Jak podłączyć jupiterki z e39 do lampki e36 |
Autor |
Wiadomość |
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 06-10-12, 07:17
|
|
|
Siema,
Ja mam w lampce z e39 następujące kolory kabli:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy
Nie mam fioletowych kolorów kabli sprawdź może po pinach który do czego, lub kolory sprawdź bo dziś mam czas i chcę podłączyć lampkę z e39
Tutaj zdjęcie, kostka z lampki e39 + fragment kabli, poprosiłem sprzedające i dorzucił:)
|
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 07-10-12, 19:36
|
|
|
Teraz tak, po włączeniu zapłonu zapalają się diody orientacyjne to jest dobrze, nie działa mi natomiast środkowa lampka, zostały mi 2 kable wolne we wtyczce lapmki e39 oraz dwa ze e36, i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki włączony jupiter nie gaśnie, jak to zrobić żeby przygasał po zamknięciu drzwi ?
z e39 zostały mi niepodłączone
- czerwono - niebieski
- brązowo - żółty
kable z e36:
- brązowo - czarny
- brązowo - czerwony |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
walker0210
BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 3133 Skąd: Brzesko - [KBR]
|
Wysłany: 07-10-12, 20:15
|
|
|
m310ax, pomieszałeś coś z tymi kablami. Diody z tego co piszesz podłączone są dobrze. Środkowa lampka powinna się zapalać/gasnąć przy otwarciu/zamknięciu drzwi. Natomiast jupiterki powinny być podpięte pod zasilanie po zapłonie. Sprawdź na którym kablu pojawia się napięcie po zapłonie, a na którym po otwarciu drzwi w kostce z E36. |
_________________ Gość zobacz moją Padakę
I ♥ E36
Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba Zajrzyj do mojego chomika |
|
|
|
|
Czolg
BMW: e36 323i
Imię: Damian
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-10-12, 22:10
|
|
|
odkopuję temat,
mam lampkę z e38 i kolory przewodów są następujące
brązowy> masa
brązowy z żółtym paskiem > ?
czerwony z niebieskim paskiem>?
czerwony z żółtym paskiem>?
szary z czerwonym paskiem> diody
w mojej e36 wtyczka ma tylko 4 kable
jupiterki podłączam zasilaniem po stacyjce to wiem
diody może być po stacyjce albo po przekręceniu pokrętła od świateł
i co zrobić by środkowa lampka zapalała się po otwartych drzwiach ?
jak doprowadziłem jej jeden z kabli z seryjnej lampki to świeci się lekko wraz z lampkami z tyłu ale nigdy nie gaśnie.
czy może mi ktoś wytłumaczyć co gdzie podłączyć tak by środkowa się zapalała po otwarciu drzwi ale by tez można była ją zgasić |
|
|
|
|
surec
BMW: sportwagon
Imię: Maciek
Silnik: M54
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 209 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-10-12, 08:12
|
|
|
Już pisałem, w nowszych bmw środkowy przycisk jest chwilowy i przełączanie odbywa się elektronicznie (tak sądzę), a nie mechanicznie. Po prostu jeden klik i układ rozpoznaje włączenie, drugi wyłączenie, a trzeci włączenie po drzwiach. Próbowałem to zaimplementować do E36, ale można mieć tylko 2 funkcje z trzech, a i namęczyć się trzeba z grzebaniem w miedzi... |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 27-10-12, 10:38
|
|
|
Siema,
Mam chwilkę czasu więc chce ogarnąć lampkę z e39, a więc w e36 mam 5 kabli oto ich kolory:
- biało fioletowy
- brązowy (masa)
- brązowo czarny
- biało czerwony
- brązowo czerwony
wtyczka lampki e39:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy
Wie ktoś jak je ze sobą skumplować ? Znalazłem miernik ale jak się okazało uszkodzony ;/
Działają mi tylko jupiterki ale zaświecone nie gasną nawet pod wyjęciu klucza i zamknięciu samochodu, da się to zrobić żeby gasły jak się auto zamknie ?
Dziękówa za pomoc |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-10-12, 10:52
|
|
|
Kup miernik (sprawny) i znajdź na którym kabli jest prąd po otwarciu drzwi
Wtedy będzie pewność, a miernik pewnie nie raz sie przyda |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
hancz
BMW: 3er e30
Imię: Patryk
Silnik: 316
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 386 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 27-10-12, 12:32
|
|
|
Panowie a ja mam inny problem, w lampce e36 po przekręceniu zapłonu nie działają te małe lampki, po zgaszeniu auta działają, ale gdy je włączam i zapala sie OBC, ikony w zegarach, a jak wcisne pedał hamulca palą się tylko lampki |
|
|
|
|
surec
BMW: sportwagon
Imię: Maciek
Silnik: M54
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 209 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-12, 16:51
|
|
|
może coś namotane z kabloteką...
