Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło- coś turkocze po wciśnięciu pedału.
Autor Wiadomość
pu5zk1n 


BMW: e91 2.0d 163KM
Imię: Mateusz
Silnik: m47
Nadwozie: Touring
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 99
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-02-13, 11:38   Sprzęgło- coś turkocze po wciśnięciu pedału.

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że gdy zapalam auto i nacisnę pedał sprzęgła to słychać takie turkotanie, a jak puszczę to jest okej, co to może być? I czy czeka mnie wymiana sprzęgła w najgorszym wypadku?
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 18-02-13, 11:42   

Wszystko wskazuje na skończone łożysko oporowe sprzęgła.
 
 
lisu166 


BMW: 318IS
Silnik: 1900
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: Pionki
Wysłany: 18-02-13, 11:59   

Tak jak kolega wyżej napisał. Niestety skrzynia do wyjęcia
 
 
pu5zk1n 


BMW: e91 2.0d 163KM
Imię: Mateusz
Silnik: m47
Nadwozie: Touring
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 99
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-02-13, 12:10   

Energy napisał/a:
Wszystko wskazuje na skończone łożysko oporowe sprzęgła.


-ile by kosztowała wymiana takiego łożyska?
-czy wymieniać inne części, jak już to rozbiorę?
-jakie to części żeby wszystko mi grało?
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 18-02-13, 12:53   

Kolego, jest masę rozbierania, więc zmienia się kompletne sprzęgło. Po co dwa razy robić ta samą robotę. Potrzebujesz zestawu: tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko oporowe. Jak ze wszystkim "cena czyni cuda", tanie długo nie posłuży. Dobry zestaw kosztuje około 450,-
Robocizna, różnie. Myślę że za 300,- wymienią spokojnie w każdym warsztacie.

Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/sprzegl...2967220176.html
 
 
misieek1226 
...



BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2232
Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 18-02-13, 12:59   

jak wyzej łozysko oporowe ;p
_________________
 
 
 
pu5zk1n 


BMW: e91 2.0d 163KM
Imię: Mateusz
Silnik: m47
Nadwozie: Touring
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 99
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-02-13, 13:32   

łoooooch to sporo :zly:
jeszcze ten czas gdzie kasy brakuje...
a ile jeszcze na tym sprzęgle pociągnę? bo oprócz tego lekkiego turkotania to wszystko w miarę jest dobre, tzn nie ślizga, nie zgrzyta przy wrzucaniu biegów...
 
 
misieek1226 
...



BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2232
Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 18-02-13, 13:40   

pu5zk1n napisał/a:
łoooooch to sporo :zly:
jeszcze ten czas gdzie kasy brakuje...
a ile jeszcze na tym sprzęgle pociągnę? bo oprócz tego lekkiego turkotania to wszystko w miarę jest dobre, tzn nie ślizga, nie zgrzyta przy wrzucaniu biegów...

jesli sprzegło jest ok to nie wymieniaj tylko lozysko i juz i bedzie latac jesli masz kanal badzkogos z kanalem troche zdolnosci manualnych to dasz rade to sam zrobic no moze w dwóch :lol: :lol: info na necie jest sporo co i jak :)
_________________
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 18-02-13, 17:22   

misieek1226 napisał/a:
pu5zk1n napisał/a:
łoooooch to sporo :zly:
jeszcze ten czas gdzie kasy brakuje...
a ile jeszcze na tym sprzęgle pociągnę? bo oprócz tego lekkiego turkotania to wszystko w miarę jest dobre, tzn nie ślizga, nie zgrzyta przy wrzucaniu biegów...

jesli sprzegło jest ok to nie wymieniaj tylko lozysko i juz i bedzie latac jesli masz kanal badzkogos z kanalem troche zdolnosci manualnych to dasz rade to sam zrobic no moze w dwóch :lol: :lol: info na necie jest sporo co i jak :)



Znam życie i wiem jak jest. Chcesz cokolwiek zrobić - zawsze rób solidnie. To się zemści. Sprzęgło okaże się sine z nitami na wierzchu, i będziesz musiał i tak kupić komplet. Każdy mechanior ci doradzi po dobroci, żeby zmienić wszystko za jednym zamachem. Jak łożysko siada, to i reszta jest w rozsypce. Pamiętaj: łożysko oporowe samo, wyjdzie drożej niż w komplecie. Huczeć tak, może nawet rok, a może za tydzień się rozlecieć, tego nie wyczujesz - loteria.

Chłopie, wozisz się BMW, powinieneś sr@ć kasą :)

(misiek) Ładnie koledze radzisz.
 
 
KOPYCIARZ 



BMW: E36 coupe
Imię: ARKADIUSZ
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 1551
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 18-02-13, 17:34   

zgadzam sie... najlepiej wymienic calosc, chyba ze lubisz grzebac w swojej furze i masz wolne soboty to mozesz rozbierac, no i narzedzia i wiedze...
_________________
jeśli pomogłem kliknij w "pomógł"


chcesz auto do driftu ?
-kup Silve lub 240 SX

chcesz wygodne auto ?
-kup mercedesa

chcesz szybkie auto ?
-kup Honde z silnikiem B16 lub B18

-jeśli chcesz wszystko na raz kup BMW ! ;)
 
 
 
misieek1226 
...



BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2232
Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 18-02-13, 17:46   

Energy, dla mnie po zdjeciu skrzyni chyba dosc latwo ocenic stan sprzegła ;p :cwaniak2: :cwaniak2: wiec jesli bedzie dobre bez sensu jest sie pchac w koszty ;p choc tez wolalbym zrobic wszystko w komplecie i miec z glowy bo samemu na spokojnie z dzien roboty jest
_________________
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 18-02-13, 17:58   

Jego cyrk, jego małpy. Niech robi co chce. Byle za trzy miesiące znów nie zakładał tutaj tematu typu: wcześniej huczało i przestało, a teraz wyje a nie jedzie. Ja osobiście, zawsze "swoje brudy" prałem w zaciszu własnego garażu. Od tego jest facet, żeby podejmować męskie decyzje. Nie mam zamiaru uczyć kogoś rozumu. Niech dłubie i się uczy. Co do łożyska oporowego to najczęściej siada, gdy auto jeździ (a właściwie stoi) w korkach, lub szofer lubi pomykać trasą z nózią na sprzęgle.
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 18-02-13, 18:21   

ja miałem to samo ,gdy wciskałem sprzegło to tyrkotało i cięszko mi biegi wchodziły ,
2 tygodnie temu sie za to za brałem
całkowity czas jaki mi zajoł to 5 godzin samemu na gotowo
jak sciagłem skrzynie to sie okazało łozysko do wymiany huczało
jak koledzy pisza łozysko ,a ja mówie że nie
u mnie winowajcą był docisk a dokladnie słoneczko z jednej stony sie wcisło
i do tego miałem krzywą łapę sprzęgła
więc wymieniłem
łożysko
docisk
łapa sprzęgła
sprężynka i plastikowy trzpień
tu masz numery częsci kup w aso

Trzpień kulisty H=20MM 21511223328 5,20zl
Zaczep sprężynowy 21517570284 16,50zl
łapa sprzęgła 21511204229 47zl
kup to a napewno bedziesz zadowolony ,ja nie moge sie na cieszyc jak autko teraz jezdzi
_________________
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 18-02-13, 18:36   

Najpierw się rozbiera samochód, a potem robi zakupy.
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 18-02-13, 19:00   

U mnie bylo cicho a po zdjeciu zboaczyłem to :



:zly: :zly:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16