Przesunięty przez: no_limit 27-12-08, 19:15 |
stożek |
Autor |
Wiadomość |
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 08-01-09, 22:41
|
|
|
Kolega ma racje wkaldaka da za malo pwoietrza.
proponwoalby mairbox w carbonie |
_________________ rev |
|
|
|
|
Davo
bezpieczny wariat
BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 803 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-01-09, 10:41
|
|
|
Rafal325i, stozek ma wiekszy potencjal ale na seryjnych gratach go nie wykorzystasz, jak zalozysz wydech przelotke to wtedy dopiero zacznie dzialac jak nalezy. bedzie wiekszy przeplyw powietrza przez silnik. bo tak bylo wiecej powietrza dostepne ale nie bylo gdzie go wypuscic (seria wydech) a tak jak bedzie i wlot i wylot wiekszy to bedzie gites
TYLKO TRZEBA PAMIETAC ZE:
Filtr stożkowy sam w sobie oraz w bardzo korzystnym dla niego połączeniu z przelotowym układem wydechowym daje efekt przyrostu mocy dopiero w najwyższym zakresie obrotów. W niskim i średnim zakresie różnicy nie będzie wcale, lub będzie ona niezauważalna. Filtr stożkowy działa najlepiej w połączeniu z takim właśnie układem wydechowym i widoczne są wtedy proporcjonalnie największe przyrosty mocy jak dla tego typu modyfikacji, choć i tak niewielkie w stosunku do całkowitej mocy silnika. |
_________________ www.bmwklubczestochowa.pl |
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 09-01-09, 14:43
|
|
|
Jesli bedzie mial dobra obudowe to sam stozek da razde.
Kolega na samej Simocie w M52B28 wyciagnal ponad 200 kucy, no ale taki stzoek 300zl ksoztuje, BMC Carbon jest jeszcze lepszy ale ksoztuje ok. 700zl |
_________________ rev |
|
|
|
|
Davo
bezpieczny wariat
BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 803 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-01-09, 17:53
|
|
|
Idea stozka polega na tym zeby byl umiejscowiony tak zeby lapal jak najzimniejsze powietrze ale tez zeby przy tym nie lapal wody (umiejscowienie i obudowa tak jak mowil Enzo) a druga sprawa to dlugosc polaczenia filtra z kolektorem, musi byc jak najbardziej zblizone do oryginalnego albo dolot dedykowany gdzie dlugosc jest dokladnie wyliczona a chodzi o efekty zwiazane z ruchami powietrza gdy jest zasysane i gdy nie jest, to ulamki sekund ale to wazne dla efektywnosci przeplywu, nie wiem jak to sie nazywa profesjonalnie i nie umiem tego inaczej opisac
Enzo, to kolega pewnie tez mial dlugnieta elektronike...? |
_________________ www.bmwklubczestochowa.pl |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 09-01-09, 18:32
|
|
|
Davo napisał/a: | Filtr stożkowy sam w sobie oraz w bardzo korzystnym dla niego połączeniu z przelotowym układem wydechowym daje efekt przyrostu mocy dopiero w najwyższym zakresie obrotów. W niskim i średnim zakresie różnicy nie będzie wcale, lub będzie ona niezauważalna. Filtr stożkowy działa najlepiej w połączeniu z takim właśnie układem wydechowym i widoczne są wtedy proporcjonalnie największe przyrosty mocy jak dla tego typu modyfikacji, choć i tak niewielkie w stosunku do całkowitej mocy silnika. |
Musze przyznać racje, po stozku i wydechu mam cos ala vtec...jak wsakozwka przekroczy 4 tys to dostaje wyraznego kopa |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 11-01-09, 23:00
|
|
|
Annoth napisał/a: | jak wskazówka przekroczy 4 tys to dostaje wyraźnego kopa |
Ale to zachowanie chyba normalne w każdym silniku..
Moim zdaniem warto zakładać stożek Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacji |
_________________
|
|
|
|
|
Stig
BMW: E60 S85...
Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 18 Skąd: komornik
|
Wysłany: 12-01-09, 11:27
|
|
|
yeahman napisał/a: | Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacj |
To po co inżynierowie w BMW liczyli ciśnienie w układzie dolotowym każdego modelu? Nie trzeba być mechanikiem by wiedzieć, że odpowiednie ciśnienie powietrza jest potrzebne do sporządzenia odpowiedniej mieszanki.
Próbowaliśmy z braciakiem przy jego m50b28 różne stożki, różnych producentów po czym hamowaliśmy auto.. W serii wypluło 194KM, przy stożku z TESCO 182KM, a na BMC CARBON 205KM..
Tak więc jak chcecie coś dłubać, to lepiej robić to z głową, a nie dla lepszego samopoczucia... |
|
|
|
|
Davo
bezpieczny wariat
BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 803 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-01-09, 11:44
|
|
|
Stig napisał/a: | yeahman napisał/a: | Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacj |
To po co inżynierowie w BMW liczyli ciśnienie w układzie dolotowym każdego modelu? Nie trzeba być mechanikiem by wiedzieć, że odpowiednie ciśnienie powietrza jest potrzebne do sporządzenia odpowiedniej mieszanki.
Próbowaliśmy z braciakiem przy jego m50b28 różne stożki, różnych producentów po czym hamowaliśmy auto.. W serii wypluło 194KM, przy stożku z TESCO 182KM, a na BMC CARBON 205KM..
Tak więc jak chcecie coś dłubać, to lepiej robić to z głową, a nie dla lepszego samopoczucia... |
Stig, zgadza sie z cisnieniem masz calkowita racje ale kolega Yeahman na pewno tez mial na mysli modyfikacje przeprowadzone z glowa, krotko jestem na forum ale zauwazylem ze tylko takie mody popiera mowisz o przyroscie 11 KM i brawo, ale nawet gdyby wyszlo dokladnie 194, tak jak seria to i tak wiekszosc ludzi ktorzy to zrobili wlasnorecznie mialaby satysfakcje i odczucia wiekszej elastyki silnika itp |
_________________ www.bmwklubczestochowa.pl |
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 12-01-09, 19:25
|
|
|
Davo napisał/a: | Idea stozka polega na tym zeby byl umiejscowiony tak zeby lapal jak najzimniejsze powietrze ale tez zeby przy tym nie lapal wody (umiejscowienie i obudowa tak jak mowil Enzo) a druga sprawa to dlugosc polaczenia filtra z kolektorem, musi byc jak najbardziej zblizone do oryginalnego albo dolot dedykowany gdzie dlugosc jest dokladnie wyliczona a chodzi o efekty zwiazane z ruchami powietrza gdy jest zasysane i gdy nie jest, to ulamki sekund ale to wazne dla efektywnosci przeplywu, nie wiem jak to sie nazywa profesjonalnie i nie umiem tego inaczej opisac
Enzo, to kolega pewnie tez mial dlugnieta elektronike...? |
Nie mial zadnej dlubnietej elektroniki i teraz kumpel inny za moja namowa oczywiscie zalozyl do ety i tez czuc roznice, zwlaszcza w pornwniu do drugiej ety innego kolegi ktory ma zwykly stozek
Co do dlugosci dolotu to zalezy co chcemy osiagnac: czy lepsza gore, czy lepszy dol |
_________________ rev |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 12-01-09, 19:39
|
|
|
To co Stig napisał to niewątpliwa prawda, kiepske części tylko pogarszają oczekiwane osiągi w porównaniu do oryginału.
Ja po prostu myślę w taki sposób że jak się kupuje 2,5 to ma się odpowiednią do tego moc a jak chce się wiecej to się odkłada na M3 |
_________________
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 12-01-09, 21:34
|
|
|
yeahman napisał/a: | Ja po prostu myślę w taki sposób że jak się kupuje 2,5 to ma się odpowiednią do tego moc a jak chce się wiecej to się odkłada na M3 |
Powiedz to drifterom |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 12-01-09, 21:38
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
|