Powypadkowość e30 |
Autor |
Wiadomość |
Control
BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 81 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-15, 16:39 Powypadkowość e30
|
|
|
Witam. Czy miałby ktoś może zdjęcia e30 spod maski jak wyglądają nienaprawiane kielichy, ściane grodziową i ogólnie spawy pod maską co by podczas oględzin wiedzieć jak to ma wyglądać? Jak sprawdzić podłużnice? Prosiłbym o dokładne zdjęcia jak wygląda e30 z przodu nienaprawiana. Jakby ktoś miał zdjęcia dla porównania tych naprawianych/powypadkowych to też bym prosił. Jeszcze prosiłbym o zdjęcia wszystkich oznaczeń/naklejek z komory i innych których znajdują się na budzie (na słupku od strony kierowcy i na wlewie paliwa też są?). Mam również pytanie jak podczas oględzin auta sprawdzić podłogę? Również jeśli chodzi o korozję. Wiem, że trzeba sprawdzić kwadraty, kieszenie w bagażniku, progi, nadkola, ale jak bardzo może być to zardzewiałe, żeby się dało i opłacało jeszcze naprawić? Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Krz
BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 920 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-12-15, 18:07
|
|
|
Jeśli Ci się nie śpieszy i nikt mnie nie uprzedzi to porobię Ci foty po świętach
Podłużnice no to obejrzeć organoleptycznie czy nie są spawane, lepione, pordzewiałe, czy mocowania wahaczy i belki pod silnikiem nie zgniły. Wielkiej filozofii tu nie ma.
Podłogę możesz opukać ale tak naprawdę nie dowiesz się w jakim jest stanie dopóki nie wyciągniesz dywanu. Najlepiej by było podziabać ją śrubokrętem ale nikt się na to nie zgodzi Mogą rdzewieć okrągłe kapsle z tyłu pod nogami pasażerów, kapsle można tanio kupić w ASO więc to nie problem.
Nadkola sprawdź koniecznie też od wewnątrz pod tapicerką bagażnika - zobaczysz w jakim są stanie i czy kielichy całe. W E30 uwielbia rdzewieć nadkole przy odpowietrzniku baku (taka rurka która wychodzi z nadkola i przechodzi do kabiny)
Rdzewieją przednie błotniki od spodu, dach w okolicach szybra (naprawa bardzo ciężka, zwykle kończy się wywaleniem szyberdachu na dobre), ściana grodziowa nad nogami kierowcy (tam, gdzie przechodzi kolumna kier i wiązki).
Trzeba uważać na lewy kielich - rdzewieje pod skrzynką bezpieczników. Z prawej rdza uwielbia pólkę na akumulator i buda lubi pękać za kielichami, dla mnie to dyskwalifikuje auto.
Potrafi zgnić podszybie w rogach (jak jest grubo to rdza atakuje słupek A pod podszybiem...), ranty drzwi, klapy (klapa cholernie ciężka do dostania bez rdzy).
Musisz się przygotować, że na bank będą pordzewiałe kieszenie w bagażniku, pewnie tylny pas przy lampkach rejestracji, kwadraty, cośtam jeszcze. Progi pewnie też. Zdrowe i oryginalne to duża rzadkość.
Musisz ocenić sam co się opłaca a co nie, jeśli auto się trzyma kupy i kielichy, podłużnice zdrowe, buda nie pęka, podszybie OK to można brać. Ale każdy egzemplarz trzeba ocenić na żywo i wycenić a zwykle sprzedawcy zapędzają się w dość kosmiczne rejony z cenami.
Jeszcze jedno, jeśli coś gdzieś było robione, szczególnie progi i nadkola, i widać choćby najmniejsze bąbelki rdzy albo jest kupa szpachli lub świeżej konserwacji to możesz założyć że zaraz będzie trzeba to poprawiać |
_________________
|
|
|
|
|
ZMIJA PŁOCK
BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1017 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23-12-15, 19:38
|
|
|
Ścianę grodziową najpiej jest sprawdzić od wewnątrz zdejmując osłonę deski rozdzielczej. Wsadzasz rękę pod gumowe wygłuszenie i masz wszystko jak na dłoni. Dobrze zerknąć na miejsce bezpośrednio za i pod puszką z bezpiecznikami. Wywalić aku i masz obraz sytuacji z prawej strony. Nadkola najlepiej sprawdzać zdejmując boczek tył prawy i lewy ( nawet jak z zewnątrz jest puder to w środku coś będzie widać. Kwadraty widać gołym okiem. Podłoga to kanał lub można odchylić dywan za fotelem kierowcy i pasażera ( nie widać wszystkiego ale zawsze coś... ) |
|
|
|
|
Control
BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 81 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-12-15, 12:28
|
|
|
W którym miejscu znajdują się kwadraty? To w takim razie czekam na zdjęcia. Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił. |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=52874 |
|
|
|
|
jasiel
BMW: e36/8 Z3 Coupe
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 195 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-12-15, 13:26
|
|
|
Mam dwa takie nie wiem czy pomogą. Wnioskuję po wypowiedziach, że nie masz pojęcia o tych autach, więc najlepiej na oględziny pojedź z kimś kto zna te samochody, bo coś co dla ciebie wyda sie tragedią może być tylko małym problemem i odwrotnie.
