Mam problem z moją małą, nie grzeje mi coś tak jak ma, na wolnych obrotach dmucha zimne powietrze, na wysokich grzeje że aż parzy.
Typuję na zapowietrzony układ, i przy okazji od tego "najtaniej" zacząć, płyn na dolewkę w razie czego mam.
Przyznam się że nie bardzo wiem jak odpowietrzyć, odkręcić śrubę i czekać aż zacznie płyn uciekać czy jakieś inne sposoby macie na to ?
Ile powinno być płynu w chłodnicy na wolnych obrotach przy temp. roboczej a ile na zimnym silniku.
Dzięki za pomoc lub jakiś poradnik jak sprawnie odpowietrzyć układ, jeżeli to nie pomoże będę szukał przyczyny dalej.
Pozdro i dzięki za pomoc.
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
BMW: etrzysześć
Imię: Bartek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 847 Skąd: Wieś Bydgoszcz
Wysłany: 24-11-12, 19:14
na wyłączonym silniku i zimnym najlepiej robisz tak:
1) odkręcasz odpowietrznik i korek wlewu płynu chłodzącego
2) wlewasz płyn aż zacznie się przelewać odpowietrznikiem
3) jeśli chcesz to możesz podusić węże idące do chłodnicy żeby "przepompowały" płyn
4) po przelaniu się, zakręcasz wszystko i odpalasz samochód
5) odkręcasz nawiew na max ciepłe powietrze i dmuchawe
6) czekasz aż wskazówka temp. będzie w pionie i leci ciepłe
U mnie pomaga. Jeśli nie to obstawiałbym na pompę wody.
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
Wysłany: 25-11-12, 00:46
nie nie
Układ był zapowietrzony i mało było płynu, dolałem odpowietrzyłem i teraz na wolnych obrotach wieje przyjemnie ciepło. Wymieniłem także bezpiecznik bo był upalony 24 lub 26
Z czego wyczytałem to :
24.Lusterka
26.Zespół sterowania silnikiem / Alternator / Wentylator Chołodnicy
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach