wyczyścić układ, gdzieś wyczytałem, że można to zrobić wodą destylowaną z odkamieniaczem? |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 18-10-11, 20:09
|
|
|
Jedyna możliwośc prezpłukania to chyba tylko po cisnieniem bo tak samo to nigdy wsztstko nie zleci i troche syfu zawsze zostanie |
_________________
|
|
|
|
|
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 18-10-11, 20:29
|
|
|
Ma ktoś jeszcze jakieś rozwiązania? Chce to zrobić jak najszybciej. |
|
|
|
|
karol.e36
BMW: 328 avusblau
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 1298 Skąd: brańsk-białystok
|
Wysłany: 18-10-11, 21:11
|
|
|
tak naprawde jedynym bezpiecznym rozwiązaniem jest kilkakrotna zmiana płynu (ze wzgledu na koszta woda) wlewasz wodę odpowietrzasz jeżdzisz i znowu i tak kilka razy pozbedziesz się syfu)
a może woda destylkowana z octem z czajnikiem ocet daje sobie radę |
_________________ Bmw e36 M3-cała na części (mpakiet, szpera, motosporty) ///3
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28082
www.alsort.pl |
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-10-11, 09:40
|
|
|
Ja jak wymieniałem płyn to zalałem na tydzień wodą destylowaną, po tygodniu spuściłem żur i zalałem płynem. Generalnie możesz układ zalać wodą destylowana, żeby trochę pochodził i znowu spuścić, zawsze coś wyleci. Sposób z wodą i octem też działa, ale wali to potem niemiłosiernie. Co do płynu polecam koncentrat SHELa dostępny na stacjach Shell. Ja kupiłem chyba trzy, albo cztery butelki i mi sporo zostało. Możesz kupić też koncentrat w ASO cenowo nie wychodzi tak drogo, a masz pewność i spokój. |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
Markus344
BMW: e30 m62b44(non vanos)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 68 Skąd: different wolrld!
|
Wysłany: 20-10-11, 00:17
|
|
|
Najprostszym rozwiązaniem jest,jak chcesz bezpiecznie i szybko: -woda z 15-25 litrów najlepiej deszczówka-poważnie bo jest miękka i nie wyparuje tak szybko jak zwykła. Zalej-odpowietrz i do zlania -znów zalej-odpowietrz i zlej - powtórz operację tyle razy aż przy zlewaniu będzie woda czysta.
Myślę,że gdybyś powtórzył operacje 3 razy byłoby już super.
Co do płynu-gdybyś płukał wodą-z pomocą idzie Ci nauka i rewelacyjne płyny chłodnicze w koncentracie.Kup bańkę 5litrów i gdy dolejesz do niej np:2 litry wody to temperatura zamarzania będzie wynosiła jak pamiętam -45stopni. Ja taki zalałem u siebie to visco nie ma co robić -nie grzeje się auto,ani nie zamarza, Nie pamiętan nazwy płynu-ale dostaniesz go w każdym sklepie z olejami-a jak nie mają na miejscu koncentratu zamów,albo kup np:na allegro.
Jeżeli nie chcesz się bawić w koncentrat-mój kosztował 45zł- to zalej petrygo czy borygo- najlepiej kolor ten co miałeś-choć po twoim post-ie wynika,że kolor nie znany.
Ja polecam koncentrat.Pamiętaj,że koncentrat łączy się z wodą,bo do tego jest stworzony -petrygo i borygo też się łączą,ale przy mrozach woda może się z nich wytrącać,a tego byśmy nie chcieli.
Są też płyny takie jak Motul ,Bilstein -ale to już najwyższa półka chłodzenia zimowania no i ceny .
a jeszcze dodam,że płyn chłodniczy zaleca się wymieniać tak samo jak olej silnikowy!!! - czyli raz w roku lub raz na 10k km. Płyn też traci właściwości-ba w serwisach wkładają tester w zbiorniczek wyrównawczy i w % widzą ile zostało mu prawidłowego działania!
Pozdro |
_________________ Lubisz BMW? - wiele ciekawych tematów znajdziesz na blogu
"Wszystko o BMW"
strona:
http://mypowerbmw.blogspot.com/ |
|
|
|
|
kazikm3
///M POWER
BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 20-10-11, 08:26
|
|
|
Markus344 napisał/a: | płyn chłodniczy zaleca się wymieniać tak samo jak olej silnikowy!!! - czyli raz w roku lub raz na 10k km |
pierwsze słyszę
ja zalałem koncentrat Prestone gwarancja 5 lat , normalnie co 2 lata wystarczy |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
|
|
|
|
|
|