Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor ciężki rozruch
Autor Wiadomość
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-11-17, 20:09   Kompresor ciężki rozruch

Witam chciałem się was poradzić bo nie wiem od czego zacząć, zakupiłem kompresor 3kw jednofazowy 1 tłok i ciężko startuje a jak jest choć trochę powietrza w butli to muszę spuszczać bo jak jest zimny to wogole nie chodzi i wyskakuje bezpiecznik mam taki rozdzielacz w garażu
https://www.bricoman.pl/e...do-silowe-16a-5

spawarka i inne urządzenia chodzą bez zarzutu a kompresor niestety nie co sprawdzić i od czego zacząć?
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 347
Skąd: Żary
Wysłany: 03-11-17, 22:23   

Prąd rozruchowy pobierany przez silnik elektryczny może być nawet kilkukrotnie większy od tego przy jakim pracuje. Jakiej klasy masz bezpieczniki? Na tym co podałeś nie ma informacji. Powinieneś zastosować bezpiecznik o opóźnionym czasie zadziałania zabezpieczenia. Są to bezpieczniki typu C. Swoją drogą 3 KW dla silnika jednofazowego trochę sporo ;)
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-11-17, 07:16   

TZN. bezpiecznik na kompresorze to zwykły termik i po jakiś 3 sek przewalania silnikiem on wyskakuje ale to chyba tak ma być do rozdzielacza dochodzi gruby kabel siłowy tak wiec nie wiem czy w tym problem czy raczej szukać przy sprężarce usterki która jest niby nowa ale chińska tak więc wszystko możliwe
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 04-11-17, 15:13   

Silnik ma ciezko ruszyc. Rez tak kiedys mialem w sprezarkach 3kw na 230v. Teraz mam kompresor 4kw na 400v i tego problemu nie mam. Mysle ze to mlze byc przez to.ze.230v na 3kw przy jednym cylindrze ma ciezko ruszyc.
Ale ja sie na tym nie znam ale popisac moge.
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 347
Skąd: Żary
Wysłany: 04-11-17, 16:56   

Nie wiemy czy silnik posiada jakieś kondensatory rozruchowe, czy zastosowany wyzwalacz termiczny jest odpowiednio dobrany do danego silnika oraz czy jest sprawny. Może sama sprężarka wytwarza nadmierny opór podczas pracy, ale to tylko gdybania. Moim zdaniem silnik o mocy 3 KW to troszkę za dużo jak na 230V. Tutaj widziałbym mimo wszystko 3 fazowy silniczek.
Czy ten symptom występuje odkąd posiadasz kompresor?
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-17, 09:38   

tak od nowości tak ma a tam gdzie w garażu mam zwykłe gniazdka to nawet nie ma szans go ruszyć to od razu światła w garażu gasną i się boje spalić instalacji może da się dołożyć taki kondensator do kompresora który ułatwił by mu start?
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-11-17, 09:22   

Stare Polskie kompresory maja tak że jak kompresor przestaje pompować to zawór odcina powietrze wychodzące z butli i dzięki temu silnik z jednostką tłoczącą wypuszcza resztki ciśnienia z układu i może na "luzie" łatwo się uruchomić i z rozpędu spokojnie dalej pompować... zobacz czy nie masz czegoś zepsutego w tym kompresorze ... (czytałem temat po łebkach)
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-11-17, 10:58   

Tak w sumie przemyślałem to wszystko i chyba spróbuje na początek zmienić olej, kupowałem w hurtowni kompresor i przypomniałem sobie że nie spodobało mi się to że do butelek na olej do kompresora nalewali na moich oczach minerał z lotosa. Może to jest główny problem czyli zbyt gęsty olej bo w sumie po rozgrzaniu startuje normalnie nawet z ciśnieniem w butli.
 
 
yampik 



BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 285
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-11-17, 15:05   

hah. widze profesjonalna obsługa :)

do sprężarek jest specjalny olej :) podjedz do jakiegos specjalistycznego sklepu z narzędziami - zazwyczj tam rozlewają to z większych ilości żeby było taniej.

jak pracujesz z penumatyką - nie zapomnij o smarowaniu
_________________
Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-17, 07:44   

Niestety wymiana oleju pomogła ale w małym stopniu szukamy dalej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15