Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja silników M42 i M44 wg. "GT"
Autor Wiadomość
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-08, 18:43   Modyfikacja silników M42 i M44 wg. "GT"

Pewnie nie wszyscy czytacie miesięcznik "GT" więc streszcze tu artykuł z ich lutowego numeru opisującego jak zwiększyć moc w BMW E36...

Na początek IS...

Etap 1.
Na początek proponowane jest usprawnienie układów dolotowego i wydechowego. Proponowany jest filtr stożkowy z odpowiednią obudową, który ma poprawić brzmienie i pracę silnika. Do tego dokładamy dedykowany układ wydechowy. Odradzane są uniwersalne tłumiki ze względu na możliwość pogorszenia osiągów... Do tego remap oprogramowania ECU... Spodziewany przyrost mocy 159KM - 163KM...

Etap 2.
Kolejnym elementem jest montaż kompletu aluminiowych kół pasowych, pomp wspomagania i wody oraz alternatora. Takie zestawy proponuje firma Ruff.. W przypadku M44 przydała by się wymiana przepustnicy na większą. Do tego dokładamy wałki rozrządu , proponowane przez "GT" to wałki firmy Schrick. Aby te modyfikacje przyniosły efekt potrzebny jest kolejny remap ECU... Spodziewana moc po przeróbkach 163-175KM...

Etap 3.
Na tym etapie koszty się zwiększają... proponowany jest montaż kompresora, który da się zainstalować bez wyjmowania silnika. Do tego potrzebny jest nowy kolektor ssący bo inne części bez trudu radzą sobie z mocą... Spodziewany przyrost mocy to 200- 225KM...


Powiedzcie co o tym sądzicie... Są jeszcze modyfikacje silników M50 i M52 oraz S50 i S52... Jeżeli chcecie to też wrzuce.
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 01-02-08, 19:08   

Ja poprosze delikatny opisik M50 i M52!!!
No nie wiedziałem ze tyle kucy można z IS-1 wyciągnąć bez zakuwania!!!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
dziqsek 


BMW: Byla E46 320i Jest E91 318d
Imię: Artur
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-02-08, 01:22   

A czy modyfikacje odnosnie Iski moga byc tez stosowane w M43 ??
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-02-08, 13:26   

ale m 43 ma jeden wałek ;( ja radził bym wsadzić barany z m44 to już podniesie moc :] = dobra mapa paliwowa i już można śmigać elegancko :)

i teraz moje 3 grosze, wszystko ładnie wszystko pięknie, ale....zupełnie nie opłacalne same wałki to wydatek około 3,500tys zł :P za 3tys to kupujemy elegancka elektrownie 2,8 już nawet za 2 tys można kupić golasa bez osprzętu.

Ja w mojej mam zmieniona mapę paliwowa, stożek, sportowy cat. tłumika końcowego nie rusza jak narzazie bo nie stać mnie na porządny a z tego co widzę to na ultera same skargi a i tak najtańszy kosztuje z 500zł :P wniosek, jeśli chcesz więcej mocy to kup 2,8 :D jeśli chcesz mieć satysfakcje z szybkiego IS to załóż turbo no ale to przy założeniu ze dużo zrobisz sam to i tak 5-7 tys trzeba mieć :P ( turbina, pompa olejowa, przewody, kolektor dolotowy i wydechowy, remaping, potem zestrajanie, bolow of, west gate - wszystko kosztuje i jeśli ma pojeździć to musi być firmowe..czyli drogie :/) kiedyś widziałem gotowe zestawy na ebay.de po 900euro :D no ale trzeba jeszcze doliczyć przesyłkę, koszty instalacji i remapingu
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 02-02-08, 14:46   

Witam! jeżeli ktoś ma skaner to mógłby wrzucić artykuł i oczywiście lutowe GT zaoszczędziło by to pisania poza tym można by zobaczyć fotki co jak tam wygląda. chętnie bym wrzucił ale nie posiadam skanera chyba że popytam znajomych to wrzucę. Pozdrawiam ELITĘ 3er.
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-02-08, 15:17   

SID, to zrob ladne zdjecia aparatem cyfrowym ;) i wklej na forum
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 02-02-08, 15:48   

No właśnie! Ale zemnie tępa strzała :mur: jutro na pewno je zamieszczę dziś już wybywam w plener :pijaki: postaram się z samego rana!
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-02-08, 17:37   

W GT opisują motor m50 fotka z m3 ehhh ten artykół to dla mnie głupota
_________________
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-02-08, 09:43   

proszę bardzo, ostre walki: cena bardzo przystępna :kij:

ebay.de

ebay.de
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-02-08, 10:02   

noo bardzo abrdzo nawet powiem.... 700E za walki....


ale tak sobie mysle ;) ze przeciez w bydgoszczy mamy p. Swiatka ktory obrabia waleczki ;)



trzeba by bylo znac wymiary, wzniosy krzywek i ogolnie wszystkie potrzebne dane i dac do Swiatka na przerobke ;)

mam lezec w piwnicy 0,5 silnika m42, kompletna glowice z waleczkami, wiec mialbym czesci na przerobke ;)

musze sie tlyko dowiedziec ile za takie przerobienie oni biora... a 15KM piechota nie chodzi ;)
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-02-08, 10:36   

no no nawet org wałki kosztują po 100zł, wiec nie są aż tak drogie :D ehh ale dane mechaniczne wałków to raczej pilnie strzeżona tajemnica, a gotowy wałek skąd wziąć ?? :(
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-02-08, 10:38   

no w tym jest problem... trzeba by bylo znac te wymiary... wiec kto ma walkowany silnik m42 lub m44 ?? i da walki do zmierzenia ??
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 03-02-08, 11:40   

No wyszła lipa albo jestem nieudolny albo aparat :D niemożna nic przeczytać ze zdjęcia :zly: jak coś postaram się zeskanować artykuł i go wrzucić chyba że
Cytat:
no_limit
ma taką możliwość?
///ESIU napisał/a:
W GT opisują motor m50 fotka z m3 ehhh ten artykół to dla mnie głupota
poprostu taki był poruszony temat i chciałem się dołączyć w sumie każdy ma prawo wyrazić swą opinię na dany temat
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-02-08, 14:53   

SID, poprostu chodzi mi o to ze te przepisy nie są typowe do bmw tylko do wszystkich innych marek . np. w m52 nie poruszyli sprawdzonego sposobu z kolektorem z m50 :mur:
moim zdaniem tym artykółem zapisali sobie pare stron papieru i tyle
_________________
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-02-08, 20:30   

dokładnie esiu, ten kto to pisał raczej nie ma pojęcia o elektrowniach BMW:P nie ma sie co oszukiwać najskuteczniejszy sposób na podniesienie mocy i najtańszy w bmw to zmiana silnika na większy a gdy już mamy 2,8 i nam brakuje to turbo albo m3 :P no zawsze można zainwestować w ćpka, ale to tylko parę koni. ( tyle co uciekło ze stadniny przez te parę lat użytkowania naszych bmw :P )
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14