Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4 |
Autor |
Wiadomość |
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 06-02-12, 16:10
|
|
|
lobek, bieda na gazie
Mnożnikiem musisz tak kręcić aby czasy wtrysku benzynowego były takie same na benzynie jak i na LPG.
Graficznie to oczywiste, ciągnij żółtą linię do góry tam gdzie zielona jest za nisko w stosunku do niebieskiej. |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-02-12, 16:14
|
|
|
Całkiem możliwe że po południu się za to zabiore
Czyli mam dążyć do sytuacji w której wykres gazu i benzyny będzie się idealnie pokrywał
Po tej 'operacji' mam coś jeszcze robić? |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-02-12, 16:47
|
|
|
Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu. Przód mapki masz zrobiony całkiem nieźle. Po koniec faktycznie pasowałoby trochę podnieść mnożnik, bo się może robić ubogo. Tak czy siak o ile mapki nieźle to mnożnik trochę zbyt płaski. Przód trochę za nisko, tył trochę za wysoko, aczkolwiek akceptowalnie. Dodaj sobie jeszcze kilka punktów na linii mnożnika, żeby można było dokładniej dostrajać. Tył jak Ci się pokryje będzie lux. Co do tych dziwnych momentów to trzeba by to wychwycić na oscyloskopie i zobaczyć co jest nie tak. Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie. Jeśli chodzi o mnożnik to jest to najistotniejsza linia spośród wszystkich ustawień. Te mapki które się rysują to tylko graficzna interpretacja zachowania czasów wtrysku na benie i lpg ułatwiająca ustawienie instalki. Wyznacznikiem działania jest właśnie mnożnik i czas wtrysku gazu jest ustalany na bieżąco w taki sposób:
Czas wtrysku benzyny przy danym podciśnieniu x mnożnik x ewentualne korekty na poszczególnych wtryskiwaczach. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-02-12, 17:26
|
|
|
MIKUr1 napisał/a: | Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu. |
Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?
MIKUr1 napisał/a: | Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie. |
Czyli jak ją podłączyć?
Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 06-02-12, 21:12
|
|
|
Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys ale co kto lubi |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 06-02-12, 22:25
|
|
|
Może się nie udać, a zestaw naprawczy to 7,50zł na jeden wtrysk tyle że za kalibracje u mnie biorą 5 dych. |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-02-12, 22:35
|
|
|
lobek napisał/a: | MIKUr1 napisał/a: | Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu. |
Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?
MIKUr1 napisał/a: | Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie. |
Czyli jak ją podłączyć?
Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy |
Jeśli chodzi o strzelanie z wydechu, to z korektami nic nie zrobisz. Trzeba by obczaić w ogóle z czym jestem problem, ale tak jak Spinaczo skłaniałbym się w stronę zużytych wtryskiwaczy. 50 tyś km na Alexach to całkiem niezły wynik Gdybyś był w stanie przewidzieć kiedy auto zacznie mulić to oscyloskop na pewno by pokazał co boli instalkę. Ale do pasuje podłączyć sondę, żeby widzieć co się dzieje z mieszanką w tych chwilach mulenia. Sondę podłączasz w ten sposób, że szukasz kabla koloru fioletowego (NIE fioletowy z szarym) i wlutowujesz się w CZARNY przewód sondy. Najlepiej zrobić to od strony instalacji samochodu ponieważ nie ma potem problemu z wymianą sondy i kable od strony instalacji są miedziane (łatwiej przylutować) a od strony sondy są stalowe. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-02-12, 23:47
|
|
|
Dzięki bardzo Panowie za pomoc, już wiem do kogo kierowac się w sprawie lpg i nie tylko
Jak będzie okazja, będzie doobry browar w nagrode |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-02-12, 23:52
|
|
|
Najważniejsze żeby auto śmigało jak należy |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 21-02-12, 21:53
|
|
|
spinaczo napisał/a: | Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys ale co kto lubi |
Panowie specjaliści, ile może wyjśc cenowo wymiana wtrysków na coś - powiedzmy - lepszego od 3Ohm valteków? |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 21-02-12, 22:23
|
|
|
Ja polecam Hany, Spinaczo pewnie będzie podobnego zdania Spokojnie kupisz poniżej 100zł sztuka, i z tego co się orientuję to są już dostępne Hanki na wtyczki typu Valtek, więc i przejściówek nie potrzebujesz, a nawet jeśli byś dorwał taniej te na wtyczki typu Keihin, to się odezwiesz i Ci powiem jak niskim kosztem zrobić tak, żeby było ładnie i dobrze Wtryskiwacz o najlepszej relacji jakość/cena. Można zejść nisko z temperaturą przełączania, aczkolwiek na zimno są troszkę głośne i dają bogatszą mieszankę Jak się gaz nagrzeje, to jest ideał. Trzeba tylko rozwiązać kwestię montażu (w listwę, lub z króćcem), wystroić ładnie i cieszyć się zajebiście i bezawaryjnie śmigającą instalacją LPG |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 21-02-12, 23:58
|
|
|
Dobrze prawi, polać mu |
_________________
|
|
|
|
|
|