Wibracje na kierownicy... |
Autor |
Wiadomość |
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 27-01-08, 18:08 Wibracje na kierownicy...
|
|
|
Witam,
Co może być przyczyną wibracji kierownicy, bicia (takie samo jakby sie miało nie wyważone koła) przy prędkości 170km/h ? Dodam, że przed tą i za tą granicą wszystko jest ok! Koła też wyważałem, geometria zrobiona, zawiecha wemieniona - efekt taki sam. Może to być wina np. asfaltu?
Moja Beta to e36, 323i z 98 roku.
|
|
|
|
|
miketof
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW 318IS COUPE
Imię: Kornel
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 3 Skąd: Resko || Szczecin
|
Wysłany: 27-01-08, 18:16
|
|
|
Powiem ci ze z tym to moga być naprawde rozne rzeczy.... delikatnie krzywe koło, obejrzyj dokładnie opony czy nie masz jakigoś bąbla, spróbuj na koniec przełożyć koła, czasem to pomaga...
u mnie bicie wystepuje koło prędkości 140, potem koło 170.... u mnie jest to troszeczke krzywa felga. |
_________________ Uwielbiam akademicki internet
|
|
|
|
|
razyel
BMW: E65 730i
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 152 Skąd: Olszyna Lubańska
|
Wysłany: 27-01-08, 18:16
|
|
|
Może to być wina oponek, albo łącznika stabilizatora... |
_________________
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 27-01-08, 18:51
|
|
|
Opony ? raczej nie...wymienione na nowe zimówki (z letnich) z nowymi stalowymi felgami. Łączniki stabilizatora - wymienione na nowe.
Te bicie nie jest może bardzo uciążliwe (mocno nie bije) ale denerwujące. |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 27-01-08, 18:54
|
|
|
Ale to jest bardzo dziwne że tylko przy tej prędkości tak się dzieje... Ile razy się to zdarzyło Może po prostu coś wpadło wtedy w bieżnik opony i już mogło tłuc.. |
_________________
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 27-01-08, 19:03
|
|
|
Może inaczej: zaczyna się to przy 165; Przy 170 jest największe bicie (choć nie duże jak wcześniej pisałem) Wszystko się kończy przy 180km/h. Czasem te prędkości się zmieniają o kilka kilometrów.
Dla mnie to też jest dziwne...
PS. Dzięki "yeahman" za info o nowym forum
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 27-01-08, 19:12
|
|
|
Efekt taki sam...Mimo zmiany opon z letnich na zimówki! |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 27-01-08, 19:13
|
|
|
oczko82, forum ma 3 dni Mam nadzieję że damy rade sprowadzić tu każdą 3 jaka istnieje
A co sądzisz o tym że może to są jakieś wibracje przenoszone z silnika na danych obrotach
Albo też spróbuj jak Lolejko radzi. Może po prostu zamień się z kimś na koła przód i później można będzie np wykluczyć że to wina kół. Jak to mogę Ci użyczyć swoich przy 200km/h było idealnie |
_________________
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 27-01-08, 20:07
|
|
|
Przy 200 i wyżej też mam idealnie Problem to tylko te 170km/h. Nie, silnik odpada ale dzięki za wszystkie rady.
A co do forum...jednej 3 nie zwabi się - trójki mojego taty. On po prostu z neta nie korzysta
|
|
|
|
|
Klakier
Przyjaciel Forum
BMW: E36
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 602 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 28-01-08, 09:48
|
|
|
z tego co wiem to na zimówkach maksymalna predkosc to 160km/h i moze guma nie wytrzymuje tych predkosci ale skoro piszesz ze na letnich tez masz bicie to trzeba by szukac przyczyny juz w zawieszeniu. ale tak jak piszesz na samym poczatku za granica jest to moze to byc przyczyna asfaltu :niepasi: bo sam wiesz jakie sa drogi u nas. W polsce nikt nie bierze pod uwage ze tak szybko sie jezdzi bo najszybcie na autostradzie mozna 130 jechac wiec nie robia drug takich jak na zachodzie |
_________________ BMW - Nasze najlepsze
|
|
|
|
|
_BBoyOne_
BMW: '96 318is
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 173 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 28-01-08, 10:54
|
|
|
...dokladnie moze byc wiele przyczyn...rownie dobrze moze byc tak ze wjechales przy jakiejs predkosci w wode wcisnales hamulec i leciutko tarcza sie skrzywila...sam tak mialem...i pomoglo...pozniej po wypadku podobno kolo jest ustawione na jakims swoim torze i jak wypadnie to tez jest bicie przy roznej predkosci...u niektorych przy 90 lub 120 a u ciebie przy 170...no ale z ta predkoscia to radzilbym i tak nie przesadzac:P...ja sprawdzilem na autostradzie do 190 mi doszla i nawet hamulca nei wciskalem...poczekalem az do 150 spadnie bo tak mi zaczelo rzucac kierownica.... |
|
|
|
|
sowa.lbn
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E-30 320 coupe
Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 9 Skąd: lublin
|
Wysłany: 28-01-08, 14:56
|
|
|
WITAM BRAć .....przyczyn bez liku tak jak juz koledzy wspominali trzeba by to rozwiazac droga eliminacji usterek (ja tak uwazam jesli niewiem o OCB).u mnie tez bylo cos takiego ale doszedlem juz do tego! to byly fele okazalo sie ze mam felgi vw-kie srednica piast inna niz w bawarce i jak zakladali mi w wulk.to na pierscieniach centrujacych krzywo siedziala i jakby ją niezakladac to wraz bilo zalozylem org fele bmw i spokoj heheh ale mam plan dotoczyc na tokarce 2 tuleje i zaloze na lato tamte (bo sliczne bestie) pewnie niepomoglem ale zawsze cos pozdro!! |
_________________ Best Machine of the World |
|
|
|
|
Łuki
BMW: F10 523i & E30 M52B28
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 28-01-08, 15:35
|
|
|
Jeżeli wszystko sprawdzisz i dalej to będziesz miał to musisz wyważyć a raczej doważyć koła na samochodzie.
Wszystkie RWD mają z tym problem.
W Niemczech wszystkie ASO BMW i Merca tak wyważają koła.
Chodzi o to że przód w RWD przenosi nawet najmniejsze niedoważenie na osi ze względu na to że napęd nie jest w stanie ich wytłumić bo po prostu go z przodu nie ma.
Miałem tak nawet u siebie po założeniu nowych kół. Opony i fele nigdy nie są idealnie proste i zawsze jakiś margines błędu jest. Po doważeniu kół u mnie wszystkie drgania ustały. |
_________________ Łuki
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 28-01-08, 17:25
|
|
|
Dzięki, dzięki za wszystkie rady - coś pokombinuje Dobrze, że to są bardzo słabe wibracje...nie przeszkadzające zbytnio w jeździe. A po za tym te 170 szybko się zmienia w 180 i już jest spokój |
|
|
|
|
|