Wyciągnij lampkę i zerknij na kable i złacze... |
|
|
|
|
hancz
BMW: 3er e30
Imię: Patryk
Silnik: 316
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 386 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 27-10-12, 16:58
|
|
|
Zerkałem i nic nie widać zeby bylo pomieszane Obawiam sie ze to gdzies glebiej jest namieszane ;/ |
|
|
|
|
walker0210
BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 3133 Skąd: Brzesko - [KBR]
|
Wysłany: 27-10-12, 23:33
|
|
|
m310ax, kup nawet byle jaką próbówkę 12V (sprawną ) za parę złotych na stacji paliw i szukaj plusa po otwarciu drzwi i po zapłonie. Jeśli jupiterki nie chcą wogóle gasnąć to wydaje mi się, że jest źle podpięty plus, albo zamienione są masy. W lampce i w kostce są po dwa brązowe kable. Na początek spróbuj je zamienić miejscami. |
_________________ Gość zobacz moją Padakę
I ♥ E36
Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba Zajrzyj do mojego chomika |
|
|
|
|
Michuuu
BMW: e36 318is
Imię: MichaU
Silnik: R4
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 67 Skąd: CTR
|
Wysłany: 07-11-12, 01:04
|
|
|
m310ax napisał/a: | Siema,
Mam chwilkę czasu więc chce ogarnąć lampkę z e39, a więc w e36 mam 5 kabli oto ich kolory:
- biało fioletowy
- brązowy (masa)
- brązowo czarny
- biało czerwony
- brązowo czerwony
wtyczka lampki e39:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy
Wie ktoś jak je ze sobą skumplować ? Znalazłem miernik ale jak się okazało uszkodzony ;/
Działają mi tylko jupiterki ale zaświecone nie gasną nawet pod wyjęciu klucza i zamknięciu samochodu, da się to zrobić żeby gasły jak się auto zamknie ?
Dziękówa za pomoc |
Tak da się Zrobiłeś choinkę i dlatego tak Masz.
Też Miałem z tym problem, i na dodatek nie miałem jeszcze oryginalnej kostki od lampki e39, Misja była straszna bez żadnej rozpiski koloru kabli schematów ale udało sie i działa bez problemów.
Ja Zrobiłem u Siebie tak że jupiterki są na stałe 12v, diody po właczonych światłach a znowu środkowa+dwie tylnie po wyjęciu kluczyka, otwarciu drzwi itp. I nie Podłączałem 5 kabli tylko 4, ten jeden własnie został wolny i wszystko śmiga bez zarzutu.
Prędzej Miałem zwykła lampke w e36 bez jupiterków, więc nie Miałem doprowadzonego 12v po przekręceniu kluczyka, więc się nie chciało ciągnąć jeszcze jednego kabla:P (chociaż i tak Musiałem do diód no ale po co:P) Moim zdaniem lepsze rozwiązanie jupiterki na stałe 12v są zawsze pod ręka i nie trzeba kluczyka. A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest mieć tylne dwie lampki z przełącznikiem (są w ogóle? pasują jakieś inne?) i w nie wpakować się jeszcze stałym 12v, czyli gasną po zamknięciu drzwi, ale są cały czas pod prądem i gotowe do użycia
Oto Mój działający schemat, Kolor kabla w e36 do pinu w lampce e39:
- biało fioletowy - pin 1? (jeżeli jupitery mają świecić po przekręceniu kluczyka)
- brązowy - pin 2
- biało czerwony - pin 1? (stałe 12v, jeżeli jupitery mają świecić nie zależnie czy kluczyk przekręcony czy nie)
- brązowo czerwony+brązowo czarny pin 5 (poprostu je zmostkować |jeden z nich to do lampek z tyłu, a jeden że gasną po zamknięciu drzwi| i do pinu 5 w lampce)
A do pinu 4 w lampce należy się wpakować z kablem do diód, ja Pociągnąłem centralnie od pokrętła od ściemniania przez słupek i podsufitkę centralnie do otworu.
Gdy podłączałem stałe 12v do środkowej lampki (pin nr 5) to w ogóle nie reagowała na przycisk i prawdopodobnie robiła się choinka wtedy.
Jak coś to Pisz bezproblemowo Pomogę |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 10-11-12, 11:48
|
|
|
Michuuu, zrobiłem jak napisałeś, tyle że środkowa lampka nie działa w ogóle, a tylne słupki świecą obojętnie czy mam klucz czy nie, czy samochód otwarty czy zawarty, palą się ciągle.
- jupitery pod stałe 12V,
- diody orientacyjne pod zapłon
- jeden kabel wolny ze wtyczki e39
Czy coś jeszcze źle podłączyłem, mówię z góry że w tylnych słupkach są zwykłe lapmki, bez guzików.
Satysfakcje dało by mi świecenie tylnych słupków pod otwarciu drzwi, gaśnięcie pod zamknięciu. Rewelacją by było gdyby lampki na tylnych słupkach można było włączać i wyłączać kiedy się chcę.
Jak z tego wybrnąć ? |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
Ostatnio zmieniony przez m310ax 10-11-12, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10-11-12, 11:49
|
|
|
m310ax napisał/a: | Rewelacją by było gdyby lampki można było włączać i wyłączać kiedy się chcę, |
Tego nie zrobisz w lampce z e39, bo tam system włączania/wyłączania jest całkiem inaczej rozwiązany niż w e36.. |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
|