BMW: E36 318i
Imię: Seba
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 427 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-05-13, 19:49 [E36] Problem z pełnym OBC MAX 18
Hej,
Mam problem i kilka pytań ze swoim obc, które montuję już od tygodnia i pomysłów mi już brakuje gdzie jest error.
Objawy:
- po przekręceniu stacyjki świecą się światła mijania (delikatnie słabiej niż po przekręceniu włącznika, ale świecą)
- po odpaleniu auta i naciśnięciu CHECK wyświetla się: CHECK CONTROL OK, ale jak nacisnę hamulec, to wyświetlacz gaśnie, a po puszczeniu zapala się ponownie z errorami TAIL LIGHTS ERROR, NUM PLATES ERROR, LOW BEAM ERROR (ale żarówki wszystkie się świecą).
- po włączeniu świateł (pozycyjne lub mijania) też pojawiają się błędy, ale nie gaśnie ekran.
- kiedy np. ustawie sobie wyświetlanie temperatury, to jest ok, ale widać te dwa trójkąciki po bokach że są jakieś błedy. Jak nacisnę hamulec, trójkąciki znikają.
- jak nacisnę hamulec i trzymajac go nacisnę CHECK - ekran gaśnie.
Podejrzewam że jest to problem w zasilaniu więc podam wszystkie przewody które są od zasilania i gdzie są podpięte, oraz te związane z hamulcem i przełącznikiem świateł:
OBC, czarna kostka:
1 - wtyczka czujnika hamulca, pin 3
2 - wtyczka czujnika hamulca, pin 2
9 - zielony kabel pod stacyjką, zasilanie +12 TYLKO na drugiej pozycji stacyjki
14 - zasilanie latarki pod schowkiem, +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
OBC, biała kostka
8 - czerwony kabel pod stacyjką, zasilanie +12 stałe
13 - masa
Check Control, biała wtyczka:
6 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
8 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
15 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
te przewody są zmostkowane lutownicą i jako jeden wpinają się do fioletowego.
Zauważyłem też, że jak odłączę przewody z Check Control biała wtyczka pin 8 i 15 (wspomniane wyżej), to lampy nie świecą się po zapłonie od razu, ale dopiero po przełączeniu włącznika, czyli jak należy.
Przesyłam też filmik ukazujący objawy o których piszę (jak nagrywałem nie miałem jeszcze podłączonego czujnika spryskiwaczy i świateł przednich dlatego error, teraz jest be nich) :
BMW: E36 318i
Imię: Seba
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 427 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-05-13, 21:32
No jest podłączone jak napisałem wyżej, znam to już na pamięć. Przewody sprawdzałem pinami, kolorami i jest tak jak wyżej.
Pytanie tylko czy jest różnica czy zamiast wpinać się np. w bezpieczniki jak mówi schemat, wbiłem się w takie samo zasilanie ale pod stacyjkę?
A skoro połączenie lamp przednich jest ok i zasilania z CCM to dlaczego świecą bez przełącznika? Spieprzony ccm?
_________________ Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w moim aucie:
BMW: E36 318i
Imię: Seba
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 427 Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-05-13, 17:27
Metodą prób i błędów udało mi się znaleźć kabel, po którego odcięciu ustaje wyłączanie wyświetlacza i chyba całego check control po naciśnięciu hamulca:
Jest on wpięty w pin 3 kostki czujnika, nad stopami kierowcy, przy pedale hamulca. Czy to jest odpowiednie dla niego miejsce czy może wpina się go gdzie indziej???
I jeszcze jedno, nie mam i nie zamierzam podłączać przewodów od ZKE i EWS (centralny lub alarm i immobilizer - funckja code) bo nie będę i tak z tego korzystał. Czy to może mieć wpływ na takie, te wszystkie zachowania??
pomocy...
_________________ Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w moim aucie:
Tutaj przerywaną linią jest zaznaczone połączenie bez CCM, a grubymi - nowe, z CCM.
Czy ja dobrze rozumiem, że stare połączenia należy zerwać a w nie wstawić nowe? Czyli że nie można po prostu wpiąć się w istniejące przewody ale pociągnąć na nowo?
_________________ Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w moim aucie:
BMW: E36 318i
Imię: Seba
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 427 Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-05-13, 21:40
Wg tego schematu, jak nie mam CCM to przewody idą jak ta przerywana linia. Czyli klasyczny układ w aucie. Jak pojawia się CCM to idą już te pogrubione, a przerywane nie istnieją - zatem przy dokładce checka są i jedne i drugie. Trzeba stare połączenia uciąć. I tak też zrobiłem - tam gdzie wpinałem się w przewody do żarówek odciąłem kable od strony auta. Efekt? Wszystkie errory zniknęły. Były po dwa zasilania na żarówkę (stare i nowe z ccm które wpinałem).
Ciekawy moim zdaniem patent zastosowałem na przednie lampy.
Lewa strona:
Przeciąłem przewód który zasila żarówkę - zielono-żółty . W końcówkę wychodzącą z auta wpiąłem pin 15, (tu idzie zasilanie na żarówkę), a w koniec który idzie od strony żarówki wpiąłem pin 12 (podłączenie CCM do lampy). Czyli szeregowo wpiąłem w zasilanie CCM.
Prawa strona:
Przeciąłem przewód który zasila żarówkę - niebiesko-żółty . W końcówkę wychodzącą z auta wpiąłem pin 8, (tu idzie zasilanie na żarówkę), a w koniec który idzie od strony żarówki wpiąłem pin 13 (podłączenie CCM do lampy).
Mimo wszystko pozostaje problem z hamulcem. Poniżej filmik jak to wygląda:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach