Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 09-11-08, 17:32   Problem z silnikiem

Witam!
Moja bunia to E36 318i M40 92r.
zacznę o początku w zeszłym roku wymieniłem olej półsyntetyk castrol magnatec
przez całą zimę było cacy żadnych bocianów
problem zaczął się gdzieś tak pod koniec sierpnia
podczas zapalania przez chwilę zaklekotał
czasami twało to chwilę czasami dłużej,ale czytałem na forum że ten typ tak ma i nie ma co się przejmowaćmu
ale kilka dni temu problem przybrał na sile
podczas zapalania-tylko rano-kontrolka od ciśnienia gaśnie a potem na sekundę się zapali i gaśnie już się nie zapalając
klekotanie trwa dłużej niż wcześniej a jadąc dzisiaj ustało po odpaleniu i od nowa zaczęło podczas jazdy
nie jest taki klekot lecz tak jakby klawiatura chodziła bez oleju
dopiero po przejechaniu 10 km ucichło
co może być tego przyczyną?
zapchane doloty olejowe do rozrządu?
pompa olejowa?
wina oleju?
silnik pada?
dodam że silnik nie bierze oleju normalnie się wkręca do 6 tys.,tylko te zawory tak grają jakby bez oleju pracowały
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-11-08, 17:43   

ja miałem 2 M40 i klekotanie było dla mnie czymś naturalnym, poprostu wyeksploatowany już silnik zaczyna klepać, znam przypadki że po wymianie popychaczy objaw wracał po jakichś 10-20tyś km !!

jeździłem także na Castrolu Magnatec 10W40

co do ciśnienia jest to troche dziwne że zapala się
sprawdź najpierw to co napisałeś :
demeter napisał/a:
zapchane doloty olejowe do rozrządu?
pompa olejowa?


raczej mało prawdopodobne aby była to wina oleju, tymbardziej że piszesz że silnik oleju nie bierze !!

demeter napisał/a:
klekotanie trwa dłużej niż wcześniej a jadąc dzisiaj ustało po odpaleniu i od nowa zaczęło podczas jazd


co do klepania, to nie przejmuj się, u mnie cały czas klepało :lol:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 09-11-08, 18:19   

oto chodzi że bardziej jest nie kle,kle tylko stukot metalu o metal bez oleju
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-11-08, 18:23   

Cytat:
oto chodzi że bardziej jest nie kle,kle tylko stukot metalu o metal bez oleju
:oczy: no to chyba jakaś grubsza sprawa !! może pompa nie wydolna, zatkane kanaliki ??
trudno powiedzieć !! najlepiej dobrać się do silnika i obaczyć, chyba nie ma innego wyjścia !! bo tak gdybać to sobie można i można !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-08, 20:17   

taki klekot to juz wykonczona panewka ;(
w M40 pospolite jest cykanie i jakies dziwne stuki ale w okolicach głowicy a to juz nie ma nic wspólnego z kontrolka oleju...
takze szykuj sie na remoncik dolu lub wymiane...niestety
 
 
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 09-11-08, 20:25   

rafal-LUBIN ale stukot dochodzi z góry z klawiatury tak jakby bez oleju chodziła
(kiedyś tak miałem w dużym fiacie jak było mało oleju to na zakretach klawiatura grała aż miło a jak dostał oleju to przestawało)
oleju w bmw jest tyle co trzeba
i po przejechaniu 10 km ucichł całkowicie
jechałem do kościoła 7 km w jedną stronę,klawiatura grała,myślę sobie dojadę do domu to zawołam kumpla to obadamy co i jak.Ale jak dojechałem to już przestała grać-cisza
dopiero rano mogę kogoś zawołać i się poradzić
a kontrolka od oleju zapala się tylko po nocy na ułamek sekundy tuż po zapaleniu i gaśnie
potem już się w ogóle nie zapala
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-08, 20:33   

dziwne...
powiem Ci jeszcze ze moim 1.8IS wmawialem sobie ze cos z glowicy mi stuka i kazdy kto sluchał tego mowil szklanka nie trzyma oleju i klepie sobie...noi wyklepala sie...ale nie szklanka tylko panewka ;( i nie zapalala mi sie kontrolka oleju nigdy, silnik oleju nie bral, latal jakby byl w swietnej kondycji...a okazalo sie inaczej
 
 
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 09-11-08, 20:34   

Nie ma co debatować trzeba zdjąć pokrywę od zaworów i wszystko się wyjaśni
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-08, 20:36   

jasne...a po drugie przez neta ciezko okreslic co tam stuka...chyba ze nagrasz to :lol:
 
 
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 09-11-08, 20:42   

rafal-LUBIN widzę że masz jakieś pojęcie i chęci pomóc
więc jak sprawdzić czy to panewkagra czy klawiatura czy kanaliki są zapchane
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-08, 20:46   

panewke bedzie mocno slychac jakbys posłuchał silnika w kanale...mocny gluchy dzwiek idzie z miski...a i drugie to ze panewka zastuka zawsze przy odpaleniu i wraz ze zrostem obrotów bedzie narastał stukot

jezeli chodzi o klawiature to raczej jakies metaliczne dzwieki
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 10-11-08, 21:07   

demeter, nie przejmuj się jak ci padnie silnik to go zmienisz :D
Nie opłaca się remontować M40.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 10-11-08, 21:12   

Cytat:
Nie opłaca się remontować M40
dokładnie - M40 w przyzwoitym stanie za 600zł juz mozna wyrwać :lol:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
rafal-LUBIN
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-08, 22:20   

bede mial za nidlugo zadbanego IS'a
 
 
demeter 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e-36
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 14-11-08, 20:11   

Wymieniłem olej na LIQUI MOLY 10w40
zawory już nie grają czyli wymiana oleju była jak najbardziej słuszna
teraz mam problem z kontrolką oleju
podczas zapalania-tylko po długim nie paleniu-kontrolka gaśnie a potem zapala się na 1 sekundę i gaśnie już całkowicie
dodam że po zapaleniu silnika i wyłączeniu i szybkim odpaleniu kontrolka nie zdąży się znowu zapalić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14