Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja Szpery e36
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 26-11-08, 21:35   Regeneracja Szpery e36

witam,
jak w temacie czy ciężko jest zregenerowqać szperę w e36(puka, stuka, wyje), jakie to mogą byc koszta, co się wymienia, czy ma ktos namiar na jakiś zakład specjalizujący się w tego typu naprawach ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-08, 22:15   

Jeśli chodzi o regeneracje szpery w BMW, to praktycznie nie ma dostępności części.
JAk płytki (tarczki) są zrąbane to nic nie zrobisz. Zostaje jedynie kombinowanie. Częsci ograniczają się jedynie do wymiany uszczelniaczy i łożysk.
Ogólnie w szperze może się wszystko popsuć, więc to loteria.
Możesz sprawdzić jedynie przed rozebraniem czy zacieśnia. Jeśli jest ok to przynajmniej płytki tarczki z głowy :D
Jak coś chcesz więcej konkretów to pisz. Mam nadzieje że cię nie przeraziłem, ale ja szpery takiej do regeneracji bym nie kupił/robił, bo koszta większe jak zakup nowej.
Zakład który regeneruje szpery w okolicy nie kojarzę, ale to raczej musi być doświadczona osoba.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 26-11-08, 22:34   

lolejko napisał/a:
Możesz sprawdzić jedynie przed rozebraniem czy zacieśnia


jak to sprawdzić ?? o co chodzi ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-08, 22:38   

kręcisz kołem i jeśli ci delikatnie bedzie przepuszczać, czyli powiedzmy że będzie łapać na drugie koło, ale nie z taka samą siłą jak drugie. I na dwrót to też powinno się sprawdzić czy z taką samą siłą odpuszcza. Jeśli któreś jest słabsze to radzę takim nie kręcić bączków już :D Tylko spokojnie sobie jeździć i cieszyć się jazdą BMW :D
HEheh mam nadzieje, że zrozumiale to napisałem :D :D
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 26-11-08, 22:59   

lolejko napisał/a:
Jeśli któreś jest słabsze to radzę takim nie kręcić bączków już


Lolo zawsze 1 masz słabsze przecież (szpera np. 25% = jedno koło łapie poślizg, drugie daje 25% z tego pierwszego) jak obydwie będą kręcić taką samą siłą to chyba e-szpera musi być !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-08, 23:04   

No własnie nie zrozumiałeś, co napisałem :D
Chodzi mi o to żeby wyczuć tą różnicę. jeśli 25% szpera to z jednej i drugiej strony tyle musi być. trzeba wyczuć czy przepuszcza. Zazwyczaj się wyczuwa.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 26-11-08, 23:08   

lolejko napisał/a:
trzeba wyczuć czy przepuszcza. Zazwyczaj się wyczuwa.


czyli jak przepuszcza to ok, czy nie ok ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-08, 23:16   

jak przepuszcza to nie ok. Wytarte płytki (tarczki)
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 26-11-08, 23:22   

lolejko napisał/a:
jak przepuszcza to nie ok. Wytarte płytki (tarczki)



czyli kręcę z jednej strony, drugą trzymam mocno i nie mogę wyczuć że przepuszcza ?? dobrze to rozumiem ??

potem analogicznie z drugiej kręcę, a te pierwsza 3mam mocno ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-08, 23:27   

Tak. z tym, że trochę siły musisz użyć.
Najlepiej to widać jak ktoś pali kapcia i mu na jedno koło częsciej nie łapie.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 27-11-08, 07:36   

lolejko napisał/a:
Najlepiej to widać jak ktoś pali kapcia i mu na jedno koło częsciej nie łapie.
Lolo tak to ja bez szpery umię :lol:

sprawdzimy, zobaczymy jak tam sytuacja :lol: :hyhy: :cwaniak2:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 27-11-08, 07:57   

Dokladnie sam bym tego nie robil.

Ale jest godny polecenia zaklad Szeszkin motorsport: http://www.jgmoto.cba.pl/archiwum.html

Zregenreuja Ci szpere, a nawet moga ja bardziej zacisnic na np. 40 czy 60%, a nawet wiecej jesli zechcesz.

PS: warsztat sprawdzony, kolega z BK tam robil szpere na 40% ;)
_________________
rev
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 27-11-08, 16:50   

lolejko napisał/a:
Jeśli chodzi o regeneracje szpery w BMW, to praktycznie nie ma dostępności części.
JAk płytki (tarczki) są zrąbane to nic nie zrobisz. Zostaje jedynie kombinowanie. Częsci ograniczają się jedynie do wymiany uszczelniaczy i łożysk.


wcale nie prawda, do tego sa graty nie ma kłopotu, Daniel z BK robi takie patenty podobno,
przy okazjii mozna sobie zacieśnić, polecam

zdrowa szpera to taka w której naprawde ciężko przekręcić koła w rznych kierónkach. w e34 miałem tak zdrowa ze samemu mi się nie udało przekręcic kół na podnosniku, dobrze trzymała :cwaniak2:

jeśli bedziesz miał w rękach szpere zobacz czy obrócisz w przeciwnych kierunkach piasty, jesli tak to albo nie jest szpera albo jest zajechana i odpuść sobie
_________________
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 27-11-08, 17:34   

///ESIU, zgadza się są magicy co regenerują szpery, ale oryginalnych części do tego nie ma. Daniel sam dorabia płytki, można zacieśniań zgadza się, ale już takiego przebiegu na tym nie zrobisz. Chyba że zastosuje odpowiednio twardą stal i mu ktoś dotoczy tarczki. Podejrzewam, że żaden tokarz się za to nie będzie chciał złapać.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 27-11-08, 17:47   

lolejko napisał/a:
Podejrzewam, że żaden tokarz się za to nie będzie chciał złapać.



e...tam źle podejrzewasz Lolo :lol:


powiem tak odnośnie tej szpery - szpera działa, trzyma dobrze, tylko strasznie metaliczny, głośny dźwięk wytwarza ?? :oczy:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15