Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E 36 Dlugie grzanie silnika/Slabe ogrzewanie
Autor Wiadomość
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 16-01-13, 23:07   E 36 Dlugie grzanie silnika/Slabe ogrzewanie

No wiec ... zaczelo mi dlugo grzac silnik w mrozy .. wiem ze trwa to dluzej niz latem ale bez przesady ze przejade 15km i dopiero temperatura w pionie ... ogrzewanie oslablo .. dopiero na trasie 1000km grzalo jak szalone-jak kiedys, pokretlo od grzania dziala z opoznieniem .. dam na zimne to po 4 minutach dmucha zimne , dam na cieple to po 6 minutach dmucha leciawe .. mierzone z zegarkiem w reku ;)
Dawniej po 5 minutach tem byla w pionie a ogrzewanie w mrozy musialem zmniejszac bo za goraca bylo ...

Stan plynu chlodzacego w normie , chlodnica ciepla , waz gorny goracy , dolny letni , weze nie pucha .. temp dojdzie do piony i nie wychyla sie ale szybko stygnie po postoju nawet krotkim i ponowne odpalenie podnosci wstakowke to pionu dlugo .

podejrzewalem termostat ze moze sie przycial i jest na wpol otwarty/zamkniety
ale sprawdzile ''strumien'' w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy , przy 2500tys obr zaczyna sie saczyc dopiero przy 4000tys obr leci wmiare ..

Ze dwa lata temu jak zmienialem plyn chlodzacay to widzialem przy odpowietrzaniu jak strumien lal sie juz przy nieco ponad 2000obr min .

Do tego doszedl dzwiek swiszczenia, pogwizdywania, przy wyzszych obrotach silnika , dzwiek dochodzi z pod maski ale slychac go siedzac za kierownica przy uchylonej szybie .. jest delikatny . ale w silniku trudno go zlokalizowac ..

Myslicie ze to wszystko ma zwiazek z odchodzaca juz w zapomnienie pompa wody? :no: Badz zapchana/ zakamieniona nagrzewnica ze ogrzewanie slabe :no:

czy poprostu wina rezystora czy jerza (o ile jest w e 36) pokretla ogrzewania cieple-zimne .. bo cos dluuuuuuuugo sie przelancza ..

Szczerze za duzo niewiadomych i nei wiem od czego zaczac w lokalizowaniu przyczyny :no:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 16-01-13, 23:13   

Masz klime manualną czy już climatronic? Ja bym obstawiał pompę wody skoro strumień pojawia się dopiero w wyższym zakresie obrotowym. Jeśli masz pompę z plastikowymi łopatkami to mogły się pourywać i dlatego masz słaby obieg w układzie.
Jednak na początek spróbowałbym jeszcze porządnie odpowietrzyć układ.

A opornica dmuchawy nie ma nic wspólnego z temperaturą, a jedynie z ustawieniem siły nadmuchu.
_________________
 
 
grabolek363 


BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 1818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-13, 23:48   

Dorzucić do tego możliwe zamulenie układu, termostat który jest otwarty all time i przez to nie dogrzewa się motor i to bym najpierw sprawdził...
_________________
E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317

BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309
 
 
matrixm01 



BMW: e32
Silnik: m30b30 :D
Nadwozie: Compact
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-01-13, 13:31   

U mnie sytuacja wygląda dość podobnie z tą różnicą, że nadmuch po przestawieniu działa natychmiast.

U siebie obstawiam termostat, ty też go sprawdź.

Koledze przy walniętej nagrzewnicy dopiero przy wskazówce temp. w pionie zaczynał lekko grzać, więc to raczej nie jej wina
_________________
Jeżeli mój post okazał się pomocny kliknij POMÓGŁ ;)

..Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
 
 
rybka318 



BMW: E36 COUPE
Imię: Łukasz
Silnik: M50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 867
Skąd: okol.Oświęcimia
Wysłany: 17-01-13, 13:49   

Podepnę się. U mnie właśnie dobrze grzeje jak obroty powyżej 2000, jak mniej do dmucha letnie, nawet chłodne czasami :( Pompa wody ?? :wstydnis:
_________________
Zobacz moje coupe
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 17-01-13, 23:49   

