Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 M52B20 LPG. CO ZROBIĆ PO WYMIANIE SOND LAMBDA, ŚWIEC ITP
Autor Wiadomość
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-12, 23:11   E36 M52B20 LPG. CO ZROBIĆ PO WYMIANIE SOND LAMBDA, ŚWIEC ITP

Panowie!
od niedawna jestem posiadaczem e36. Właściwie zaraz po zakupie zagazowałem ją. Sterownik to STAG 300 isa.
Przy odbiorze auta od gazownika usłyszałem, że warto zainteresować się stanem sond lambda, bo wychodzą poza zakres napięcia w związku z tym auto może więcej palić itp. Sam też zauważyłem, że trochę za bardzo śmierdzą spaliny na postoju, silnik utrzymuje równo obroty ale wpada czasami w wibracje na niskich obrotach, podszarpuje przy wolnej jezdzie na "1".
Więc do kumpla na komputer, wymiana 1 sondy i zaraz 2-giej. Przy okazji 1 cewka, świece i filtr powietrza.
Kumpel błędy programem wykasował.
Czy po tym wszystkim wystarczyło wykasowanie błędów kompem, czy jednak zdjąć klemy, zewrzeć, zapłon i odczekać żeby go zresetować?
Czy po takim resetowaniu-jeśli jest konieczne trzeba resetować jakoś stag-a czy sam się będzie adaptował do nowych warunków pracy?
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 16-10-12, 03:23   

Zwieranie klem bezcelowe. Staga trzeba przewietrzyć, warunki pracy się zmieniły, mapy trzeba zebrać od nowa.
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16-10-12, 10:58   

Tak jak napisał spinaczo, klem nie zwieraj, staga też nie ruszaj. Nic nie resetuj. Odczyt z sondy nie jest potrzebny do prawidłowej pracy instalki. Pojeździj teraz, skontroluj jak wyglądają mapki i ewentualnie nanieś poprawki. Nic nie kasuj, nie resetuj, nie rób autokalibracji, bo to tylko zmarnowany czas.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-12, 11:47   

OK
rozumiem, że Stag się sam będzie adaptował.
Właśnie zamówiłem kabelek (LPG-komputer) a mój gazownik jest na tyle "miły", że pozwolił na samodzielne zabawy z mapami.
dziękuje Panowie :-)
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16-10-12, 16:34   

Adaptował to może za dużo powiedziane. Będzie po prostu rysował poprawioną mapkę, którą potem ( w razie potrzeby) sobie korygujesz.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
chodz90 



BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-10-12, 14:52   

wtrące sie do tematu bo tez mam tego staga i moje pytanie czy warto jezdzic na autoadaptacji?
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 17-10-12, 16:50   

Nie warto.
_________________
 
 
 
chodz90 



BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-10-12, 23:56   

bo nie mialem sondy wcale ale zrobilem wydech i zalozylem sonde, myslalem ze moze lepiej autoadaptacje wlaczyc bo jednak z tej sondy bedzie korzystac, jakis konkretny powód dlaczego nie warto? najlepiej mapy pb na cieplym zebrac i tak najlepiej wyregulowac?
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 18-10-12, 22:41   

Najlepiej to jeździć na ciepłym na benzynie, zebrać, jeździć na ciepłym na lpg zebrać, podciągnąć , opuścić gdzie potrzeba, można włączyć autoadaptacje na tydzień pojeździć, sprawdzić co się zadziało, poprawić, wyłączyć i zapomnieć.

Dłużej jeździć nie warto, wiem z doświadczenia. Argument? Mam co do tego kilka teorii ale żadna i tak Ci nic nie wyjaśni.
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 18-10-12, 22:51   

I nalegam na to aby przy zbieraniu mapy na benzynie, zrobić więcej niż 3 kilometry :lol:
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 18-10-12, 23:20   

MIKUr1, ja w Diego rysuje kreskę na dwóch jak efekty dźwiękowe podepnę :lol: :lol: :lol:

Dobry był też typ co przyjechał na strojenie ale jak usłyszał, że na benzynie tez trzeba się przejechać to zwątpił i już się nie pojawił :lol:
_________________
 
 
 
chodz90 



BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-10-12, 09:27   

mi zebranie pelnej mapy z kompem zajeło 8km, kazde pole wypelnione i kolejne pytanie co moze zmienic autoadaptacja po tygodniu? mnożnika nie rusza tak? więc co? nalegalbym jednak abys podał te argumenty ;)
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 19-10-12, 13:17   

Przeczytaj co to STFT, LTFT, jak działa Lambda, walnij ze 3 razy ze zrozumieniem instrukcję do Staga, popróbuj na drodze i ogarniesz.
_________________
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-12, 23:34   

Panowie kabelek dotarł, podpiąłem laptopa i tak wyglądają "zrzuty". nie wiem dlaczego zrobiłem komórką a nie printscreen :20:









Teraz powiem co mnie martwi w działaniu:
- pali niemało lpg, po mieście 13,5 (rekord emerycki) do 16 (normalna dynamiczna jazda w tym ~10 dociśnięć po obrotach na 100km)
- na postoju śmierdzi na lpg (zbliżenie twarzy do wydechu - po 2-3 sekundach szczypie w nos i gardło. Mam Windstara na sekwencji i tam można prawie oddychać spalinami ;-)
- 1600 -1800 obr/min delikatnie nierówna praca ale też tylko lpg

na benzynie te objawy nie występują a spalanie ~11,5 litra w tych samych warunkach

świece nówki, sondy obydwie nówki, filtr powietrza nowy.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 31-10-12, 02:01   

Masz tak targać tymi żółtymi punktami żeby się pokryły kreski niebieska z zieloną, u góry, lepiej żeby kreska LPG była wyżej od benzynowej jeśli nie da się super równo ustawić. Na dole zgrać to raczej nie problem w tym przypadku.

Ale to już wiesz bo przeczytałeś instrukcję :)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14