Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4
Autor Wiadomość
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 06-02-12, 16:10   

lobek, bieda na gazie :hmm:

Mnożnikiem musisz tak kręcić aby czasy wtrysku benzynowego były takie same na benzynie jak i na LPG.

Graficznie to oczywiste, ciągnij żółtą linię do góry tam gdzie zielona jest za nisko w stosunku do niebieskiej.
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-12, 16:14   

Całkiem możliwe że po południu się za to zabiore :hyhy:

Czyli mam dążyć do sytuacji w której wykres gazu i benzyny będzie się idealnie pokrywał :)

Po tej 'operacji' mam coś jeszcze robić?
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-02-12, 16:47   

Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu. Przód mapki masz zrobiony całkiem nieźle. Po koniec faktycznie pasowałoby trochę podnieść mnożnik, bo się może robić ubogo. Tak czy siak o ile mapki nieźle to mnożnik trochę zbyt płaski. Przód trochę za nisko, tył trochę za wysoko, aczkolwiek akceptowalnie. Dodaj sobie jeszcze kilka punktów na linii mnożnika, żeby można było dokładniej dostrajać. Tył jak Ci się pokryje będzie lux. Co do tych dziwnych momentów to trzeba by to wychwycić na oscyloskopie i zobaczyć co jest nie tak. Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie. Jeśli chodzi o mnożnik to jest to najistotniejsza linia spośród wszystkich ustawień. Te mapki które się rysują to tylko graficzna interpretacja zachowania czasów wtrysku na benie i lpg ułatwiająca ustawienie instalki. Wyznacznikiem działania jest właśnie mnożnik i czas wtrysku gazu jest ustalany na bieżąco w taki sposób:
Czas wtrysku benzyny przy danym podciśnieniu x mnożnik x ewentualne korekty na poszczególnych wtryskiwaczach.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-12, 17:26   

MIKUr1 napisał/a:
Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu.

Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?

MIKUr1 napisał/a:
Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie.

Czyli jak ją podłączyć? ;)


Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy :piwo:
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 06-02-12, 21:12   

Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys :lol: ale co kto lubi :lol:
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-12, 21:23   

spinaczo, wiem wiem, uroki valteków :P

Póki co planuje tylko dobrze zestoić ten gaz, i tyle ;)
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 06-02-12, 22:25   

Może się nie udać, a zestaw naprawczy to 7,50zł na jeden wtrysk :lol: :lol: tyle że za kalibracje u mnie biorą 5 dych.
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-02-12, 22:35   

lobek napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu.

Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?

MIKUr1 napisał/a:
Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie.

Czyli jak ją podłączyć? ;)


Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy :piwo:


Jeśli chodzi o strzelanie z wydechu, to z korektami nic nie zrobisz. Trzeba by obczaić w ogóle z czym jestem problem, ale tak jak Spinaczo skłaniałbym się w stronę zużytych wtryskiwaczy. 50 tyś km na Alexach to całkiem niezły wynik :D Gdybyś był w stanie przewidzieć kiedy auto zacznie mulić to oscyloskop na pewno by pokazał co boli instalkę. Ale do pasuje podłączyć sondę, żeby widzieć co się dzieje z mieszanką w tych chwilach mulenia. Sondę podłączasz w ten sposób, że szukasz kabla koloru fioletowego (NIE fioletowy z szarym) i wlutowujesz się w CZARNY przewód sondy. Najlepiej zrobić to od strony instalacji samochodu ponieważ nie ma potem problemu z wymianą sondy i kable od strony instalacji są miedziane (łatwiej przylutować) a od strony sondy są stalowe.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-12, 23:47   

Dzięki bardzo Panowie za pomoc, już wiem do kogo kierowac się w sprawie lpg i nie tylko :lol:

Jak będzie okazja, będzie doobry browar w nagrode :piwo:
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-02-12, 23:52   

Najważniejsze żeby auto śmigało jak należy :)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 21-02-12, 21:53   

spinaczo napisał/a:
Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys ale co kto lubi

Panowie specjaliści, ile może wyjśc cenowo wymiana wtrysków na coś - powiedzmy - lepszego od 3Ohm valteków? :piwo:
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 21-02-12, 22:23   

Ja polecam Hany, Spinaczo pewnie będzie podobnego zdania :) Spokojnie kupisz poniżej 100zł sztuka, i z tego co się orientuję to są już dostępne Hanki na wtyczki typu Valtek, więc i przejściówek nie potrzebujesz, a nawet jeśli byś dorwał taniej te na wtyczki typu Keihin, to się odezwiesz i Ci powiem jak niskim kosztem zrobić tak, żeby było ładnie i dobrze :) Wtryskiwacz o najlepszej relacji jakość/cena. Można zejść nisko z temperaturą przełączania, aczkolwiek na zimno są troszkę głośne i dają bogatszą mieszankę ;) Jak się gaz nagrzeje, to jest ideał. Trzeba tylko rozwiązać kwestię montażu (w listwę, lub z króćcem), wystroić ładnie i cieszyć się zajebiście i bezawaryjnie śmigającą instalacją LPG :)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 21-02-12, 23:58   

Dobrze prawi, polać mu !!
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15