Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
M52 i koło jednomasowe
Autor Wiadomość
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 05-11-13, 20:57   

Jak za słabe, to niech wzmocni docisk i tarczę.
_________________
Moje 325
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 06-11-13, 00:58   

Sęk w tym, żeby nie robić wzmacnianego docisku dopóki da się to zrobić prościej bez kombinacji. Wzmocniony docisk chodzi ciężko, fajnie się mówi, zrób - każdemu kto tak mówił dawałem się przejechać m30b35 z podwójnym dociskiem na spieku od Radzika, 5-6 ruszeń z miejsca i osoba niewprawiona czuje już dość mocno nogę.
_________________
FB FTWL Motorsport
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 06-11-13, 07:19   

To prawda. Z tego co slyszalem / czytalem, to 228mm daje rade w n/a. Grand z krakowa ma strokera, a jezdzi na jednomasie 228mm, kumpla M50B25 z krotkim dyfrem i 228mm tez daje rade. Fakt, ze u mnie zaczyna sie seryjne sprzeglo poddawac, ale to kwestia zurzycia. W przyszlum tygodniu laduje nowy zestaw i bedzie si.

Jesli ktos ma pare stowek wiecej, to oczywiscie roztoczenie na 240mm popieram.
_________________
Moje 325
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-11-13, 08:51   

Grzesiek kumpel mial nowy zestaw. pojezdzil okolo miesiac i zaczelo sie slizgac. oczywiscie uprzedzajac pytania nie upalal auta itp.
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 06-11-13, 12:14   

W przyszłym tygodniu założę, poupalam i gdyby zaczęło się ślizgać, to dam znać na forum.
_________________
Moje 325
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 15-11-13, 19:53   

Panowie a spzreglo pod jenomas musi byc ze sprezynkami czy bez.
Czy to obojetne i na co te sprezynki maja wplyw.
Widze ze bez sprezynek jest o wiele tansze
http://atmil.pl/sprzeglo-...-e39-p-685.html
_________________
rev
 
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 15-11-13, 19:59   

Producenci stosują sprężyny albo w dwumasie albo w tarczy. Jeśli masz dwumasę to tarcza bez sprężyn. Jeśli koło jednomasowe to tarcza ze sprężynami. Ogólnie to możesz tez włożyć tarczę bez spreżyn do jednomasy i też będzie jeździć i wcale nie będzie szarpać. Problem jest taki że dociski nie pasują zamiennie więc zostaw odpada.
 
 
Arkadiusz88 


Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 293
Skąd: Milanówek
Wysłany: 17-11-13, 23:04   

podłączę się do tematu.

Czyli do m52b20 zamiast dwumasa można zastosować pod ORI sprzęglo czyli 228mm jednomas z jakiego modelu???????
_________________
Oceń moje cabrio:
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34957
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 18-11-13, 08:33   

jednomas mozesz zastosowac od obojetne jakiego modelu wazne by mial taki wymiar jak potrzebujesz przy zastosowaniu jednomasu z m20 trzeba zmienic bendix na rozruszniku i co najwazniejsze przy zmianie kola zamachowego z dwumasa na jednomas trzeba pamietac o zalozeniu pierscienia dystansujacego na sprzeglo
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 18-11-13, 08:35   

Z 320 lub 520 bez klimy.

Nie wiem czy jest sens, lepiej kup nowy zestaw sprzęgła ori i będzie si.
_________________
Moje 325
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 18-11-13, 11:43   

bluedevil napisał/a:
... i co najwazniejsze przy zmianie kola zamachowego z dwumasa na jednomas trzeba pamietac o zalozeniu pierscienia dystansujacego na sprzeglo




O jakim pierścieniu mówisz i w czym on ma pomóc?

kretfr jak ktoś ma dwumase rozklekotaną to po co ma ładować nowe sprzęgło(docisk, tarczę, łożysko)? Chyba że mówisz o całym kompletnym sprzęgle razem z kołem dwumasowym ale wtedy to sens założenia jednomasu jest potężny bo porównując ceny takich zestawów od razu wiadomo że wygrywa jednomas.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 18-11-13, 11:54   

jest to dystans dzieki ktoremu rozrusznik bedzie lapal kolo zamachowe w tym przypadku jednomasa na foto lezy mala tarczka z otworami jest to wlasnie ten dystans
[img][/img]
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 18-11-13, 12:49   

A powiedz składałeś kiedyś takie sprzęgło? Wygląda na to, że nigdy tego nie robiłeś. Nie mam pojęcia w jaki sposób ma przesunąć koło skoro montujemy tą podkładkę NA koło od strony sprzęgła? To jest podkładka pod łby śrub mocujących koło do wału.
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 18-11-13, 13:33   

elmo0104 napisał/a:

kretfr jak ktoś ma dwumase rozklekotaną to po co ma ładować nowe sprzęgło(docisk, tarczę, łożysko)? Chyba że mówisz o całym kompletnym sprzęgle razem z kołem dwumasowym ale wtedy to sens założenia jednomasu jest potężny bo porównując ceny takich zestawów od razu wiadomo że wygrywa jednomas.


Jeśli mówimy o nowym kole dwumasowym, to masz rację. Można zrobić tak jak ja i poszukać dwumasy w dobrym stanie z miarę młodego auta :)

Chodziło o dystans na łożysko oporowe, mam nadzieję że się Grand nie obrazi jak wrzucę jego fotę:



Można też się bawić w rzeźbienie łapy lub jej podpór, ale to jest najprostsze i najschludniejsze rozwiązanie.

W razię czego podam z pamięci jeszcze orientacyjne ceny:

Dwumasa: Komplet sprzęgła 350PLN + 150-200PLN dwumasa używana
Jednomas: Komplet sprzęgła 600PLN + 100-150PLN koło jednomasowe + flaszka za tulejkę

Jednomas warto od razu odelżyć, koszt około 180PLN.
_________________
Moje 325
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 18-11-13, 13:59   

Wklej proszę temat tego Grand'a, chętnie zobaczę jakie to sprzęgło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 14