Witam, swiezutki jestem na tym forum jak szczypiorek, ale zwracam sie do Was z prosba o pomoc. Kupilem sobie 1 w moim zyciu BMW 3 330 xd kombi 2002r. Wszystko niby bylo ok, auto z malym potwierdzonym przebiegiem, zadbane, serwisowane, w dosyc atrakcyjnej cenie. Mam je juz caaaly miesiac. i wszytsko byloby pieknie, gdyby to cholerstwo nie sprawialo mi jednej, dosyc irytujacej niespodzianki. A mianowicie: czasami potrafi sobie nie odpalic. Wyglada to mniej wiecej tak: wsiadam, zapalam, jade sobie, zatrzymuje sie, gasze silnik i ide powiedzmy na zakupy. Wracam chce zapalic.... a tu niestety: rozrusznik kreci, juz slychac ze silnik zaczyna prace, puszczam kluczyk... i autko gasnie. 15 - 20 prob - to samo, auto nie zapala. Raz bylo tak, ze prawie rozladowalem akumulator i wkurzony wrocilem taksa do domku, na nastepny dzien zamowilem holownik, wyslalem kumpla z papierami i kluczykami zeby mi je sholowal, a wredna bmka odpalila za 1 razem (postala przez noc i jej przeszlo). mialem ja wiezc do ASO, ale kolezka ktory jest pasjonatem wybil mi ten pomysl z glowy, zasugerowal zeby zawiezc auto tam gdzie wszyscy z forum polecaja (no to zawiozlem, w moim rejonie wypadlo na warsztat pomiedzy piasecznem a konstancinem w Chyliczkach) zmienili mi tam bendix i zrobili testy, auto okolo 100x zapalilo za 1 razem. odebralem autko i zadowolony pojechalem.... po tygodniu - to samo. Potrafi sobie tak po prostu nie zapalic. 1 raz pomogl restart kompa (odpiecie klemy z + na 5 minut). Teraz juz to nie pomaga, jezeli tak sie stanie - autko musi sobie postac 2-3h i zapala za 1 razem.
Malo tego zazwyczaj jest tak ze ona zapala od razu.... nie ma zasady, pompa paliwa pracuje, komputer nie wyrzuca absolutnie zadnych bledow.... nie mam pojecia co robic. Mial ktos moze z was podobny problem?
[ Dodano: Nie Lis 02, 08 14:18 ]
dodam tylko, ze zdecydowalem sie na ten post tutaj, bo raczej elektryka ma znaczenie, nie mechanika (tak przynajmniej podejrzewam).
na moj gust elektronika na 200%. i proponuje zawiezc do serwisu. elektronika startuje, przy kreceniu silnik dziala, puszczasz kluczyk i jakby sie odcinal zaplon. mam racje? komputer do wymiany raczej. poszukaj na forach czy ktos mial podobny przypadek bo moze to wada fabryczna jakiejs tam serii z tasmy.
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 02-11-08, 15:14
może byc wiele czynników! filtr paliwa wymieniałes??? moze masz zawór egr czy jak to sie tam nazywa zasyfiony??? kurde nie jestem posiadaczem diesla to sie tak nie znam ale jak ci komp nie pokazuje błedów to chyba zaden z czujników!
dzieki za sugestie, filtr paliwa nie sprawdzany, ale gdyby byl zasyfiony czy jakis elektrozawor, pompa....to podczas normalnej jazdy by bylo cos nie tak, spadek mocy, brak przyspieszenia, dlawienie sie czy cos takiego (tak na logike, ja nie jestem mechanikiem).
Davo dokladnie tak sie dzieje jak piszesz, ale zastanawia mnie ta nieregularnosc pojawiajacej sie usterki i to, ze jak sobie postoi to zapala za 1 razem.
Mam w nim zamontowane jakies niefabryczne dodatkowe odciecie, po lewej stronie przy kierownicy mam taka klawiaturke do wbijania kodow. wlasnie wpadlem na pomysl ze moze to wlasnie ten dziwny system zabezpieczenia przed kradzieza zabezpiecza mnie jako wlasciciela przed jazda
Poki co jade do tych magikow co montowali ten system, niech go sprawdza, albo odlacza na jakis czas, tak aby nie blokowal... pojezdze z 2 tygodnie na wylaczonym i jezeli cos sie bedzie dzialo - bede szukac innej przyczyny, ASO?
