Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje na kierownicy...
Autor Wiadomość
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
  Wysłany: 27-01-08, 18:08   Wibracje na kierownicy...


Witam,
Co może być przyczyną wibracji kierownicy, bicia (takie samo jakby sie miało nie wyważone koła) przy prędkości 170km/h ? Dodam, że przed tą i za tą granicą wszystko jest ok! Koła też wyważałem, geometria zrobiona, zawiecha wemieniona - efekt taki sam. Może to być wina np. asfaltu?

Moja Beta to e36, 323i z 98 roku.

 
 
miketof 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: BMW 318IS COUPE
Imię: Kornel
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: Resko || Szczecin
Wysłany: 27-01-08, 18:16   

Powiem ci ze z tym to moga być naprawde rozne rzeczy.... delikatnie krzywe koło, obejrzyj dokładnie opony czy nie masz jakigoś bąbla, spróbuj na koniec przełożyć koła, czasem to pomaga...
u mnie bicie wystepuje koło prędkości 140, potem koło 170.... u mnie jest to troszeczke krzywa felga.
_________________
Uwielbiam akademicki internet :)
 
 
 
razyel 



BMW: E65 730i
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 152
Skąd: Olszyna Lubańska
Wysłany: 27-01-08, 18:16   

Może to być wina oponek, albo łącznika stabilizatora...
_________________

 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 27-01-08, 18:51   

Opony ? raczej nie...wymienione na nowe zimówki (z letnich) z nowymi stalowymi felgami. Łączniki stabilizatora - wymienione na nowe.
Te bicie nie jest może bardzo uciążliwe (mocno nie bije) ale denerwujące.
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 27-01-08, 18:54   

Ale to jest bardzo dziwne że tylko przy tej prędkości tak się dzieje... Ile razy się to zdarzyło ?? Może po prostu coś wpadło wtedy w bieżnik opony i już mogło tłuc..
_________________
 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 27-01-08, 19:03   

Może inaczej: zaczyna się to przy 165; Przy 170 jest największe bicie (choć nie duże jak wcześniej pisałem) Wszystko się kończy przy 180km/h. Czasem te prędkości się zmieniają o kilka kilometrów.
Dla mnie to też jest dziwne...

PS. Dzięki "yeahman" za info o nowym forum :)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 27-01-08, 19:09   

Kilka opcji podam: źle wyważone koło, opona mimo że nówka może mieć wadę i krzywa felga! Najlepiej załóż inne koła to się coś zawsze wyeleminuje!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 27-01-08, 19:12   

Efekt taki sam...Mimo zmiany opon z letnich na zimówki!
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 27-01-08, 19:13   

oczko82, forum ma 3 dni :P Mam nadzieję że damy rade sprowadzić tu każdą 3 jaka istnieje :hyhy:

A co sądzisz o tym że może to są jakieś wibracje przenoszone z silnika na danych obrotach ??
Albo też spróbuj jak Lolejko radzi. Może po prostu zamień się z kimś na koła przód i później można będzie np wykluczyć że to wina kół. Jak to mogę Ci użyczyć swoich przy 200km/h było idealnie :hyhy:
_________________
 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 27-01-08, 20:07   

Przy 200 i wyżej też mam idealnie :) Problem to tylko te 170km/h. Nie, silnik odpada ale dzięki za wszystkie rady.
A co do forum...jednej 3 nie zwabi się - trójki mojego taty. On po prostu z neta nie korzysta :)
 
 
Klakier 
Przyjaciel Forum


BMW: E36
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 602
Skąd: SMY ....
Wysłany: 28-01-08, 09:48   

z tego co wiem to na zimówkach maksymalna predkosc to 160km/h i moze guma nie wytrzymuje tych predkosci :P ale skoro piszesz ze na letnich tez masz bicie to trzeba by szukac przyczyny juz w zawieszeniu. ale tak jak piszesz na samym poczatku za granica jest :ok: to moze to byc przyczyna asfaltu :niepasi: bo sam wiesz jakie sa drogi u nas. W polsce nikt nie bierze pod uwage ze tak szybko sie jezdzi bo najszybcie na autostradzie mozna 130 jechac wiec nie robia drug takich jak na zachodzie :)
_________________
BMW - Nasze najlepsze ;)
 
 
 
_BBoyOne_ 


BMW: '96 318is
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 173
Skąd: Sieradz
Wysłany: 28-01-08, 10:54   

...dokladnie moze byc wiele przyczyn...rownie dobrze moze byc tak ze wjechales przy jakiejs predkosci w wode wcisnales hamulec i leciutko tarcza sie skrzywila...sam tak mialem...i pomoglo...pozniej po wypadku podobno kolo jest ustawione na jakims swoim torze i jak wypadnie to tez jest bicie przy roznej predkosci...u niektorych przy 90 lub 120 a u ciebie przy 170...no ale z ta predkoscia to radzilbym i tak nie przesadzac:P...ja sprawdzilem na autostradzie do 190 mi doszla i nawet hamulca nei wciskalem...poczekalem az do 150 spadnie bo tak mi zaczelo rzucac kierownica....
 
 
 
sowa.lbn 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: E-30 320 coupe
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: lublin
Wysłany: 28-01-08, 14:56   

WITAM BRAć .....przyczyn bez liku :) tak jak juz koledzy wspominali trzeba by to rozwiazac droga eliminacji usterek (ja tak uwazam jesli niewiem o OCB).u mnie tez bylo cos takiego ale doszedlem juz do tego! to byly fele okazalo sie ze mam felgi vw-kie srednica piast inna niz w bawarce i jak zakladali mi w wulk.to na pierscieniach centrujacych krzywo siedziala i jakby ją niezakladac to wraz bilo zalozylem org fele bmw i spokoj heheh ale mam plan dotoczyc na tokarce 2 tuleje i zaloze na lato tamte (bo sliczne bestie) pewnie niepomoglem ale zawsze cos pozdro!!
_________________
Best Machine of the World :)
 
 
Łuki 



BMW: F10 523i & E30 M52B28
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 28-01-08, 15:35   

Jeżeli wszystko sprawdzisz i dalej to będziesz miał to musisz wyważyć a raczej doważyć koła na samochodzie.
Wszystkie RWD mają z tym problem.
W Niemczech wszystkie ASO BMW i Merca tak wyważają koła.
Chodzi o to że przód w RWD przenosi nawet najmniejsze niedoważenie na osi ze względu na to że napęd nie jest w stanie ich wytłumić bo po prostu go z przodu nie ma.

Miałem tak nawet u siebie po założeniu nowych kół. Opony i fele nigdy nie są idealnie proste i zawsze jakiś margines błędu jest. Po doważeniu kół u mnie wszystkie drgania ustały.
_________________
Łuki
 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 28-01-08, 17:25   

Dzięki, dzięki za wszystkie rady - coś pokombinuje :) Dobrze, że to są bardzo słabe wibracje...nie przeszkadzające zbytnio w jeździe. A po za tym te 170 szybko się zmienia w 180 i już jest spokój :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14