Zobaczcie jak powstaje BMW.. |
Autor |
Wiadomość |
Kuba3er
BMW: E46 320d & 330xd
Imię: Krzyś
Silnik: M47TU, M57
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 200 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-08, 19:12 Zobaczcie jak powstaje BMW..
|
|
|
W końcu mogę zobaczyć jak zbudowali moją E46...Super filmik,mimo że stary.Czas 22 minuty.
http://pl.youtube.com/watch?v=xXVgFpHYwFs |
Ostatnio zmieniony przez no_limit 07-02-08, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-02-08, 01:35
|
|
|
Super filmik Polecam obejrzeć |
_________________
|
|
|
|
|
Klakier
Przyjaciel Forum
BMW: E36
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 602 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 01-02-08, 11:18
|
|
|
świetny filmik chyba każdy z Nas chciałby robić w takiej fabryce |
Ostatnio zmieniony przez Don.Wojciech 02-02-08, 12:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-02-08, 12:35
|
|
|
Ja jestem pod wrażeniem precyzji tych maszyn
Scenka w której mechaniczna łapa wkłada koło zapasowe pod bagażnik powaliła mnie na łopatki |
_________________
|
|
|
|
|
Kotek
Przyjaciel Forum
Imię: Aga
Dołączyła: 23 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-08, 16:52
|
|
|
fajny filmik, dobrze zobaczyć sobie jak to wszystko wygląda |
_________________ Pozdrawiam! |
|
|
|
|
kasia
BMW: e 36
Wiek: 37 Dołączyła: 24 Sty 2008 Posty: 178 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-02-08, 16:54
|
|
|
dobry ale lepiej jak by byl po polsku |
_________________ Prawy pas, lewy pas..zaglądam śmierci w twarz..Są
chwile gdy ryzyko wchodzi mi w krwiobieg..Uciekaj ile sil jeśli goni cię śmierć .. Redukcja ...wrzuć go na wysokie obroty... Gaz lewy pas i płynę... |
|
|
|
|
BrzeszczoT
///R6-POWER
BMW: E36 320i Touring
Imię: Grzes
Silnik: M52B20+
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Szczecin - Płoty
|
Wysłany: 01-02-08, 20:57
|
|
|
Kasia przeciez to po niemiecku. Wszystko wyraznie i zrozumiale mowia.
Zawsze chcialem zobaczyc pierwsza faze produkcji auta (giecie blachy) i wkoncu zobaczylem. |
_________________ http://bmwklub.szczecin.pl
|
|
|
|
|
aniullka
BMW: :)
Imię: Ania
Wiek: 36 Dołączyła: 24 Sty 2008 Posty: 465 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-08, 21:50
|
|
|
yeahman napisał/a: | Ja jestem pod wrażeniem precyzji tych maszyn |
WoW coś niesamowitego, ludzie którzy opracowywali te maszyny to dopiero mieli łeb
mam takie pytanie bo nie zrozumialam zabardzo w czym "kapali" karoserie przed lakierowaniem tylko tyle wywnioskowałam ze to coś co ma zapobiec korozii ale nie wiem co to |
_________________
Gość jedź tak żeby Twój Anioł Stróż za Tobą nadążył !
Gość nie wdawaj się w dyskusję z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Kuba3er
BMW: E46 320d & 330xd
Imię: Krzyś
Silnik: M47TU, M57
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 200 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-08, 22:50
|
|
|
aniullka napisał/a: | yeahman napisał/a: | Ja jestem pod wrażeniem precyzji tych maszyn |
WoW coś niesamowitego, ludzie którzy opracowywali te maszyny to dopiero mieli łeb
mam takie pytanie bo nie zrozumialam zabardzo w czym "kapali" karoserie przed lakierowaniem tylko tyle wywnioskowałam ze to coś co ma zapobiec korozii ale nie wiem co to |
Zanim karoseria otrzyma swoje warstwy lakieru,zostaje dokładnie oczyszczona poprzez zanurzanie w różnych zbiornikach.Ma to na celu usunięcie różnego typu zabrudzeń typu:opiłki metalu,tłuszcze,oleje.Następnie karoseria zostaje pokryta warstwą drobnokryształowego "cynku" (Zinkprosphatschicht).Potem następuje naniesienie pierwszej warstwy lakieru metodą KLT (Kathodische Tauchlackierunk) w zbiorniku wypełnionym lakierem.Tu dzięki wykorzystaniu napięcia,cząsteczki lakieru zostają elektrochemicznie nałożone na powierzchnię karoserii i jej wklęsłe obszary.Proces ten trwa kolejno w TRZYNASTU! następnych zbiornikach zgodnie z procedurą VARIO-SHUTLLE czyli taką w której następuje niemal całe przekręcenie karoserii w zbiorniku.Pozwala to na warstwowe nałożenie lakieru gruntowego także we wszystkich wypukłosciach,otworach i wgłębieniach przyszłego BMW.Następnie taki półprodukt jest wygrzewany w temperaturze około 180 st..Trzeba pamiętać,że proces taki jest pod względem technicznym wysoce skomplikowany.Następny efekt to uszczelnienie fug,rowków,zakładek,miejsc spawanych oraz nałożenie warstwy antykorozyjnej i tłumiącej PCV na podwozie samochodu.W dalszej kolejności karoseria zostaje ponownie oczyszczona sprężonym powietrzem.Co ciekawe zostają tu także wykorzystane pióra EMU,które kręcąc się w postaci szczotek usuwają lużne cząsteczki brudu(jak na myjni).Ostatni etap to nałożenie kolejno lakieru bazowego oraz bezbarwnego.Ciekawostką jest tu także wykorzystanie procesu elektrostatycznego,w którym cząsteczki zostają naładowane napięciem 70 tyś woltów( )przez co po rozpyleniu przez cylindryczną dyszę robotów,zostają przyciągnięte do karoserii.Końcowa warstwa lakieru bezbarwnego zostaje naniesiona w formie proszkowej(pro-ekologicznej)a więc bez użycia rozpuszczalników.Zaraz po aplikacji kolor karoserii jest biały i dopiero w procesie suszenia w tem. 150 st.lakier topnieje i staje się bezbarwnym
Mam nadziejęże zaspokoiłem twoją ciekawość |
_________________ Wszystkie części do naszych bawarek z ASO i nie tylko.Spore rabaty....
|
|
|
|
|
aniullka
BMW: :)
Imię: Ania
Wiek: 36 Dołączyła: 24 Sty 2008 Posty: 465 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-08, 23:03
|
|
|
dziekuje teraz juz wszystko wiem |
_________________
Gość jedź tak żeby Twój Anioł Stróż za Tobą nadążył !
Gość nie wdawaj się w dyskusję z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Mateo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-08, 18:31
|
|
|
bardzo fajny film, lubię ogladać jak cos powstaje i dlatego ogladam ,,jak to jest zrobione,, na discovery :D:D polecam i pozdr |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 14-02-08, 17:29
|
|
|
a mocie moze jak powstaje e36??? bo takze bym z wielka chcecia obejrzał:D |
|
|
|
|
Lastx
BMW: E46
Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 305 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-03-08, 10:52
|
|
|
mi sie podobał ten moment kiedy te silniki były na tych "półkach" do wyboru do kolory a raczej mocy i pojemności heheh |
_________________ Objazd z miasta na 18-stkach
Nie przestać! Wrócić na 20-stkach
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
pomysł jest, niebawem będzie szał
|
|
|
|
|
|