Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: no_limit
27-12-08, 19:15
stożek
Autor Wiadomość
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 08-01-09, 22:41   

Kolega ma racje wkaldaka da za malo pwoietrza.
proponwoalby mairbox w carbonie :)
_________________
rev
 
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-01-09, 10:41   

Rafal325i, stozek ma wiekszy potencjal ale na seryjnych gratach go nie wykorzystasz, jak zalozysz wydech przelotke to wtedy dopiero zacznie dzialac jak nalezy. bedzie wiekszy przeplyw powietrza przez silnik. bo tak bylo wiecej powietrza dostepne ale nie bylo gdzie go wypuscic (seria wydech) a tak jak bedzie i wlot i wylot wiekszy to bedzie gites ;)

TYLKO TRZEBA PAMIETAC ZE:

Filtr stożkowy sam w sobie oraz w bardzo korzystnym dla niego połączeniu z przelotowym układem wydechowym daje efekt przyrostu mocy dopiero w najwyższym zakresie obrotów. W niskim i średnim zakresie różnicy nie będzie wcale, lub będzie ona niezauważalna. Filtr stożkowy działa najlepiej w połączeniu z takim właśnie układem wydechowym i widoczne są wtedy proporcjonalnie największe przyrosty mocy jak dla tego typu modyfikacji, choć i tak niewielkie w stosunku do całkowitej mocy silnika.
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 09-01-09, 14:43   

Jesli bedzie mial dobra obudowe to sam stozek da razde.
Kolega na samej Simocie w M52B28 wyciagnal ponad 200 kucy, no ale taki stzoek 300zl ksoztuje, BMC Carbon jest jeszcze lepszy ale ksoztuje ok. 700zl
_________________
rev
 
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-01-09, 17:53   

Idea stozka polega na tym zeby byl umiejscowiony tak zeby lapal jak najzimniejsze powietrze ale tez zeby przy tym nie lapal wody (umiejscowienie i obudowa tak jak mowil Enzo) a druga sprawa to dlugosc polaczenia filtra z kolektorem, musi byc jak najbardziej zblizone do oryginalnego albo dolot dedykowany gdzie dlugosc jest dokladnie wyliczona a chodzi o efekty zwiazane z ruchami powietrza gdy jest zasysane i gdy nie jest, to ulamki sekund ale to wazne dla efektywnosci przeplywu, nie wiem jak to sie nazywa profesjonalnie i nie umiem tego inaczej opisac :)

Enzo, to kolega pewnie tez mial dlugnieta elektronike...?
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 09-01-09, 18:32   

Davo napisał/a:
Filtr stożkowy sam w sobie oraz w bardzo korzystnym dla niego połączeniu z przelotowym układem wydechowym daje efekt przyrostu mocy dopiero w najwyższym zakresie obrotów. W niskim i średnim zakresie różnicy nie będzie wcale, lub będzie ona niezauważalna. Filtr stożkowy działa najlepiej w połączeniu z takim właśnie układem wydechowym i widoczne są wtedy proporcjonalnie największe przyrosty mocy jak dla tego typu modyfikacji, choć i tak niewielkie w stosunku do całkowitej mocy silnika.


Musze przyznać racje, po stozku i wydechu mam cos ala vtec...jak wsakozwka przekroczy 4 tys to dostaje wyraznego kopa
_________________
E30 forever
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 11-01-09, 23:00   

Annoth napisał/a:
jak wskazówka przekroczy 4 tys to dostaje wyraźnego kopa


Ale to zachowanie chyba normalne w każdym silniku.. :hm:

Moim zdaniem warto zakładać stożek !! Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacji :D :brawo:
_________________
 
 
 
Stig 


BMW: E60 S85...
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 18
Skąd: komornik
Wysłany: 12-01-09, 11:27   

yeahman napisał/a:
Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacj


To po co inżynierowie w BMW liczyli ciśnienie w układzie dolotowym każdego modelu? Nie trzeba być mechanikiem by wiedzieć, że odpowiednie ciśnienie powietrza jest potrzebne do sporządzenia odpowiedniej mieszanki.

