Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak podłączyć jupiterki z e39 do lampki e36
Autor Wiadomość
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 06-10-12, 07:17   

Siema,

Ja mam w lampce z e39 następujące kolory kabli:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy

Nie mam fioletowych kolorów kabli :D sprawdź może po pinach który do czego, lub kolory sprawdź bo dziś mam czas i chcę podłączyć lampkę z e39 :P

Tutaj zdjęcie, kostka z lampki e39 + fragment kabli, poprosiłem sprzedające i dorzucił:)
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-10-12, 13:34   

m310ax, kolory mamy takie same, jak pisałem kolory to było już ciemno :P Dopasujesz je bez problemu do tych z mojego posta ;)
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 07-10-12, 19:36   

Teraz tak, po włączeniu zapłonu zapalają się diody orientacyjne to jest dobrze, nie działa mi natomiast środkowa lampka, zostały mi 2 kable wolne we wtyczce lapmki e39 oraz dwa ze e36, i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki włączony jupiter nie gaśnie, jak to zrobić żeby przygasał po zamknięciu drzwi ?

z e39 zostały mi niepodłączone
- czerwono - niebieski
- brązowo - żółty
kable z e36:
- brązowo - czarny
- brązowo - czerwony
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
walker0210 



BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 3133
Skąd: Brzesko - [KBR]
Wysłany: 07-10-12, 20:15   

m310ax, pomieszałeś coś z tymi kablami. Diody z tego co piszesz podłączone są dobrze. Środkowa lampka powinna się zapalać/gasnąć przy otwarciu/zamknięciu drzwi. Natomiast jupiterki powinny być podpięte pod zasilanie po zapłonie. Sprawdź na którym kablu pojawia się napięcie po zapłonie, a na którym po otwarciu drzwi w kostce z E36.
_________________
Gość zobacz moją Padakę

I ♥ E36

Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba ?? Zajrzyj do mojego chomika
 
 
 
Czolg 


BMW: e36 323i
Imię: Damian
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-10-12, 22:10   

odkopuję temat,

mam lampkę z e38 i kolory przewodów są następujące

brązowy> masa
brązowy z żółtym paskiem > ?
czerwony z niebieskim paskiem>?
czerwony z żółtym paskiem>?
szary z czerwonym paskiem> diody

w mojej e36 wtyczka ma tylko 4 kable

jupiterki podłączam zasilaniem po stacyjce to wiem
diody może być po stacyjce albo po przekręceniu pokrętła od świateł

i co zrobić by środkowa lampka zapalała się po otwartych drzwiach ?
jak doprowadziłem jej jeden z kabli z seryjnej lampki to świeci się lekko wraz z lampkami z tyłu ale nigdy nie gaśnie.

czy może mi ktoś wytłumaczyć co gdzie podłączyć :) tak by środkowa się zapalała po otwarciu drzwi ale by tez można była ją zgasić
 
 
surec 


BMW: sportwagon
Imię: Maciek
Silnik: M54
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 209
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-10-12, 08:12   

Już pisałem, w nowszych bmw środkowy przycisk jest chwilowy i przełączanie odbywa się elektronicznie (tak sądzę), a nie mechanicznie. Po prostu jeden klik i układ rozpoznaje włączenie, drugi wyłączenie, a trzeci włączenie po drzwiach. Próbowałem to zaimplementować do E36, ale można mieć tylko 2 funkcje z trzech, a i namęczyć się trzeba z grzebaniem w miedzi...
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 27-10-12, 10:38   

Siema,

Mam chwilkę czasu więc chce ogarnąć lampkę z e39, a więc w e36 mam 5 kabli oto ich kolory:
- biało fioletowy
- brązowy (masa)
- brązowo czarny
- biało czerwony
- brązowo czerwony

wtyczka lampki e39:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy

Wie ktoś jak je ze sobą skumplować ? Znalazłem miernik ale jak się okazało uszkodzony ;/
Działają mi tylko jupiterki ale zaświecone nie gasną nawet pod wyjęciu klucza i zamknięciu samochodu, da się to zrobić żeby gasły jak się auto zamknie ?


Dziękówa za pomoc :D
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-10-12, 10:52   

Kup miernik (sprawny) i znajdź na którym kabli jest prąd po otwarciu drzwi :)
Wtedy będzie pewność, a miernik pewnie nie raz sie przyda :piwo:
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
hancz 



BMW: 3er e30
Imię: Patryk
Silnik: 316
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 386
Skąd: Choszczno
Wysłany: 27-10-12, 12:32   

Panowie a ja mam inny problem, w lampce e36 po przekręceniu zapłonu nie działają te małe lampki, po zgaszeniu auta działają, ale gdy je włączam i zapala sie OBC, ikony w zegarach, a jak wcisne pedał hamulca palą się tylko lampki ;)
 
 
surec 


BMW: sportwagon
Imię: Maciek
Silnik: M54
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 209
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-10-12, 16:51   

może coś namotane z kabloteką...
Wyciągnij lampkę i zerknij na kable i złacze...
 
 
hancz 



BMW: 3er e30
Imię: Patryk
Silnik: 316
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 386
Skąd: Choszczno
Wysłany: 27-10-12, 16:58   

