BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 10-01-13, 01:44 Wysokie spalanie. Falowanie obrotów na ciepłym w m40
Witam wszystkich
Temat jakich wiele, ale już nie wiem co mogę jeszcze zrobić poza swapem.
Po pierwsze wydaje mi się, że trochę za dużo mi pali moje 1.6. W trybie mieszanym około 16l LPG nawet. Za to w typowej trasie przy średniej prędkości 90-110 spada spalanie do 8l.
Trochę mnie to denerwuje, że w mieszanym czyli 50/50 trasa do 90km/h i miasto spalanie jest dwukrotnie wyższe. Po mieście spalanie czasem dochodzi nawet do 20l.
W sumie wcześniej się tym nie przejmowałem, ale teraz mam trochę czasu to kombinuje co jest nie tak.
W sumie jest tak odkąd mam e30 i myślałem, że tyle palą, ale jednak to jest chyba trochę za dużo. Po kupnie od razu wymieniłem świece, przewody WN, kopułkę, palec.
Teraz dodatkowo ponownie zmieniłem filtr powietrza i przy okazji benzyny oraz gazu. W wakacje wymieniłem cały zestaw naprawczy parownika (Blue star at07 jeśli dobrze pamiętam).
Gumę przepływomierza oglądałem, wyczyściłem i wygląda, że jest ok. Silniczek krokowy podmieniałem inny oraz założyłem nowy wąż na niego dla pewności. Silnik kręci się ładnie do odcięcia chociaż na starym wałku w spalaniu dużej różnicy nie było.
Ale zauważyłem też, że im bardziej się nagrzewa silnik tym bardziej faluje na obrotach bez różnicy czy na benzynie czy lpg.
Niestety nie mam teraz miernika żeby sprawdzić jeszcze przepływomierz. Chociaż nie wiem czy takie sprawy jak przepływomierz, sonda, czujniki temperatury mają związek z kulawą pracą na LPG na śrubie.
Ale się rozpisałem. Przez ten czas swapa bym zdążył zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach