Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje dolotu E36
Autor Wiadomość
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 08-09-13, 18:44   Modyfikacje dolotu E36

Witam jak w temacie czy ktoś z was dokonywał przeróbek dolotu w swoich autach ,ja zastanawiam sie nad tym zabiegiem ponieważ w ciepłe upalne dni auto po nagrzaniu się dostaje lekkiego muła,na zimnym jest ok.Zaś w chłodniejsze dni np: pod wieczór gdy już jest chłodniej auto pracuje poprawnie bez względu czy jest rozgrzanie czy nie. Tym bardziej że w M50B20 jest ubogi dolot i dodatkowo po części zasłonięty przez lampę.Ostatnio koleszka miał identyczny problem w hondzie przeróbka dolotu wyjaśniła wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi itp
Pozdrawiam
 
 
 
sabbath 



BMW: E92, 335i, Z3 2,8
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 816
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 09-09-13, 21:25   może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w zamkni

Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3.
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-09-13, 05:11   Re: może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w za

sabbath napisał/a:
Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3.

Właśnie chce dać dolot od zderzaka, tylko u mnie dolot jest płaski, i zastanawiam się jak tu przerobić na rurkę okrągłą, mile widziane fotki
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 10-09-13, 07:00   

Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !! !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-09-13, 20:06   

x_e_o_n napisał/a:
Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !! !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona

A poprawienie lepszego dolotu zimnego powietrza np ze zderzaka nic nie da???
 
 
 
RazoR91 



BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 514
Skąd: Okolice Olkusza
Wysłany: 10-09-13, 21:34   

A nie jest tak że przepływka nie lubi sie za bardzo ze stożkiem ?

xeon, nie wiem ale kolega nie ma nigdzie napisane czy ma m52 czy m50 chyba ze to samo, nie ogarniam jeszcze :wstydnis:

A co do samego dolotu. moze nie masz pewnego kawałka plastiku, bo z puszki filtra powinno byc takie cos. NR 11


Ja mam jakąś inną puchę z wąskim wyjsciem poboru powietrza (z tak to nazwę :cwaniak: ) i będę musiał cos wymyslić, może ze spirorury
_________________

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-09-13, 22:04   

Mam M50B20 i dokładnie mam to samo co ty, mam też element numer 11, ale jak zobaczyłem ze miejsce gdzie zasysa powietrze jest po części zasłonięte lampą to postanowiłem cos z tym zrobić, i dla testu chce przerobić dolot do puszki żeby sprawdzić czy to coś pomoże.
 
 
 
RazoR91 



BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 514
Skąd: Okolice Olkusza
Wysłany: 11-09-13, 16:24   

Ten kolega w Hondzie to ma którą generacje ? Pewnie V / VI wiec tam chyba najlepsza opcją jest doprowadzenie powietrza ze zderzaka do puszki, a filtr K&N lub zwykły.
Honda z seryjnym dolotem w gorącu puchnie ze szok.

Tylko nie wiem czy dobrym pomysłem będzie wyciecie dziury w puszcze, bo ponoc jest tak zbudowana zeby celowo zawirowac powietrze :)

Ja tej 11 nie mam ale juz mam pomysł co zrobić
_________________

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014
 
 
jasiel 


BMW: e36/8 Z3 Coupe
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 195
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-09-13, 18:12   

Myślę że można śmiało otwór w puszcze wycinać, zrób coś takiego jak mam w dinanie w e46.
Doprowadź sobie dodatkowa rurę do oryginalnej puszki. Fotki jak to wygląda w dedykowanym dolocie dinana masz u mnie w galerii.
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-09-13, 19:32   

Widziałem fotki i fajnie to wygląda,a powiedz jasiel poprawił ci się dół ,zauważyłeś poprawę w dynamice
 
 
 
blazdj 


BMW: było e36 i kilka e34
Imię: Błażej
Silnik: 1.6-2.5
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: JG
Wysłany: 14-11-13, 21:03   

ja tam słyszałem że w e36 każdy mod jest na minus.
 
 
Węglos 



Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 62
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-13, 21:55   

Wg. mnie dolot zimnego i odgroda ciepłego od silnika jeszcze nigdy nie zaszkodziła :) No może w zimie wydluzy nagrzewanie sie :)
 
 
blazdj 


BMW: było e36 i kilka e34
Imię: Błażej
Silnik: 1.6-2.5
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: JG
Wysłany: 16-11-13, 18:47   

tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 16-11-13, 18:54   

blazdj napisał/a:
tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie


modyfikacje ukladu dolotowego jak i wydechowego nie spiete z pozniejszym streowaniem silnika czyli nowa mapa masz racje po czesci ale po pierwsze jesli chodzi o dolot to montaz stozka odseparowanego od cieplego powietrza daje chocby zmiane dziweku silnika tak samo jak i uklad wydechowy a co do przemyslen niemcow kazdy silnik kazdy ma zapas mocy ktory mozna z niego wydobyc ale trzeba to robic z glowa, pozatym nie zawsze masz mozliwosc zainstalowania ori ukladu dolotowego ja akurat mam swapa na m54b30 w e36 coupe i nie mam miejsca zeby wsadzic puche z 3.0 pod maske wiec czasam jest tak ze stozek jest obcja dla ori dolotu
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
mcinek343 


BMW: E36 Mauritiusblau Mettalic
Imię: Marcin
Silnik: M50b20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 51
Skąd: Cyprianka
Wysłany: 17-11-13, 17:07   

Mam ten sam dylemat. Setki tematów przeczytałem i wychodzi na to, że jak coś pakować to nalepiej ITG, a nie żadne Simoty czy Aomy. Teraz Pytanie, czy miał, bądź ma ktoś z was wkładkę lub stożek z ITG? Bo nie mam pojęcia co wybrać, gdyż opinie na temat stożka w m50 są podzielone i ciężko cokolwiek stwierdzić, a nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto, tym bardziej ze to niemało kosztuje jak na filtr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16