Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
Autor Wiadomość
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 26-10-12, 08:54   

Niestety nie miałem wcale czasu i tylko co na szybko laptop i przy ciepłym silniku mam odczyt z obrotów jałowych:


lekkiego przegazowania


oraz stan parametrów po zgaszeniu auta



Wiem że to raczej wiele nie powie ale przed weekendem więcej chyba nie zrobię.

Aha i ustawiłem wczoraj zimną strategię czyli dałem -10% od temp przełączenia (30st) do 50st żeby na zimno nie zalewało. Rano było to samo...


Zgodnie z taką radą:
http://lpg-forum.pl/wycie...t-24-t8062.html

zmieniłem też ten parametr na 1,9ms. Czy dobrze zrobiłem to nie wiem, po pracy silnik wystygnie i sprawdzę może będą jakieś minimalne różnice na plus
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 26-10-12, 21:42   

Kolejne zrzuty, niestety nadal na postoju i na cieplo. Jutro wstaję rano, ma być mróz więc idealne warunki na testy:)

Dodaje zrzuty ekranu z większej ilości parametrów:
Jałowe na benzynie:


Jałowe na gazie:


Przełączanie z gazu na pb

Cutoff:


Zimna strategia:


Temp przełączania:


Inne parametry:



Znów przełączanie z gazu na benzynie, silnik się trochę bardziej zagrzał:
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29-10-12, 09:23   

Nie zauważyłem pomocy więc mam kolejne pytania co do tego zamulania przy ruszaniu na zimno. Od razu przyznam się do własnego błędu bo mój reduktor to genius 1500, więc jego wydajność jest ok. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Z samego rana zrobiłem szereg testów i każde zmiany rejestrowałem za pomocą zrzutów z ekranu. Zaraz postaram się wszystko dokładnie opisać żeby było jasne i żeby możliwie szybko dostać od forum jakąś pomoc :)

Stan na zimno zanim odpiłem silnik:


Odpalamy na zimno, silnik chodzi na PB rozgrzewa się:


Temp przełączania osiągnięta, silnik pracuje na gazie:


I TU pojawia się problem, ponieważ gdy dodajemy gazu na jałowych to silnik zamiast iść od razu na obroty to się przydusza. MEGA delikatne smryanie pedału gazu umożliwia wejście na obroty bez ich wcześniejszego obniżenia, ale to bardzo trudne i w normalnej jeździe po mieście praktycznie niemożliwe. Mam nadzieje, że osoby bardziej zorientowane widzą to wszystko na wykresach:


Czasy wtrysku benzyny podczas tego przegazowywania i dławienia:


To samo tylko porównanie wtryskó PB i LPG



Nastepnie silnik się zagrzał więc pojechałem (z podpiętym już MAP'em, kupiony oryginał BRC a nie żaden zamiennik, czy dorabiany z Opla) na testy w trasie. Tutaj wykres jazdy na 2 biegu do odcinki:


No i porównanie jazdy pod dużym obciążeniem (3 bieg pod górkę). Nie wiem czy to dobry test ale widać na gazie jak dziwnie wyglądają czasy w okolicach 2tys RPM. Nie wiem czy tak ma być, ale na benzynie jest równa linia.
PB:


LPG:


Myślałem że suwakiem muszę trochę podlać gazu (dodałem +10 pod obciążeniem) i wyszło wtedy coś takiego:



Na koniec spróbowałem zrobić automape i po skończeniu wyszło coś takiego:



Ostatni mój problem, który wyszedł po tej mojej "regulacji" to że po przestawieniu na mapsensor odłączony mam cały czas MAP równy 100. Coś jest nie tak. Zobaczyłem to dopiero na wykresach bo zaczął mi falować:


Może jest jakaś procedura jak należy odpinać mapsensor? Próbowałem go wyłączyć w programie, a potem odpiąć. Próbowałem odwrotnej kolejności i nic. Teraz mam go zamontowany na stałe bo inaczej cały czas mi falował i nie chciał jechać.

Mam nadzieję, że te zrzuty zobrazowały dobrze mój problem i otrzymam chociaż trochę rad co zmienić lub poprawić. Silnik gdy jest ciepły pracuje wyśmienicie :) więc tylko zimne poranki mnie interesują.


pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Wojtek
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 29-10-12, 10:07   

Jak to chodzi na benzynie ?? Sonda wymieniona ??

