Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Powypadkowość e30
Autor Wiadomość
Control 


BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-15, 16:39   Powypadkowość e30

Witam. Czy miałby ktoś może zdjęcia e30 spod maski jak wyglądają nienaprawiane kielichy, ściane grodziową i ogólnie spawy pod maską co by podczas oględzin wiedzieć jak to ma wyglądać? Jak sprawdzić podłużnice? Prosiłbym o dokładne zdjęcia jak wygląda e30 z przodu nienaprawiana. Jakby ktoś miał zdjęcia dla porównania tych naprawianych/powypadkowych to też bym prosił. Jeszcze prosiłbym o zdjęcia wszystkich oznaczeń/naklejek z komory i innych których znajdują się na budzie (na słupku od strony kierowcy i na wlewie paliwa też są?). Mam również pytanie jak podczas oględzin auta sprawdzić podłogę? Również jeśli chodzi o korozję. Wiem, że trzeba sprawdzić kwadraty, kieszenie w bagażniku, progi, nadkola, ale jak bardzo może być to zardzewiałe, żeby się dało i opłacało jeszcze naprawić? Z góry dzięki za pomoc
 
 
Krz 



BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-15, 18:07   

Jeśli Ci się nie śpieszy i nikt mnie nie uprzedzi to porobię Ci foty po świętach :)
Podłużnice no to obejrzeć organoleptycznie czy nie są spawane, lepione, pordzewiałe, czy mocowania wahaczy i belki pod silnikiem nie zgniły. Wielkiej filozofii tu nie ma.

Podłogę możesz opukać ale tak naprawdę nie dowiesz się w jakim jest stanie dopóki nie wyciągniesz dywanu. Najlepiej by było podziabać ją śrubokrętem ale nikt się na to nie zgodzi ;) Mogą rdzewieć okrągłe kapsle z tyłu pod nogami pasażerów, kapsle można tanio kupić w ASO więc to nie problem.

Nadkola sprawdź koniecznie też od wewnątrz pod tapicerką bagażnika - zobaczysz w jakim są stanie i czy kielichy całe. W E30 uwielbia rdzewieć nadkole przy odpowietrzniku baku (taka rurka która wychodzi z nadkola i przechodzi do kabiny)
Rdzewieją przednie błotniki od spodu, dach w okolicach szybra (naprawa bardzo ciężka, zwykle kończy się wywaleniem szyberdachu na dobre), ściana grodziowa nad nogami kierowcy (tam, gdzie przechodzi kolumna kier i wiązki).
Trzeba uważać na lewy kielich - rdzewieje pod skrzynką bezpieczników. Z prawej rdza uwielbia pólkę na akumulator i buda lubi pękać za kielichami, dla mnie to dyskwalifikuje auto.
Potrafi zgnić podszybie w rogach (jak jest grubo to rdza atakuje słupek A pod podszybiem...), ranty drzwi, klapy (klapa cholernie ciężka do dostania bez rdzy).

Musisz się przygotować, że na bank będą pordzewiałe kieszenie w bagażniku, pewnie tylny pas przy lampkach rejestracji, kwadraty, cośtam jeszcze. Progi pewnie też. Zdrowe i oryginalne to duża rzadkość.
Musisz ocenić sam co się opłaca a co nie, jeśli auto się trzyma kupy i kielichy, podłużnice zdrowe, buda nie pęka, podszybie OK to można brać. Ale każdy egzemplarz trzeba ocenić na żywo i wycenić a zwykle sprzedawcy zapędzają się w dość kosmiczne rejony z cenami.

Jeszcze jedno, jeśli coś gdzieś było robione, szczególnie progi i nadkola, i widać choćby najmniejsze bąbelki rdzy albo jest kupa szpachli lub świeżej konserwacji to możesz założyć że zaraz będzie trzeba to poprawiać ;)
_________________
 
 
ZMIJA PŁOCK 


BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 1017
Skąd: Płock
Wysłany: 23-12-15, 19:38   

Ścianę grodziową najpiej jest sprawdzić od wewnątrz zdejmując osłonę deski rozdzielczej. Wsadzasz rękę pod gumowe wygłuszenie i masz wszystko jak na dłoni. Dobrze zerknąć na miejsce bezpośrednio za i pod puszką z bezpiecznikami. Wywalić aku i masz obraz sytuacji z prawej strony. Nadkola najlepiej sprawdzać zdejmując boczek tył prawy i lewy ( nawet jak z zewnątrz jest puder to w środku coś będzie widać. Kwadraty widać gołym okiem. Podłoga to kanał lub można odchylić dywan za fotelem kierowcy i pasażera ( nie widać wszystkiego ale zawsze coś... ) ;)
 
 
Control 


BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-12-15, 12:28   

W którym miejscu znajdują się kwadraty? To w takim razie czekam na zdjęcia. Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił.
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=52874
 
 
jasiel 


BMW: e36/8 Z3 Coupe
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 195
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-12-15, 13:26   

Mam dwa takie nie wiem czy pomogą. Wnioskuję po wypowiedziach, że nie masz pojęcia o tych autach, więc najlepiej na oględziny pojedź z kimś kto zna te samochody, bo coś co dla ciebie wyda sie tragedią może być tylko małym problemem i odwrotnie.