Pany pdwiesze temat bo dostalem zapalenia pluc i ledwo widze na oczty , jak oprzytomnieje to wroce , sorki
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
BetaBoy 



BMW: mam i sie ciesze :)
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: ta pasja?
Wysłany: 19-01-13, 09:31   

Może to troche radykalny sposób ale kup od razu pompe i termostat w sklepie i wyjmij stare. Jak nei będa do wymiany, to nowe oddasz i spokój.
Poza tym ta powolna reakcja na zmiany temp, to mogą być elektrozawory również. Działają ale się zacinają. Sposób na nie jest taki, że przy nagrzanym silniku przekręc na zimne z gorącego lub odwrotnie i wtedy postukaj czymś w elektrozawory. Jak się szybko zmieni temp, to masz odpowiedź. Jak nie będzie reakcji, to szukamy dalej.

Zdrowiej chłopie :21:
 
 
 
barteke36 



BMW: etrzysześć
Imię: Bartek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 847
Skąd: Wieś Bydgoszcz
Wysłany: 19-01-13, 09:34   

termostat na pierwszy ogień wymień :)
_________________
powoli do ideału...
moje czerwone coupe--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=36655
 
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 20-01-13, 11:49   

Troche lepiej juz ze mna sie robi wiec trzeba na forum leciec :piwo:
Kazdy dal poprawna odpowiedz bo nic innego raczej byc nie moze , sam obstawialem termostat , pompe , nagrzewnica i odpowietrzenie

Wilko odpowietrzalem ostatnio przed tym jak napisalem , nie pomoglo nic , mam jeszcze zwykle grzanie , klima wpadnie w marzec/kwiecien tak samo jak i b28 , ale do tego czasu chce ratowac te ogrzewanie , no i nie chce by pompa wody stanela na trasie .

Narazie jestem nie do konca zdrowy , pozniej tyra :no: No i wtedy wezme sie najpierw za zmiane termostatu , pozniej pompy
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Slawek-CH 



BMW: e34 m50 2.0
Imię: Sławomir
Silnik: m50 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 836
Skąd: Chojnice
Wysłany: 20-01-13, 11:57   

Jak na moje objawy walniętego termostatu.
_________________
BMW- to co kocha każdy z nas...
 
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 27-01-13, 21:03   

Siemacie

Trzy dni temu walnalem przejazd 200km i grzalo slabo , w pewnym moecie zalapalo na maxa az sie zdziwilem ,lecz po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu ogrzewanie oslablo.

Dzis bylo wolne wiecej i powrocilem do zdrowia , to rozebralem termostat , sprawa nawet prosta byla. Wyciagnalem jeszcze ory termostat wahlera , zalozylem zamiennik , poskladalem do kupy , zalalem plynem i odpowietrzylem uklad.
Jazda próbna przyniosla zamierzony efekt , lecz nie jestem pewny czy do konca :2: . Ogrzewanie dmucha az parzy przy wiekszych obrotach , no wlasnie , a na postoju i wolnych obr. leciawe dmucha . Moze juz jestem przedrazliwiony na tym punkcie :lol: .

Wyciagniety termostat sprawdzalem i otwiera sie ,ale mysle ze nie dokonca bo okolo 1 cm a na sprzerzynce jest miejsce jeszcze drugie tyle , ten zamiennik co wlozylem otwieral sie wiecej.

Druga sprawa to taka ze dalej rokuje na pompe wody :foch: bo na wolnych obr ledwo sie saczy przelew. Trzy dni temu jak jechalem bylo -8st a dzis +7 wiec ogrzewanie moze byc lepsze. No cóz trzeba pojezdzic i poobserwowac na tym termostacie jak bedzie grzalo dupsko w kabinie :)
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
fazer151 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 319
Skąd: Mazury
Wysłany: 28-01-13, 15:48   

kolego niewiem ja mi sie wydaje ze dobrze odpowietrzylem ale u mnie ez przy niższych letnie dmucha a przy wyzszych parzy..
_________________

 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 28-01-13, 17:54   

No moze i dobrze prawisz z tym ze na wolnych leci letnie , musze posmigac nieco i bede widzial jak sie sprawuje ogrzewanie
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15