blokujące się obroty |
Autor |
Wiadomość |
olek83
BMW: e36 coupe
Imię: Olek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-12, 16:20 blokujące się obroty
|
|
|
Problem jest następujący:
Pewnego razu ni z tego, ni z owego zaczęły zacinać mi się obroty na lpg (inst IIgen)
Początkowo problem pojawiał się sporadycznie a im stawało się zimniej, problem narastał.
Obecnie ( - 8st) obroty blokują się każdorazowo i potrzeba więcej czasu żeby się odblokowały.
Zaznaczę, że na benzynie problem nie występuje, wszystko jest ok, obroty stabilne.
Ale do rzeczy.
Odpalam zimną furę, na benzynie wszystko ok, po kilku minutach załącza się LPG i obroty wskakują od razu na 2000obr ( jak było cieplej, przez chwile było ok a dopiero po kilku minutach blokowały się na 2000obr).
Po kolejnych kilku minutach obroty blokują się na 3500obr.
Co ciekawe, po ponownym wrzuceniu benzyny, obroty chwile falują w przedziale 1000-1500 i po kilkunstu sekundach stabilizują się.
ponowne przełączenie na LPG i obroty od razu wchodzą na 3500obr...
musi minąć ok 15-20 minut, żeby po przełączeniu z benzyny na LPG wszystko było git.
Później można już gasić silnik, zapalać i obroty na gazie sa ok.
Jak silnik ostygnie - zabawa z blokującymi obrotami zaczyna sie od nowa.
Czy któryś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem?
takie cyrki zaczęły się z dnia na dzień |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 09-12-12, 19:23
|
|
|
Cały dolot do sprawdzenia i krokowy gazu. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
olek83
BMW: e36 coupe
Imię: Olek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-12, 19:36
|
|
|
Nieszczelność dolotu odpada, gdyż na benzynie jest ok.
Poza tym, po jakimś czasie obroty stabilizują się same...
Krokowca od LPG nie ma, jest zwykły register. |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 10-12-12, 15:50
|
|
|
i tak sprawdź dolot gaz wywleka wszystkie niesprawności a benzyna sporo wybacza (czyt. później są zauważane jakiekolwiek objawy) |
_________________ Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 10-12-12, 19:14
|
|
|
Jaki reduktor? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
olek83
BMW: e36 coupe
Imię: Olek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-12, 14:38
|
|
|
Dolot wykluczam ze względu na fakt, iż problemy są okresowe a nie ciągłe. (ale tak czy inaczej sprawdzę)
Reduktor to TOMASETTO AT07 . Kupiony i zamontowany kilka tys. km temu |
|
|
|
|
grzesiek2304
BMW: e36 325
Imię: grzesiek
Silnik: m50 b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 282 Skąd: głogów zDolnyśląsk
|
Wysłany: 11-12-12, 23:16
|
|
|
olek83 napisał/a: | Reduktor to TOMASETTO AT07 |
miałem taki jak była u mnie jeszcze zwykła instalacja...
same problemy przez ten reduktor miałem |
_________________ SPRZEDAM INTERFEJSY ADS DO DIAGNOSTYKI BMW POD INPA, DIS
E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46
www.bmwads.ugu.pl
|
|
|
|
|
olek83
BMW: e36 coupe
Imię: Olek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-12, 07:43
|
|
|
grzesiek2304 napisał/a: | olek83 napisał/a: | Reduktor to TOMASETTO AT07 |
miałem taki jak była u mnie jeszcze zwykła instalacja...
same problemy przez ten reduktor miałem |
czy Twoje problemy były podobne do moich (blokujące się obroty) ? |
|
|
|
|
NieAmator
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E36
Imię: Krystian
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-12-12, 08:25
|
|
|
miałem taki problem w Hyundaiu co pocisnąłem go troche to obroty po dojechaniu na światła, stały na ok 2k. Okazało się że ciagnął lewe powietrze i membrany w parowniku są o kant tyłka potłuc. Zmienilem wtedy parownik rure od dolotu i uszczelke pod kolektorem ssącym. i to był jedyny problem z gazem na okres 2 lat użytkowania |
_________________
|
|
|
|
|
|