Problem wydaje się mieć drugie dno, strzelając na ślepo to raczej wtryskiwacze. Korekt po temperaturze nie uraczymy więc trzeba trzeba walczyć topornie.

Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin
tel. 609258834

Gość stroi AFRem.
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29-10-12, 10:12   

Sonda wymieniona na nówkę boscha, na benzynie śmiga idealnie. Po wymianie zrobiony reset kompa i trochę jazdy na samej benzynie żeby się silnik dostosował do nowych warunków.

Chciałem jechać na strojenie do Pana Adama i odpisał mi na maila że nie zajmuje się BRC :( Już dawno dawno temu chciałem się do niego zgłosić
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 29-10-12, 10:23   

Nie zajmuje się bo tego się wystroić dobrze nie da, chociaż taki jak Twój silnik badziewnie ale chodzić powinien.

Filtry kiedy wymienione ?? Trzeba iśc drogą eliminacji, pierw czyścić wtryski.
_________________
Ostatnio zmieniony przez spinaczo 29-10-12, 10:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29-10-12, 10:26   

Filtry wymienione jakieś 6tys km temu. Właśnie chyba czas zamówić nowe :) Dzięki za przypomnienie.

A co do wtrysków to czyszczenie kosztuje 200zł. Nie wiem czy nie lepiej kupić nowe hany i mieć pewność że wtryski są ok.

No właśnie poza tym ruszaniem na zimno to on chodzi super. Jak się rozgrzeje to nie ma żadnych problemów, auto śmiga wspaniale.
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 29-10-12, 10:29   

Jeszcze zrób taki test, na całkowicie zimnym silniku, odpal benzynę, nagrzej silnik do takiej temp od jakiej wg Ciebie normalnie zaczyna chodzić dobrze i wtedy przełącz na LPG, jeśli będzie ok i nie będzie szarpać to wtedy reduktor, jeśli szarpanie wystąpi to czyszczenie wtrysków, dalej będziemy myśleć.

No ja bym Hanki kupił już dawno, ale wiadomo, można powalczyć ;)
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29-10-12, 10:33   

A taki test już robiłem, ponieważ po montażu lambdy jeździłem na benzynie cały wieczór i przed końcem jazd przełączyłem właśnie na gaz. Silnik miał już temp roboczą i od razu po przełączeniu chodził super. Więc to reduktor?
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 29-10-12, 10:50   

Logika jest taka.... rozgrzewasz reduktor, utrzymując wtryski zimnymi..... da się to zrobić tylko w przypadku jazdy na benzynie gdy układ dochodzi powiedzmy do 75 stopni, wtedy reduktor jest już gorący, wtryskiwacze nie działają ale jeszcze nie nagrzały się od samego leżenia na obudowie silnika więc są nadal zimne, puszczasz LPG i jeśli działa dobrze to reduktor regeneruj.

Dlaczego reduktor..... Membrana na zimnym jest dużo sztywniejsza (w twoim przypadku już za sztywna), twój reduktor z pierwszych postów wyczytałem czasy świetności ma już za Sobą więc diagnoza zdaje się mieć ręce i nogi.
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29-10-12, 11:14   

Logika jest, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Zamówiłem zestaw filtrów, oraz zestaw do regeneracji reduktora. Niestety budżet nie pozwala jeszcze na nowy reduktor i może taka operacja coś pomoże. Sprawdzimy jak przyjdzie paczuszka :)


Dzięki za pomoc ! :piwo:
_________________
 
 
 
Kondzio811 



BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 784
Skąd: LPU
Wysłany: 30-10-12, 01:25   

woytek13 napisał/a:
Zakładam indywidualny temat o moim problemie bo już sam tracę cierpliwość do tego auta. Miałem kiedyś niezagazowane M43 i zawsze w każdych warunkach pracowało idealnie i mało paliło. Teraz mam M42 z sekwencją i są to ciągłe problemy...

gaz jest dobry do kuchenek :lol:
 
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-10-12, 22:59   

Kondzio811 napisał/a:
gaz jest dobry do kuchenek :lol:



I to jest rozwiązaniem tego problemu ?
 
 
Kondzio811 



BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 784
Skąd: LPU
Wysłany: 31-10-12, 19:09   

Szczurek napisał/a:
I to jest rozwiązaniem tego problemu ?

nie, to jest komentarz na forum.
 
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 102
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 31-10-12, 19:17   

Panowie dość OT
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15