Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek w bmw???
Autor Wiadomość
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 31-01-08, 21:36   Stożek w bmw???

Wiem wiem ze to było miliony razy na wielu forach ale pytam jeszcze raz: czy jakbym kupił dedykowany stozek K&N do mojego bmw to wzrosła y mi moc chociarz o 1KM??? mam sportowy układ wydechowy G-power wiec było by przez co przeganiac wiecej powietrza i wogole! wiec moze stozek by dodał mocy w moim przypadku??? jak myslicie?
POZDRO!
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-01-08, 21:52   

nie kupisz dedykowanego do is po primo, mój układ dolotowy przyjechał ze stanów a i tak tam na miejscu trzeba było na niego czekać ponad tydzień :P po drugie primo mocy to on mi raczej nie dodał, tylko rasowy dźwięk :) po trzecie primo ultimio jesli nikt ze znajomych nie pojechał na wycieczkę do stanów, to gra nie warta świeczki.
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 31-01-08, 22:11   

heh... no coz to pozostane przy sportowym wkladzie K&N ale nie powiem ze mnie nie korci to boruczenie jak sie auto ze stozkiem wkreca na obroty ten dzwiek poprostu uwielbiam i chciałbym miec taki w swoim ale jak mowisz ze mocy nie doda to zostane przy tym co mam!
POZDRO!
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 31-01-08, 22:28   

Też mam u siebie wkładkę K&N i to zupełnie wystarczy aby silnik miał lepszy oddech.
Przy montażu stożka oprócz tego, że trzeba go oddzielić od silnika, dopasować wielkością, dorobić dolot powietrza to często zapomnianą sprawą jest to, że zmieniamy w ten sposób długość dolotu czym bezpośrednio wpływamy na zmianę momentu dlatego często zdarza się, że motor lepiej reaguje na wysokich obrotach co jest raczej rzadko wykorzystywane w codziennej jeździe.
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 01-02-08, 01:30   

Moim zdaniem stożek to raczej efekt niż praktyczna sprawa. Rozmawiałem z wieloma osobami które montowały taki dolot i nikt nie potwierdzał wzrostu mocy. Jedynie lepszy dźwięk.
_________________
 
 
 
cedro23 



BMW: Bmw E36 328
Imię: Grzegorz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: Przybiernów
Wysłany: 01-02-08, 11:56   

ja miałem stożek i wróciłem do wkładki...jeżeli chcesz badzo zamontowac to radziłbym zrobić to na hamowni wtedy bedziesz wiedział jeśli nie zabrało mocy i momentu a chodziło ci o to mruczenie to mógłbys sobie zostawic, ale musiałbys zrobic to tak jak kolega wyżej pisał z odgrodzeniem stożka od ciepłego powietrza i nie monotowac go za daleko od przepływomierza
_________________

 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-02-08, 15:22   

ja mialem stozek dedykowany do M42 K&N, zrobilem do niego sobie dolot zimnego powietrza w zaslepce halogenu.

wszystko bylo ok, w meiscie jakos nie czulem poprawy, jednak na trasie auto sie zbieralo nawet ok.

przejezdzilem tak ok 30tys km i w tej chwili zalozylem z powrotem oryginalna puszke z filtrem...

Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia...
 
 
Lastx 



BMW: E46
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 305
Skąd: Polska
Wysłany: 09-02-08, 15:12   

ac_schnitzer, Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia...

całkowicie się zgadzam

Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co radykalnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.

Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne



tak samo jak wiejskie tłumikowe rynny dobre zeby sie pokazaćc na ulicy wieczorem ale nie do robienia tras bo można zwariować i zamiast cieszyć sie jazdą i dobrym dźwiękiem muzyki to głowa pęka z pierdzenia rury wydechowej zresztą w wiadomo że w niektórych drogich autach nie montuje sie radia wogóle ale tam chodzi o dzwięk silnika a nie o dżwięk wydechu i filtrów stożkowych
_________________
Objazd z miasta na 18-stkach
Nie przestać! Wrócić na 20-stkach


"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

pomysł jest, niebawem będzie szał

 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 15-02-08, 17:14   

hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika
_________________
E30 forever
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 15-02-08, 18:49   

Annoth napisał/a:
hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika

To tylko pogratulować!! :hyhy:
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 16-02-08, 11:46   

w BMW tylko orginalna Puszka i Filtr zadnych Stożków to nic nie daje po za Tym czasem może nawet źle wpłynąć na samochód czytałem o Tym gdzieś na innym Forum bo też chciałem sobie założyć to naprawde nic nie daje! Pozdrawiam :)
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-05-08, 06:52   

zobaczcie jakie cuda znalazłem :lol:

http://moto.allegro.pl/it...m_e36_318i.html
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-05-08, 11:22   

Ja cie kręce 2 sekundy :lol: :lol: !! ! jakby stożki tyle dawały to świat byłby prostszy!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 06-05-08, 12:11   

moze mu sie pomyliło z +2 KM? :lol: . Sam stożek praktycznie nic nie da, dopiero w połączeniu z innymi modyfikacjami coś tam daje. Ni i napewno nie zamontowany przy przepływce, bo na bank chwyta gorące powietrze i conajwyzej ładnie wygląda (zupełnie jak u mnie :haha: )
_________________
E30 forever
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 06-05-08, 21:12   

Również chciałem wstawić stożek z dolotem ale po poczytaniu troszkę zrezygnowałem mam org. puszkę i wkładkę K&N i jest OK!
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14