Zerkałem i nic nie widać zeby bylo pomieszane ;) Obawiam sie ze to gdzies glebiej jest namieszane ;/
 
 
walker0210 



BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 3133
Skąd: Brzesko - [KBR]
Wysłany: 27-10-12, 23:33   

m310ax, kup nawet byle jaką próbówkę 12V (sprawną :lol: ) za parę złotych na stacji paliw i szukaj plusa po otwarciu drzwi i po zapłonie. Jeśli jupiterki nie chcą wogóle gasnąć to wydaje mi się, że jest źle podpięty plus, albo zamienione są masy. W lampce i w kostce są po dwa brązowe kable. Na początek spróbuj je zamienić miejscami.
_________________
Gość zobacz moją Padakę

I ♥ E36

Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba ?? Zajrzyj do mojego chomika
 
 
 
Michuuu 


BMW: e36 318is
Imię: MichaU
Silnik: R4
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: CTR
Wysłany: 07-11-12, 01:04   

m310ax napisał/a:
Siema,

Mam chwilkę czasu więc chce ogarnąć lampkę z e39, a więc w e36 mam 5 kabli oto ich kolory:
- biało fioletowy
- brązowy (masa)
- brązowo czarny
- biało czerwony
- brązowo czerwony

wtyczka lampki e39:
- brązowo-żółty
- brązowy
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- czerwono-fioletowy

Wie ktoś jak je ze sobą skumplować ? Znalazłem miernik ale jak się okazało uszkodzony ;/
Działają mi tylko jupiterki ale zaświecone nie gasną nawet pod wyjęciu klucza i zamknięciu samochodu, da się to zrobić żeby gasły jak się auto zamknie ?


Dziękówa za pomoc :D


Tak da się Zrobiłeś choinkę i dlatego tak Masz.


Też Miałem z tym problem, i na dodatek nie miałem jeszcze oryginalnej kostki od lampki e39, Misja była straszna bez żadnej rozpiski koloru kabli schematów ale udało sie i działa bez problemów.

Ja Zrobiłem u Siebie tak że jupiterki są na stałe 12v, diody po właczonych światłach a znowu środkowa+dwie tylnie po wyjęciu kluczyka, otwarciu drzwi itp. I nie Podłączałem 5 kabli tylko 4, ten jeden własnie został wolny i wszystko śmiga bez zarzutu.

Prędzej Miałem zwykła lampke w e36 bez jupiterków, więc nie Miałem doprowadzonego 12v po przekręceniu kluczyka, więc się nie chciało ciągnąć jeszcze jednego kabla:P (chociaż i tak Musiałem do diód no ale po co:P) Moim zdaniem lepsze rozwiązanie jupiterki na stałe 12v są zawsze pod ręka i nie trzeba kluczyka. A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest mieć tylne dwie lampki z przełącznikiem (są w ogóle? pasują jakieś inne?) i w nie wpakować się jeszcze stałym 12v, czyli gasną po zamknięciu drzwi, ale są cały czas pod prądem i gotowe do użycia :)

Oto Mój działający schemat, Kolor kabla w e36 do pinu w lampce e39:
- biało fioletowy - pin 1? (jeżeli jupitery mają świecić po przekręceniu kluczyka)
- brązowy - pin 2
- biało czerwony - pin 1? (stałe 12v, jeżeli jupitery mają świecić nie zależnie czy kluczyk przekręcony czy nie)
- brązowo czerwony+brązowo czarny pin 5 (poprostu je zmostkować |jeden z nich to do lampek z tyłu, a jeden że gasną po zamknięciu drzwi| i do pinu 5 w lampce)

A do pinu 4 w lampce należy się wpakować z kablem do diód, ja Pociągnąłem centralnie od pokrętła od ściemniania przez słupek i podsufitkę centralnie do otworu.

Gdy podłączałem stałe 12v do środkowej lampki (pin nr 5) to w ogóle nie reagowała na przycisk i prawdopodobnie robiła się choinka wtedy.

Jak coś to Pisz bezproblemowo Pomogę :)
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 10-11-12, 11:48   

Michuuu, zrobiłem jak napisałeś, tyle że środkowa lampka nie działa w ogóle, a tylne słupki świecą obojętnie czy mam klucz czy nie, czy samochód otwarty czy zawarty, palą się ciągle.
- jupitery pod stałe 12V,
- diody orientacyjne pod zapłon
- jeden kabel wolny ze wtyczki e39


Czy coś jeszcze źle podłączyłem, mówię z góry że w tylnych słupkach są zwykłe lapmki, bez guzików.
Satysfakcje dało by mi świecenie tylnych słupków pod otwarciu drzwi, gaśnięcie pod zamknięciu. Rewelacją by było gdyby lampki na tylnych słupkach można było włączać i wyłączać kiedy się chcę.

Jak z tego wybrnąć :D ?
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
Ostatnio zmieniony przez m310ax 10-11-12, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 10-11-12, 11:49   

m310ax napisał/a:
Rewelacją by było gdyby lampki można było włączać i wyłączać kiedy się chcę,

Tego nie zrobisz w lampce z e39, bo tam system włączania/wyłączania jest całkiem inaczej rozwiązany niż w e36..
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 14