 
 
ZMIJA PŁOCK 


BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 1017
Skąd: Płock
Wysłany: 25-12-15, 14:29   

KWADRATY W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI :D



 
 
majkiZjamajki 



Pomógł: 32 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 1268
Skąd: stąd
Wysłany: 25-12-15, 18:39   

Control napisał/a:
Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił.

Foty z mojej byłej wąskiej lampy


Po otwarciu drzwi kierowcy na środkowym słupku powinna też być naklejka z info o prawidlowym ciśnieniu w oponach (niestety nie mam foty)
 
 
Control 


BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-12-15, 19:52   

Dzięki wszystkim za pomoc. Właśnie ciężko mi stwierdzić, co jest tragedią, a co nie.
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=52874
 
 
ZMIJA PŁOCK 


BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 1017
Skąd: Płock
Wysłany: 26-12-15, 21:11   

Control napisał/a:
Dzięki wszystkim za pomoc. Właśnie ciężko mi stwierdzić, co jest tragedią, a co nie.




Daj znać! Ja dla prawdziwego fana zrobię wiele.Mogę za free luknąć na to co chcesz kupić. Powącham, poliżę, pogryzę, posmakuję i odpowiem ci czy warto czy nie :)
 
 
krisu_k13tl 


BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-15, 13:19   

Podepnę się pod temat :D

Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta?

Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa? Czy po prostu w każdym trzeba się liczyć z większą, lub mniejszą odbudową blacharską?

Wiem, że to auta 25+ ale w e30 jestem totalnie zielony, a np. przedliftowe e36 można kupić w naprawdę dobrym stanie, a to podobne roczniki...
 
 
ZMIJA PŁOCK 


BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 1017
Skąd: Płock
Wysłany: 27-12-15, 16:36   

krisu_k13tl napisał/a:
Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta?


to samo


krisu_k13tl napisał/a:
Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa?


Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie
 
 
krisu_k13tl 


BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-15, 16:46   

ZMIJA PŁOCK napisał/a:


Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie


Właściwie to mnie interesuje tylko 316-318, bo jakbym kupował e30 to tylko w jednym celu... m60-m62

Obowiązkowo touring, najchętniej właśnie końcówka produkcji, dayton viollet...

Ale coś ładnego to pewnie w 90% przypadków progi, kieszenie, kwadraty i tylni pas do roboty i tak?
 
 
ZMIJA PŁOCK 


BMW: m20b20 m52b25 m52b28 s50b32
Imię: Krzysztof
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 1017
Skąd: Płock
Wysłany: 27-12-15, 16:58   

Nie jest powiedziane, żę będziesz musiał robić to wszystko po zakupie. Jeżeli masz zamiar ładować taki reaktor to buda musi byś zdrowa bo będą przeciążenia jak w promie kosmicznym ;)
 
 
chudy 
7.62mm



BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1464
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-15, 17:29   

czesto wlasnie koncowka seri w trumnie bywa dosc zdrowa
_________________

 
 
 
Krz 



BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-12-15, 21:31   

Tylny pas na 99% do roboty przy uchu holowniczym - tam jest jakaś wada konstrukcyjna i choćbyś się zesrał to zardzewieje. Może być widoczny np tylko lekki nalot od wewnątrz w kieszeni ale zaczniesz rozbierać i dłubać i się okaże, że do wspawania cała wielka łata.
Do tego słyszałem, że touring lubi pękać przy słupku C jak woził większe ciężary ale nigdy takiego nie szukałem więc się ich nie naoglądałem osobiście.
Aha, oczywiście tylna klapa w bonusie rdzewieje jak szalona jak w każdym kombiaku BMW ;)

Ogólnie touringów nikt nie chce i ceny mają znacznie niższe ale to nie znaczy że będzie łatwo coś znaleźć. Po prostu będzie taniej jak już znajdziesz ;) Myślę, że fajne 318i powinno się trafić w 4-5k zł.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 16