_________________ Warszawa - Materiały Budowlane, dla klubowiczów specjalne ceny bmw330xd@orange.pl
nie wywala mi bledow ani w kompie pokladowym ani w kompie po podpieciu samochodu u specow w warsztacie.
Do tej pory znalazlem w sieci nastepujace mozliwe usterki o takich wlasnie objawach:
1 - przekazniki
2 - czujnik walu korbowego
3 - czujnik temperatury
4 - elektrozawory
5 - filtr paliwa
6 - usterka immo
7 - awaria komputera (dopisane dzisiaj przez Davo)
8 - pompa paliwa (w moim przypadku sprawdzona)
9 - Bendix (sorki jezeli zle napisalem)
10 - usterka tego mojego odciecia dodatkowego....
Ech... bedzie kosztowalo.. trzeba bylo zostac przy Hondzie zaczynam od pkt. 10 zobaczymy, bede relacjonowal live moje poczynania i poniesione koszty. Do tej pory wymieniony bendix w Chyliczkach (czesci plus robocizna: 330PLN). Jutro jade na odcinanie "odciecia"
a mnie sie to dodatkowe immo nie podoba bo immobiliser to jednak nie jest tylko jeden obwod tylko to dosc skomplikowana procedura i jak sie w to interweniuje to latwo o pomylke.. albo elektronika kleka w tej klawiaturce pocieszenie z mojej strony, mysle ze to moze byc tylko to ale relacjonuj
dzisiaj odpialem to niefabryczne cos, samochod nie byl w stanie zapalic po odpieciu.... musial odstac godzine. koszt zabiegu: 0zl (jedynie dojazd i 2,5h tam gdzie demontowali). Wniosek - nie byla to wina niefabrycznego dodatkowego IMMO. Jutro planowana wymiana czujnika ... jeszcze nie wiem ktorego (facet z ASO w Kielcach rozmawial z moim znajomym i powiedzial jaki to czujnik, ale moj znajomy nie zapamietal) jutro dostane cynk telefonicznie. Podjrzewam ze bedzie to czujnik polozenia walu korbowego...
_________________ Warszawa - Materiały Budowlane, dla klubowiczów specjalne ceny bmw330xd@orange.pl
obstawiam czujnik temperatury (z uszkdzonymi czujnikami polozenia obojetnie ktorego walka nie odpalisz auta rowniez na zimnym chyba ze te silniki maja tak jak np w oplach mozliwosc odpalenia serwisowego krecac ok. 30sekund) lub zapchane katy (to wlasnie bylo usterka o ktorej opowiadasz tylko ze w omedze)
Jest ! auto chyba juz sprawne... pojechalem na wies tzn przerejestrowac autko do Prudnika (woj, opolskie) przerejestrowalem i wstapilem do takiego najbardziej znanego tutaj mechanika miejscowosc Kotkowice Stare - BMW, AUDI, Mercedes (jakby co polecam: Pan Kania 077 437-30-88).
Przyjechalem, opowiedzialem co sie dzieje a on mi na to: jeden z czujnikow, albo:
-czujnik walka rozrzadu
-czujnik walu korbowego
podpial pod kompa jednego - wyskoczyl blad, poprzednikom nie wyskakiwal ! podlaczyl pod 2 komp zeby sie upewnic... i wyslal mnie 100km dalej do Katowic do Aso po czujnik wału korbowego, kupilem (300PLN) przywiozlem i po 15 minutach autko sprawne i teraz najlepsze:
KOSZT ROBOCIZNY - 40 zlotych (napisze slownie czterdziści zlotych brutto!)
malo tego... caly czas mi opowiadal co jak dziala, dlaczego tak sie dzieje, ze w zadnym wypadku mam nie dopuszczac do tego zeby mi rezerwa swiecila, bo w tym modelu od jazdy na rezerwie lubi zdechnac pompa paliwa.
400 km mam do niego z Warszawy... ale bede jezdzic tylko do niego, mam zmienic jeszcze swiece, ale to przy nastepnej wizycie.
Reasumujac: w Warszawie drogo i okazuje sie ze nic nie znalezli, skasowali lacznie kupe kasy, doliczajac koszty holownika niepotrzebnego, taksowek, nerwow, mojego czasu.... a tu prosze... na wsi tanio szybko i wyjatkowo solidnie, malo tego: jeszcze sie sporo nauczylem.
Koniec problemu... koniec nerwow .... moze jeszcze polubie to bmw
_________________ Warszawa - Materiały Budowlane, dla klubowiczów specjalne ceny bmw330xd@orange.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach