E36 M52B20 LPG. CO ZROBIĆ PO WYMIANIE SOND LAMBDA, ŚWIEC ITP |
Autor |
Wiadomość |
masloszczak
BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-12, 23:11 E36 M52B20 LPG. CO ZROBIĆ PO WYMIANIE SOND LAMBDA, ŚWIEC ITP
|
|
|
Panowie!
od niedawna jestem posiadaczem e36. Właściwie zaraz po zakupie zagazowałem ją. Sterownik to STAG 300 isa.
Przy odbiorze auta od gazownika usłyszałem, że warto zainteresować się stanem sond lambda, bo wychodzą poza zakres napięcia w związku z tym auto może więcej palić itp. Sam też zauważyłem, że trochę za bardzo śmierdzą spaliny na postoju, silnik utrzymuje równo obroty ale wpada czasami w wibracje na niskich obrotach, podszarpuje przy wolnej jezdzie na "1".
Więc do kumpla na komputer, wymiana 1 sondy i zaraz 2-giej. Przy okazji 1 cewka, świece i filtr powietrza.
Kumpel błędy programem wykasował.
Czy po tym wszystkim wystarczyło wykasowanie błędów kompem, czy jednak zdjąć klemy, zewrzeć, zapłon i odczekać żeby go zresetować?
Czy po takim resetowaniu-jeśli jest konieczne trzeba resetować jakoś stag-a czy sam się będzie adaptował do nowych warunków pracy? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 16-10-12, 03:23
|
|
|
Zwieranie klem bezcelowe. Staga trzeba przewietrzyć, warunki pracy się zmieniły, mapy trzeba zebrać od nowa. |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 16-10-12, 10:58
|
|
|
Tak jak napisał spinaczo, klem nie zwieraj, staga też nie ruszaj. Nic nie resetuj. Odczyt z sondy nie jest potrzebny do prawidłowej pracy instalki. Pojeździj teraz, skontroluj jak wyglądają mapki i ewentualnie nanieś poprawki. Nic nie kasuj, nie resetuj, nie rób autokalibracji, bo to tylko zmarnowany czas. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
masloszczak
BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-12, 11:47
|
|
|
OK
rozumiem, że Stag się sam będzie adaptował.
Właśnie zamówiłem kabelek (LPG-komputer) a mój gazownik jest na tyle "miły", że pozwolił na samodzielne zabawy z mapami.
dziękuje Panowie :-) |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 16-10-12, 16:34
|
|
|
Adaptował to może za dużo powiedziane. Będzie po prostu rysował poprawioną mapkę, którą potem ( w razie potrzeby) sobie korygujesz. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
chodz90
BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-10-12, 14:52
|
|
|
wtrące sie do tematu bo tez mam tego staga i moje pytanie czy warto jezdzic na autoadaptacji? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 17-10-12, 16:50
|
|
|
Nie warto. |
_________________
|
|
|
|
|
chodz90
BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-10-12, 23:56
|
|
|
bo nie mialem sondy wcale ale zrobilem wydech i zalozylem sonde, myslalem ze moze lepiej autoadaptacje wlaczyc bo jednak z tej sondy bedzie korzystac, jakis konkretny powód dlaczego nie warto? najlepiej mapy pb na cieplym zebrac i tak najlepiej wyregulowac? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 18-10-12, 22:41
|
|
|
Najlepiej to jeździć na ciepłym na benzynie, zebrać, jeździć na ciepłym na lpg zebrać, podciągnąć , opuścić gdzie potrzeba, można włączyć autoadaptacje na tydzień pojeździć, sprawdzić co się zadziało, poprawić, wyłączyć i zapomnieć.
Dłużej jeździć nie warto, wiem z doświadczenia. Argument? Mam co do tego kilka teorii ale żadna i tak Ci nic nie wyjaśni. |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 18-10-12, 22:51
|
|
|
I nalegam na to aby przy zbieraniu mapy na benzynie, zrobić więcej niż 3 kilometry |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 18-10-12, 23:20
|
|
|
MIKUr1, ja w Diego rysuje kreskę na dwóch jak efekty dźwiękowe podepnę
Dobry był też typ co przyjechał na strojenie ale jak usłyszał, że na benzynie tez trzeba się przejechać to zwątpił i już się nie pojawił |
_________________
|
|
|
|
|
chodz90
BMW: E36 320i 96r. E39 520i 01r.
Imię: Darek
Silnik: m52 m54
Nadwozie: Touring
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-12, 09:27
|
|
|
mi zebranie pelnej mapy z kompem zajeło 8km, kazde pole wypelnione i kolejne pytanie co moze zmienic autoadaptacja po tygodniu? mnożnika nie rusza tak? więc co? nalegalbym jednak abys podał te argumenty |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 19-10-12, 13:17
|
|
|
Przeczytaj co to STFT, LTFT, jak działa Lambda, walnij ze 3 razy ze zrozumieniem instrukcję do Staga, popróbuj na drodze i ogarniesz. |
_________________
|
|
|
|
|
masloszczak
BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-12, 23:34
|
|
|
Panowie kabelek dotarł, podpiąłem laptopa i tak wyglądają "zrzuty". nie wiem dlaczego zrobiłem komórką a nie printscreen
Teraz powiem co mnie martwi w działaniu:
- pali niemało lpg, po mieście 13,5 (rekord emerycki) do 16 (normalna dynamiczna jazda w tym ~10 dociśnięć po obrotach na 100km)
- na postoju śmierdzi na lpg (zbliżenie twarzy do wydechu - po 2-3 sekundach szczypie w nos i gardło. Mam Windstara na sekwencji i tam można prawie oddychać spalinami ;-)
- 1600 -1800 obr/min delikatnie nierówna praca ale też tylko lpg
na benzynie te objawy nie występują a spalanie ~11,5 litra w tych samych warunkach
świece nówki, sondy obydwie nówki, filtr powietrza nowy. |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 31-10-12, 02:01
|
|
|
Masz tak targać tymi żółtymi punktami żeby się pokryły kreski niebieska z zieloną, u góry, lepiej żeby kreska LPG była wyżej od benzynowej jeśli nie da się super równo ustawić. Na dole zgrać to raczej nie problem w tym przypadku.
Ale to już wiesz bo przeczytałeś instrukcję |
_________________
|
|
|
|
|
|