|
|
|
|
|
ZMIJA PŁOCK
BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1017 Skąd: Płock
|
Wysłany: 25-12-15, 14:29
|
|
|
KWADRATY W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI
|
|
|
|
|
majkiZjamajki
Pomógł: 32 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 1268 Skąd: stąd
|
Wysłany: 25-12-15, 18:39
|
|
|
Control napisał/a: | Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił. |
Foty z mojej byłej wąskiej lampy
Po otwarciu drzwi kierowcy na środkowym słupku powinna też być naklejka z info o prawidlowym ciśnieniu w oponach (niestety nie mam foty) |
|
|
|
|
Control
BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 81 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
ZMIJA PŁOCK
BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1017 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26-12-15, 21:11
|
|
|
Control napisał/a: | Dzięki wszystkim za pomoc. Właśnie ciężko mi stwierdzić, co jest tragedią, a co nie. |
Daj znać! Ja dla prawdziwego fana zrobię wiele.Mogę za free luknąć na to co chcesz kupić. Powącham, poliżę, pogryzę, posmakuję i odpowiem ci czy warto czy nie |
|
|
|
|
krisu_k13tl
BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Sty 2014 Posty: 429 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-15, 13:19
|
|
|
Podepnę się pod temat
Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta?
Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa? Czy po prostu w każdym trzeba się liczyć z większą, lub mniejszą odbudową blacharską?
Wiem, że to auta 25+ ale w e30 jestem totalnie zielony, a np. przedliftowe e36 można kupić w naprawdę dobrym stanie, a to podobne roczniki... |
|
|
|
|
ZMIJA PŁOCK
BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1017 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-12-15, 16:36
|
|
|
krisu_k13tl napisał/a: | Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta? |
to samo
krisu_k13tl napisał/a: | Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa? |
Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie |
|
|
|
|
krisu_k13tl
BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Sty 2014 Posty: 429 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-15, 16:46
|
|
|
ZMIJA PŁOCK napisał/a: |
Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie |
Właściwie to mnie interesuje tylko 316-318, bo jakbym kupował e30 to tylko w jednym celu... m60-m62
Obowiązkowo touring, najchętniej właśnie końcówka produkcji, dayton viollet...
Ale coś ładnego to pewnie w 90% przypadków progi, kieszenie, kwadraty i tylni pas do roboty i tak? |
|
|
|
|
ZMIJA PŁOCK
BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1017 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-12-15, 16:58
|
|
|
Nie jest powiedziane, żę będziesz musiał robić to wszystko po zakupie. Jeżeli masz zamiar ładować taki reaktor to buda musi byś zdrowa bo będą przeciążenia jak w promie kosmicznym |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-12-15, 17:29
|
|
|
czesto wlasnie koncowka seri w trumnie bywa dosc zdrowa |
_________________
|
|
|
|
|
Krz
BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 920 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-12-15, 21:31
|
|
|
Tylny pas na 99% do roboty przy uchu holowniczym - tam jest jakaś wada konstrukcyjna i choćbyś się zesrał to zardzewieje. Może być widoczny np tylko lekki nalot od wewnątrz w kieszeni ale zaczniesz rozbierać i dłubać i się okaże, że do wspawania cała wielka łata.
Do tego słyszałem, że touring lubi pękać przy słupku C jak woził większe ciężary ale nigdy takiego nie szukałem więc się ich nie naoglądałem osobiście.
Aha, oczywiście tylna klapa w bonusie rdzewieje jak szalona jak w każdym kombiaku BMW
Ogólnie touringów nikt nie chce i ceny mają znacznie niższe ale to nie znaczy że będzie łatwo coś znaleźć. Po prostu będzie taniej jak już znajdziesz Myślę, że fajne 318i powinno się trafić w 4-5k zł. |
_________________
|
|
|
|
|
|