Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztywne przewody hamulcowe BMW E36
Autor Wiadomość
Powered by BMW 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: xxx
Wysłany: 24-04-12, 00:45   Sztywne przewody hamulcowe BMW E36

Witam !

Mam pytanie odnośnie sztywnych przewodów hamulcowych zastosowanych w BMW E36.

Zauważyłem, że tylne przewody w moim E36 nadgryzł już ząb czasu. W paru miejscach widać rdzawy nalot na powierzchni przewodów. W jednym z powyższych miejsc oczyściłem przewód. Zauważyłem, że zewnętrzna część wykonana jest ze stali natomiast główny rdzeń przewodu wygląda na miedziany. Nie wiem co robić, wymienić profilaktycznie przewody na nowe, czy pozostać przy starych ?

Czy ktoś przerabiał już ten temat ?

Będę wdzięczny za Wasze opinie.
 
 
Broder 



BMW: E36 M3 EVO
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 502
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-12, 02:07   

zostawic stare, wymienic dopiero jak ci pusci cisnienie i nie zatrzymasz sie na skrzyżowaniu.... :lol:

Zakup sobie miedziane, gotowe na allegro za pare pln, tylko dlugosci sobie na realoem posprawdzaj.
_________________
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 24-04-12, 06:07   

Nie ma z tym żartów, choć bardziej bym się obawiał o gumowe przewody łączące sztywny przewód z zaciskiem. Kilka razy już tak miałem że przewód elastyczny wyglądał jak nowy a ja jadąc wciskam pedał hamulca który nagle wchodzi w podłogę a auto jedzie dalej. Warto raz na dwa lata wymienić te giętkie wężyki hamulcowe.
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 24-04-12, 06:24   

wymontuj stare przewody, wyprostuj je kombinerkami, zmierz ich długosć oraz średnice gwintu, jedź do bylejakiego sklepu motoryzacyjnego i tam napewno kupsz, to sie kupuje na metry
trzeba tylko uważać by przy wyginaniu tych miedzianych nie przewęzić za bardzo
_________________
 
 
Powered by BMW 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: xxx
Wysłany: 24-04-12, 20:56   

Ok dzięki za pomoc.

A jak wygląda sprawa z założeniem gwintowanych końcówek na te miedziane przewody ?
 
 
Broder 



BMW: E36 M3 EVO
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 502
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-12, 01:17   

ja dokladnie kupowalem od tej firmy

http://allegro.pl/przewod...2279614116.html

maja zarobione gotowce, wymiary podasz i jaki giwnt


a tu masz podane dlugosci i jakie gwinty (na przykladzie 320i)
http://bmwfans.info/parts...ear_disk_brake/
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 25-04-12, 06:24   

ja w INTERCARSIE kupuje or razu z zarobionymi końcówkami
ale wazne jest by przed zakupem zmierzyć srednice gwintu bo były rózne
w niektórych autach np. z jednej strony przewodu jest 10tka a zdrugiej 12tka, takich przewodów gotowych nie ma i tzreba mieć maszynke do zarabiania

pamietaj by po robocie sprawdzić dokładnie szczelność
_________________
 
 
Powered by BMW 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: xxx
Wysłany: 26-04-12, 22:18   

Dzięki za namiary na przewody.

Słuchajcie, a jak wygląda sprawa z odpowietrzeniem ukł. hamulcowego ? Nie ma z tym dużego problemu?

Poprawcie mnie jeżeli chcę zrobić coś nie tak. Do wymiany spuszczam płyn z całego układu, wymieniam przewody, wlewam nowy płyn, sprawdzam szczelność, odpowietrzam układ z pomocą dodatkowej osoby.

Najbardziej obawiam się, że nie będę mógł odkręcić, któregoś z przewodów oraz problemów z odpowietrzeniem układu.
 
 
walker0210 



BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 3133
Skąd: Brzesko - [KBR]
Wysłany: 26-04-12, 22:42   

Powered by BMW, zakładam, że kolejność odpowietrzania kół znasz. Pamiętaj, że auta z ABS odpowietrza się na włączonym zapłonie ;)
_________________
Gość zobacz moją Padakę

I ♥ E36

Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba ?? Zajrzyj do mojego chomika
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 27-04-12, 06:28   

nie spuszczaj całego płynu, przewód wymieniaj tak aby pociekło jak najmniej, czyli jak zdejmies zstary to pozakładaj sobie jakieś zaslepki, np. z odpowietrzników zacisków, dopiero przy odpoiwtrzaniu przepompujesz cały płyn na nowy.

przy odkręcaniu sa czasem problemy lubia sie nakretki przewodów obrabiać, do tego słuzą specjalne klucze, problemy bywaja tez z równym załapaniem przewodów

ogólnie jesli nie czujesz sie na siłach to odprowac do mechanika

TO SĄ HAMULCE !!
_________________
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3997
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 27-04-12, 13:54   

wystarczy wcisnąć pedał hamulca i zaprzec o fotel i nie będzie kapac :cwaniak2:
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
Powered by BMW 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: xxx
Wysłany: 16-05-12, 13:53   

Słuchajcie, a średnica wewnętrzna nowego przewodu hamulcowego musi być idealnie taka sama jak oryginału ? Pytam ponieważ generalnie wszyscy mówią tylko, że nalezy dokładnie dobrać długość rurki odpowiadającą oryginałowi, natomiast nikt nie wspomina o średnicy wewnętrznej ? Różnica w średnicy może spowodować inną wydajnośc hamulców ?
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 16-05-12, 14:34   

dostępna jest tylko jedna średnica wewnętrzna przewodów hamulcowych dla tego nikt o niej nie wspomina ;)
_________________
 
 
Powered by BMW 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: xxx
Wysłany: 17-05-12, 00:40   

Przewody mam już zamówione. Wysłałem @ do producenta przewodów WP, podałem niezbędne dane dot. mojego BMW, oraz link do schematu przewodów z real OEM z nr przewodów, które chcę wymienić. Gość z WP podał mi nr katalogowe kompletnych przewodów, które zamówiłem w IC. Dodatkowo jadę do ASO po nowe sprężynki - blaszki, które znajdują się pomiędzy sztywnym, a elastycznym przewodem.

Z całością jadę do mechanika na wymianę.
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 17-05-12, 06:50   

że tak powiem troche szkoda Twojego zachodu było, bo mechanik ogarnia ten temat z palcem w d@pie, wyjmuje się przewody mierzy długosc i w kazdym sklepie sie je kupuje i nie ma z tym najmniejszych problemów
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 15