Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stag300+ temperatura przełączania
Autor Wiadomość
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-12-11, 21:07   Stag300+ temperatura przełączania

Koledzy kilka pytań mnie nurtujących :)

Mam instalację stag300+ i ustawioną temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
Dziennie robię ok 10 km w jedną stronę do pracy i po pracy ta sama trasa, zauważyłem że schodzi mi coraz więcej paliwa. Tankuję gaz do pełna czyli ok 40 litrów i benzyny za 50 zł .
Benzyny mi starcza na jakieś nie całe 2 tankowania gazu. Wcześniej nie miałem takiego problemu i starczało mi paliwa na trochę więcej tankowań gazu. Pytanie na ile bezpiecznie można zmniejszyć temperaturę przełączenia ?

Drugie pytanie jest następujące , zauważyłem czasem ( tzn kilka ostatnich dni ) ze jak odpalam auto i przejadę kilka km i prawidłowo mi się przełącza na gaz , zatrzymam się gdzieś na 5/10 min i pomimo że wskaźnik temperatury pokazuje mi taka temperaturę w której już powinien chodzić gaz auto przełącza się na benzynę .

Dodam że instancja to :
Stag300+
Reduktor wzmacniany 1500 model shark
Listwa wstryskiwaczy alex typu valtec
wielozawór tomasetto
zbiornik stako 53 l

Auto e36 320 m50, byłem z tym drugim problemem u gazowników bo instalacja na może 5 mc wgrali nowy soft do staga i kazali obserwować .
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-12-11, 21:10   

nikt nic nie podpowie koledzy ?? :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
yogi7456 



BMW: E90 320d 190KM
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 48 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 4148
Skąd: Radom
Wysłany: 11-12-11, 21:14   

ToLa napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 11-12-11, 21:29   

yogi7456 napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga


Ja na IG1 i wtryskach Hana i mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko. Czasem tylko delikatnie szarpnie, ale tylko jak zejdę do niskich obrotów i nagle wcisnę gaz bez zatrzymywania bryczki.

ToLa napisał/a:
zatrzymam się gdzieś na 5/10 min i pomimo że wskaźnik temperatury pokazuje mi taka temperaturę w której już powinien chodzić gaz auto przełącza się na benzynę .


Albo wywala jakiś błąd, albo masz nieprawidłowo ustawione parametry w ACGasSynchro w polu Ustawienia sterownika gazu, przełączanie na benzynę.

ToLa napisał/a:
Wcześniej nie miałem takiego problemu i starczało mi paliwa na trochę więcej tankowań gazu.


Zima jest - reduktor się dłużej nagrzewa i szybciej ochładza, więc to norma o tej porze roku ;)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
Ostatnio zmieniony przez MIKUr1 11-12-11, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 11-12-11, 21:31   

Na Alexach możesz dojść do 25 stopni, poniżej będą się ostro brudzić. Musisz dbać o dobry stan płynu w układzie, jeśli dawno nie zmieniany, można prewencyjnie wymienić termostat. Warto sprawdzić czujnik temperatury reduktora.

Zaznaczyć opcję rozgrzewania wtryskiwaczy.


Cały problem leży w posiadanych wtryskiwaczach które są gówno warte ;)
_________________
 
 
 
misieek1226 
...



BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2232
Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 11-12-11, 21:43   

yogi7456 napisał/a:
ToLa napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga

kolego jesli myslisz żę 33 stopnie to mało to sie mylisz ,fakt jest to takie minimum do normalnej nieuciązliwej eksploatacji zwłaszcza w zime , ja mam staga 300 nie + :lol: mam 30 stopni i jest spokuj robie tak jak kolega 10km w jwdną do pracy miesiecznie 1500-1700 latem za 50 zł beny mi starcza na miesiac zima leje za80 starcza ze na rezerwe nie wbija, mianowicie podwyzszone spalanie beny moze byc spowodowane reduktorem miałem tak :) nie wydalał przy duzym obciazeniu (but) wywalał na bezyne jest tam taka opcja 'wyłącz przy pierwszym' trzeba ja odchaczyc no i ciśnienie robocze wyregulować :) chodzi o to ze jak spadnie ponizej podanego cisnienia minimalnego w komputerze ja mam ok. 0,75(da sie ustawić) to przerzuca na Pb, a co do drugiej zagatki to może złe wpiecie przewodów ogrzewania reduktora w układ auta tzn. nie tam gdzie trzeba i wtedy na zegarze bedziesz miał już dobra temp. a dalej na Pb zapier... masz tu link jak to powinno wyglądac http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=65174 ja mam tak a kupilem swoja juz z instalacją i tak była wpieta a tu sie wypowiada specjalista na tan tamat czyli coś w tym jest :)
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-12-11, 00:37   

Ludzie to by po 80 stopni poustawiali najlepiej :lol: bo szkoda silnika :lol:

Wpięcie reduktora warto sprawdzić, dobry pomysł.
_________________
 
 
 
yogi7456 



BMW: E90 320d 190KM
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 48 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 4148
Skąd: Radom
Wysłany: 12-12-11, 08:55   

misieek1226 napisał/a:

kolego jesli myslisz żę 33 stopnie to mało to sie mylisz
nie wiem,byc moze,ale zawsze myslalem ze ponizej 40 stopni to malo a tu czytam...
MIKUr1 napisał/a:
mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko
jak dla mnie szok :O ale gaziarzem to ja nie jestem,moze tak ma byc
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 12-12-11, 10:36   

yogi7456 napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko
jak dla mnie szok :O ale gaziarzem to ja nie jestem,moze tak ma byc


Sam sobie ustawiałem :P
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-12-11, 13:10   

Ja na Hankach mam zawsze 0 stopni ustawione :yeah: :yeah:
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 12-12-11, 15:02   

W Stagu 15 stopni to minimum ;) Niżej po prostu się nie da ustawić, aczkolwiek reduktor też dostaje po dupie przy niskiej temperaturze.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
swistak240 


BMW: bedzie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: k-ce
Wysłany: 17-12-11, 23:04   

siema a takie cos jak by zrobic na wezu zasilajacy jak wiecie wiekszosc diesli ma problemy z szybkim nagrzaniem wody to montuja takie cos obojetne czy to vw czy co http://allegro.pl/podgrze...1949582612.html
jak myslicie dalo by to cos np vw przy tdi ma po 3 swiece wkrecone w ten kruciec reno montuje 4 wiadomo jakis przekaznik mocniejszy instalacja i np kupic uzywany przelacznik asc czy cos takiego zeby ladnie wygladalo w kabinie i przy wlaczonym aucie to wlaczac zaraz przed reduktorem zeby odczytal temperature pracy szybciej i szybciej sie przelaczal

a jednak nie jestem pierwszy co takie cos kombinuje znalazlem na elektrodzie ze ludzie juz tak kombinuja http://www.elektroda.pl/r...57.html#7145193
i niby to dziala
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 18-12-11, 15:57   

No to jak działa to próbuj i napisz jakie efekty ;)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 19-12-11, 01:05   

Ciężko uzyskać jakiś konkretny efekt, zużycie alternatora dziesięciokrotne pewnie, zysk względnie mały. Oczywiście całość da się usprawnić aby miało to sens, ale wymaga to pieniędzy, czasu, testów. Wg mnie najlepszym pomysłem na zejście z ilością spalanej benzy jest zakup dobrych wtryskiwaczy. Możemy wtedy drastycznie zejść z temperaturą przełączania, dodatkowo generujemy zysk dzięki zwiększonej dokładności dawkowania LPG.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14