[E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie |
Autor |
Wiadomość |
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 01-10-12, 12:57 [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
|
|
|
Zakładam indywidualny temat o moim problemie bo już sam tracę cierpliwość do tego auta. Miałem kiedyś niezagazowane M43 i zawsze w każdych warunkach pracowało idealnie i mało paliło. Teraz mam M42 z sekwencją i są to ciągłe problemy...
tak było w sierpniu:
woytek13 napisał/a: | Po wielu wizytach u różnych gazownikach piszę temat tutaj, bo już sam nie wiem co dolega mojemu autu.
Opiszę cały problem:
Wsiadam rano do auta, odpalam jadę i jest wszystko OK. Obroty równo, auto przyspiesza gładko i ogólnie sympatycznie. Przełącza się na gaz, jedzie nadal ładnie wszystko ok. Ale po chwili dojeżdżam do skrzyżowania (lub innego miejsca, a nawet w czasie jazdy to bez znaczenia) obroty zaczynają falować. Falować MOCNO czyli 100-1000obr. A gdy jedziemy to auto nie daje rady jechać z równą prędkością czyli zwalnia/przyspiesza, szarpie. Gdy chcemy przyspieszyć i damy gaz w podłogę to trzeba chwili żeby tak jakby turbo napompowało ciśnienie (tak dla zobrazowania piszę ) i potem jedzie już gładko do końca obrotów. Czasem gdy np na 2 biegu chcemy zjechać ze skrzyżowania jest to przerażające bo gaz w podłodze a auto nie jedzie aż po chwili namysłu zaczyna przyspieszać. Ostatnio zauważyłem, że przegazowanie auta tak do odcięcia (postój) lub jazda przez dwa biegi z gazem w podłodze (na trasie) wyleczy falowanie/zamulanie i jest OK. Do zgaszenia auta będzie wszystko super, auto jedzie miło nie ma żadnych problemów. Po zgaszeniu lubi się to pojawić ponownie ale nie ma reguły. Czasem przez dwa dni wcale nie ma tego problemu. Ogólnie uzdrowieniem dla auta jest mocne wduszanie gazu. Testowałem gaz z różnych stacji, nie ma to znaczenia.
Co było sprawdzane:
- przepływka
- krokowiec
- czujnik położenia przepustnicy
- szczelność dolotu
- odpinałem lambdę (bez zmian)
- świece nówki NGK dedykowane do tego silnika
- filtry wymienione na nowe
Był pomysł jednego zakładu, że to reduktor ze starości popuszcza gaz podciśnieniem i po zapaleniu przez to nierówno silnik pracuje. Ale na ciepło też to się dzieje więc teoria chyba błędna. Pomysł tego warsztatu to: "600zł i wymienimy Panu reduktor, potem będzie już ok". Nic innego nie chciało im się chyba robić.
Może to wtryski są do czyszczenia? Też taki pomysł padł, ale wtryski drogie żeby kupić nowe..
Auto spala od 10 do 13 litrów gazu (duże koła 17", jazda raczej spokojna, miasto/trasa w stosunku 1:1).
Pełna specyfikacja w profilu, dodam też że auto na tym gazie przejechało już 100tys od założenia (8 lat wg dokumentacji).
|
Samodzielna regulacja nic nie dawała, rozjechały się mapy na benzynie więc oddałem do gazowników z BRC:
woytek13 napisał/a: | Ostatnio auto chodziło jak gówno (szarpanie, falowanie, odcinka się ustawiała na 4tys nawet). Nawet na benzynie tak było a czasu na zabawę samemu brak więc oddałem do gazowników. Mieli logo BRC na zakładzie, są wymienieni na stronie brc w sieci ich serwisów. Zaryzykowałem i powiedziałem że ma jadzić ładnie. O 8 oddałem auto, po 16 po pracy odebrałem (pracuję obok) no i pierwsza gadka: "tu już instalacja stara i na nic gwarancji dać nie możemy bo w każdej chwili może się rozsypać. Zapłaciłem stosowną kwotę, za benzynę też bo musieli mapy na benzynie zeresetować i pojeździć trochę moim bmw po okolicy... Ojtam, muszę zobaczyć efekt. No i niby jedzie równo (już był uśmiech), przyspiesza równo ale jakoś tak niby wolniej, ale to może złudzenie bo nie szarpie No nic, tankowanie do pełna i jeździmy. Dziś skończył się gaz i po przejechaniu 330km przełącznik mi piszczy że gazu nie ma (naprawili to, wcześniej przełączał się na benzynę bez ostrzeżenia). Szybka kalkulacja:
- 41,5litra gaz
- 330km przejechane
50% miasto (albo korki bo to głównie dojazd do i z pracy) 50% trasa (albo wiejskie drogi, bo jadę do domu objazdami zwykle).
Wynik 12,5 Litra na setkę, czyli tak jak było.
Aha no i faluje mi teraz na benzynie Chyba kolejnego krokowca na podmianę mi trzeba |
Po tym próbowałem dalej więc kupiłem nowe świece i jeździłem, jeździłem. Wczoraj po 120km miasta i 160km trasy gaz sie skończył. wynik 14litrów na setkę....
