Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT"
Autor Wiadomość
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-08, 19:52   Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT"

Dla lolejko ;)
Żródło: "GT" luty2008

Etap 1:
Na początek sugerowany jest wydech typu catback. Do tego filtr powietrza w solidnej obudowie, sugerowana jest obudowa karbonowa ze względu na bardzo dobre właściwości izolujące... Do tego modyfikacja ECU, i w 320 mamy około 170KM a w 328 powinno być przekroczone 210KM...

Etap 2:
Te modyfikacje mają sens praktycznie tylko w przypadku M52... Sugerowany jest kolektor dolotowy np CA Automotive oraz duża przepustnica. Przy bardziej zasobnym portfelu sugerowany jest kolektor dolotowy Schricka... Przyrost mocy do 194-240KM

Etap 3:
Na tym etapie sugerowany jest komplet wałków rozrządu Schricka, który ma dać wyraźny wzrost mocy w górnym zakresie obrotów. Do tego kompletny układ wydechowy o dużej przepustowości... Moc po przeróbkach 206KM - 252KM.

Etap 4:
Na tym etapie w zależności od funduszy proponowane są kompresor bądz turbosprężarka. Jedną z najtańszych opcji będzie kompresor Autowerke Rotrex C30-94, który można kupić w zestawie z czołowym intercoolerem oraz kompletem wydajniejszych wtryskiwaczy, ciśnienie doładowania około 0,5 bara. Jeśli Turbo to sugerowany jest zestaw Activ Autowerke(325 i 328 z 93-95r). Zestaw zawiera turbine Mitsubishi TD06 oraz zewnętrzny zawór westegate Turbonetics. Przy ciśnieniu doładowania 0,4- 0,5 bara można liczyć na około 300KM. Przy grubym portfelu Proponowany jest zestaw AA Generation 3 STG2, który umożliwia nawet 370KM!!! Jeżeli ciśnienie było by zwiększane powyżej 0,5 bara, potrzebne jest wzmocnienie układu korbowo-tłokowego...
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-02-08, 17:22   

bzdury gadają :krzeslo:
dolot, wydech, wałki, strojenie jak będzie mało to kompresor czy turbo to są ich porady ale te porady się tyczą nie tylko m50 czy m52 tylko wszystkich innych marek czy fiata czy vw czy pługa
niepopisali sie tym artykułem
_________________
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 03-02-08, 08:34   

///ESIU napisał/a:
bzdury gadają :krzeslo:
niepopisali sie tym artykułem

Dobrze mówisz.
Wiele z tych rzeczy nie zapewnia takiego przyrostu, a pozostałe wymagają wymiany jeszcze innych podzespołów, które nie zostały wymienione w tekście.
 
 
k64
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-08, 19:14   

nic nie napisali o kolektorach wydechowych nawet, tak wszystko pobierznie wyczytane gdzies nie wiadom gdzie :wstyd:
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 08-02-08, 20:32   

Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają :) za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika :hyhy: (np o mechnizimie różnicowym Torsen)
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
k64
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-08, 21:00   

macio napisał/a:
Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają :) za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika :hyhy: (np o mechnizimie różnicowym Torsen)
troche internetu i juz wiedza :lol:
 
 
rnrn
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-08, 18:26   

To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić :no:

Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie :D . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa :P
 
 
k64
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-08, 19:54   

rnrn napisał/a:
To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić :no:

Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie :D . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa :P
no ale jest akurat prawda ze istnieje kompresor gotowy kit ktory daje to czego oczekujemy ... p.s. a masz 2,5 vanos albo bez? (sorki za ot) i na czym bedziesz stroic ...
 
 
rnrn
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-08, 20:00   

Vanosowi mówie nie :krzeslo: .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy.
 
 
k64
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-08, 13:31   

rnrn napisał/a:
Vanosowi mówie nie :krzeslo: .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy.
to moze sie zmierzymy :hyhy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14