Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4 |
Autor |
Wiadomość |
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-01-12, 15:32 Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4
|
|
|
Witam, mam troche irytujący problem.
Mianowicie samochód na biegu jałowym chodzi strasznie nie równo. Obroty latają od ~500 do 1000/min. Jedzie 'chyba' normalnie, chociaż czasem łapie takiego zamuła, że nawet pedał w podłodze nie powoduje że zacznie przyśpieszać.
Co ciekawe, dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie wszystko chodzi idealnie, równo, sprawnie. Wymieniłem świece - nie pomogło. Kable wymienione 20 tyś km temu - ori Bosch'e.
Instalacja sekwencyjna STAG 4. 'Serwis' gazu (wymiana filtrów fazy lotnej i ciekłej + podpięcie pod kompa) był robiony jakieś 2-3 tyś km temu. Silnik to m43b16 w e36 coupe.
Może to być istotne, kilka dni temu miałem problem z pracą silnika, okazało się że jeden kabel WN wypiął się ze świecy ( ) Dopiąłem i wszystko było ok, na benzynie, bo na gazie falowanie.
Nie mam pomysłu co dalej może być winowajcą. Na dniach zamawiam kabel do swojej instalacji, może tam coś sie pokaże.
Macie jakieś pomysły? |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 27-01-12, 15:39
|
|
|
Jest różnica czy ciepły czy zimny? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-01-12, 15:40
|
|
|
MIKUr1, i na ciepłym i na zimnym nie równo pracuje. Praktycznie cały czas, obojętnie czy świeci słońce, czy pada deszcz, czy jest -20.. |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
Maciek
BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 356 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 27-01-12, 17:45
|
|
|
krokowy, guma do przepływki... |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 27-01-12, 22:55
|
|
|
Jest problem ze składem mieszanki. Trzebaby podłączyć i zobaczyć jak wyglądają mapy gazu i benzyny. Instalacja ile ma przejechane? Jaki reduktor? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-01-12, 23:41
|
|
|
MIKUr1, na dniach będe miał kabelek to podłącze i pobawie się z tym. W razie czego będe raportował na forum co i jak.
Instalacja ma przjechane niecałe 50 tyś km. Reduktor Tomasetto, nic więcej nie wiem.. (kupiłem auto już z założonym gazem) |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 30-01-12, 00:04
|
|
|
Pewnie wtryski brudne skoro wcześniej śmigała. Daj zdjęcie spod maski albo napisz konkretnie co masz. Kabelek obowiązkowo, koszt niski a zawsze można coś poprawić bez pieprzenia się z gazownikami |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 30-01-12, 11:20
|
|
|
Proszę zdjęcie z pod maski, bo nie doszukam sie informacji co do wtrysków
Kabelek na dniach będzie u mnie, to potem będe sie radził co i jak
|
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 30-01-12, 12:43
|
|
|
Wtryski firmy Alex typu Valtek. Powinny pracować w pionie albo chociaż pod kątem wężykami w dół w przeciwnym razie ostro się brudzą. Następny krok to podłączenie pod kompa, bo nie ma sensu grzebać na oślep. |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 30-01-12, 20:22
|
|
|
spinaczo, dam rade to sobie sam w garażu ogarnąć? Chodzi mi o obrócenie tych wtrysków. Jakieś rady, wskazówki?
Co do kabelka, to jade jutro w góry, w piątek się za to zabiore, podepne i zraportuje
Czy na podstawie tego zdjęcia jesteś w stanie mi powiedzieć jaki typ filtrów mam u siebie?
Filtr fazy ciekłej z otworem czy bez? Jest to jakaś różnica?
Filtr fazy lotnej z końcówkami 12mm? |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 30-01-12, 20:49
|
|
|
Wymiana filtra w Alasce http://mechanikalia.wordp...to-at09-alaska/
Filtr fazy lotnej możesz sobie założyć jaki chcesz, np Czaja
Wtryski musisz zwyczajnie wypchnąć bardziej w stronę kolektora ssącego |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 30-01-12, 21:35
|
|
|
To to wiem Po prostu widziałem z otworem i bez, dlatego nie wiedziałem jaki wybrać
Co do tych wtrysków.. Czyli nie musze nic rozbierać, tylko je przesunąć? |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 30-01-12, 22:36
|
|
|
Powinny być w jakiś sposób przymocowane na łączniku gumowym, możesz poszukać zdjęć twojego silnika z LPG w internecie jak ludzie montują. Priorytet to pion. |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-02-12, 15:18
|
|
|
Podłączyłem kompa pod gaz.. Nic nie zmieniałem, a auto działa na lpg
Czasem na chwile działa dziwnie (nie ma mocy, tak jakby sie przycina), ale po chwili znowu działa dobrze (ma moc itd).
Poniżej zamieszczam screeny z podłączenia. Niech ktoś kto ogarnia oceni moją mape z gazu. Dziwnie sie rozchodzi pod koniec. Nie rozumiem też tego mnożnika (jaki ma być?).
Przepraszam za takie pytania, ale jestem dopiero początkującym, i nie do końca wszystko ogarniam. Także będe wdzięczny jak ktoś wytłumaczy prostymi słowami o co w tym biega..
PS. Nie ukrywam że liczę na Waszą pomoc |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
|