Próbowaliśmy z braciakiem przy jego m50b28 różne stożki, różnych producentów po czym hamowaliśmy auto.. W serii wypluło 194KM, przy stożku z TESCO 182KM, a na BMC CARBON 205KM..

Tak więc jak chcecie coś dłubać, to lepiej robić to z głową, a nie dla lepszego samopoczucia...
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-01-09, 11:44   

Stig napisał/a:
yeahman napisał/a:
Pamiętajcie że każda dłubanina nawet jak stożek która nic nie przynosi praktycznie daje nam radochę i lepsze samopoczucie ze świadomością poczynionej samodzielnie modyfikacj


To po co inżynierowie w BMW liczyli ciśnienie w układzie dolotowym każdego modelu? Nie trzeba być mechanikiem by wiedzieć, że odpowiednie ciśnienie powietrza jest potrzebne do sporządzenia odpowiedniej mieszanki.

Próbowaliśmy z braciakiem przy jego m50b28 różne stożki, różnych producentów po czym hamowaliśmy auto.. W serii wypluło 194KM, przy stożku z TESCO 182KM, a na BMC CARBON 205KM..

Tak więc jak chcecie coś dłubać, to lepiej robić to z głową, a nie dla lepszego samopoczucia...


Stig, zgadza sie z cisnieniem masz calkowita racje ale kolega Yeahman na pewno tez mial na mysli modyfikacje przeprowadzone z glowa, krotko jestem na forum ale zauwazylem ze tylko takie mody popiera :) mowisz o przyroscie 11 KM i brawo, ale nawet gdyby wyszlo dokladnie 194, tak jak seria to i tak wiekszosc ludzi ktorzy to zrobili wlasnorecznie mialaby satysfakcje i odczucia wiekszej elastyki silnika itp :)
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 12-01-09, 19:25   

Davo napisał/a:
Idea stozka polega na tym zeby byl umiejscowiony tak zeby lapal jak najzimniejsze powietrze ale tez zeby przy tym nie lapal wody (umiejscowienie i obudowa tak jak mowil Enzo) a druga sprawa to dlugosc polaczenia filtra z kolektorem, musi byc jak najbardziej zblizone do oryginalnego albo dolot dedykowany gdzie dlugosc jest dokladnie wyliczona a chodzi o efekty zwiazane z ruchami powietrza gdy jest zasysane i gdy nie jest, to ulamki sekund ale to wazne dla efektywnosci przeplywu, nie wiem jak to sie nazywa profesjonalnie i nie umiem tego inaczej opisac :)

Enzo, to kolega pewnie tez mial dlugnieta elektronike...?


Nie mial zadnej dlubnietej elektroniki i teraz kumpel inny za moja namowa oczywiscie :lol: zalozyl do ety i tez czuc roznice, zwlaszcza w pornwniu do drugiej ety innego kolegi ktory ma zwykly stozek ;)

Co do dlugosci dolotu to zalezy co chcemy osiagnac: czy lepsza gore, czy lepszy dol ;)
_________________
rev
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 12-01-09, 19:39   

To co Stig napisał to niewątpliwa prawda, kiepske części tylko pogarszają oczekiwane osiągi w porównaniu do oryginału.

Ja po prostu myślę w taki sposób że jak się kupuje 2,5 to ma się odpowiednią do tego moc a jak chce się wiecej to się odkłada na M3 :ok:
_________________
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 12-01-09, 21:34   

yeahman napisał/a:
Ja po prostu myślę w taki sposób że jak się kupuje 2,5 to ma się odpowiednią do tego moc a jak chce się wiecej to się odkłada na M3 :ok:



Powiedz to drifterom :lol:
_________________
E30 forever
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 12-01-09, 21:38   

:ot:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16