Co jest nie tak?! To już zaczyna być okropnie dużo, bo jeżdżę możliwie najwolniej... Czyszczenie wtrysków może pomóc na duże spalanie? Padnięta lambda może wpływać na spalanie gazu (w sofcie lambda zaznaczona jako odłączona). Wcześniej miałem gówniany dt gas i meganka paliła mi 7 litrów, bez żadnych problemów. A tu słynne BRC i same problemy :/ |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 11-10-12, 14:24
|
|
|
Brak pomysłów?
..... |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 11-10-12, 19:15
|
|
|
BRC słynne, ale czy takie dobre...? Ile ma ta instalka przelatane? Sonde pasowałoby podłączyć, bo jest bardzo przydatna przy ustawianiu gazowni. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 11-10-12, 22:43
|
|
|
100 albo już nawet 110tys na gazie przejechane. 8 lat jazdy. |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 12-10-12, 10:06
|
|
|
No to wtryski mogą się nadawać do wymiany. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 12-10-12, 10:08
|
|
|
A masz może wiedzę jakie wtryski mogę zastosować zamiast tych kosztujących fortunę BRC? Za komplet zapłacę 800zł... |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 12-10-12, 10:13
|
|
|
Właśnie odpaliłem allegro i przeżyłem szok Nie wiem z jakiej paki one takie drogie... Nie wiem co tam mógłbyś wsadzić. Na pewno wtyczki są pod BRC, ale jakby je zamienić to teoretycznie można by je podmienić na coś innego. Nie jestem specem od BRC, więc dobrze by było jakbyś zapytał gdzieś gdzie te instalki montują, tylko że znowu oni mogą na siłę chcieć Ci wcisnąć BRC. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 12-10-12, 10:15
|
|
|
Byłem u speców od BRC to wiadomo jak jest, mówią że reduktor trzeba wymienić i 600zł z robotą będzie mnie to kosztowało. Sprawdziłem ceny na allegro i drogo sobie życzą za podpięcie 3 węży...
Miałem plan żeby wymienić wtryski i reduktor na jakieś innych firm bo są tańsze i lepsze ALE czy elektronika BRC to pociągnie? Czy nie lepiej zmienić cały przód instalacji a zostawić tylko butle starą... |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 12-10-12, 10:19
|
|
|
W sumie za cenę reduktora i wtrysków z brc masz cały przód na Stagu 4 Plus, AC R01, i wtryskach ze średniej półki. A starą instalkę zawsze możesz opitolić |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 25-10-12, 09:01
|
|
|
Niewiele osób ma taki zwyczaj, ale ja napiszę dla potomnych co było problemem falowania. Tzn jeszcze pewności nie mam ale od tygodnia jeżdżę testowo z odpiętą sondą i .... jak ręką odjął Falowania i zamulania BRAK! Zamówioną mam już nówkę boscha (nie mam zamiaru bawić się z zamiennikami, uniwersalnymi itp) i zobaczę. Mam nadzieję, że z nową sondą będzie tylko lepiej a i spalanie spadnie trochę Teraz na samo odpalanie poszło mi duuuuużo benzyny
Pozostaje mi drugi problem czyli:
Problem polega na tym, że gdy przełączy mi się rano z benzyny na gaz (temp przełączania ustawiona na 30stopni) to obroty po dodaniu gazu zamiast rosnąc spadają na moment, a jak jednocześnie puszczę sprzęgło chcąc jechać to auto zgaśnie. I tu pojawia się problem bo nie mogę go odpalić. Tzn jakby było zalane, dopiero po chwili kręcenia z gazem w podłodze zapala ale znów jakby dopala paliwo/gaz. Co to puszcza gaz? Wtryski czy reduktor? Reduktor podciśnieniem raczej nie daje gazu, sprawdzane kilka razy. Chyba że w jakiś inny sposób.
To zamulanie tzn opadanie obrotów po dodaniu gazu to też wina reduktora/wtrysków? Jak się zagrzeje to jest OK. Może temp przełączania za niska? W serwisie na regulacji ustawili mi aż 45stopni ale to już chyba przesada bo całą drogę do pracy jechałbym na benzynie... |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 25-10-12, 10:03
|
|
|
woytek13, kabel i regulacja, zalewa i stąd taki efekt. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 25-10-12, 10:05
|
|
|
Ale on świeżo po regulacji jest No ale wiadomo, jak się czegoś nie zrobi samemu to nikt tego nie zrobi dobrze Dziś powinna przyjść paczka z oryginalnym Mapsensorem BRC. Kabel już w bagażniku więc może się uda. |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 25-10-12, 10:16
|
|
|
Daj screena z odczytów, będziemy działać. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 25-10-12, 10:18
|
|
|
Powiedz jakie parametry, które ekrany, i co pokazać. Po pracy po 16 podepnę kabelek i zapiszę co trzeba.
Z góry dzięki za propozycję pomocy |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 25-10-12, 10:27
|
|
|
Podstawowe odczyty, ciśnienie, temperatura itd. Trzeba sprawdzić ten redukktor, jak jest zepsuty to będzie walił ciśnieniem w układ. |
_________________
|
|
|
|
|
|