Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy??
Autor Wiadomość
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 02-02-09, 14:54   e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy??

Witam, dzisiaj w koncu wziąłem się za znalezienie tego nieszczęsnego filtra pyłkowego, Odnalazłem taką zaślepkę z kablem i odkręciłem śrubkę, po czym wyjąłem to:



Zajrzałem głębiej bo faktycznie wnęka jakaś jest i co ujrzałem:



nic tam nie ma, czyżby to tu miał być filtr pyłkowy??

Ps. do czego służy ta metalowa klapka widoczna po prawej???
Ostatnio zmieniony przez dadus18 02-02-09, 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 02-02-09, 15:19   

to pierwsze to opornica do zmiany prędkości nawiewu w tej wnęce ma być filtr pyłkowy w tym miejscu a klapa jest do przełączania się na obieg otwarty obieg zamknięty
 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 02-02-09, 15:35   

No to już jasne wszystko, rozebrałem też podszybie i pewnie ta klapka na zdjęciu:



odpowiada za obieg otwarty, a tak naprawde zawsze była zamknięta gdyż nie działa tak samo jak i ta w środku jest cały czas otwarta.(więc obieg był zamknięty i stąd parowanie szyb) I teraz już wiem dlaczego zawsze po przekręceniu kluczyka spod podszybia wydobywa się dźwięk jakby jakiegoś silniczka który coś chce ale nie może :-)

Teraz pytanie gdzie jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ?? ?
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 02-02-09, 16:45   

A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on ??



Ps jak ktoś wie jak wyciągnąc te dmuchawy i znaleź mechanizm sterujący obiegiem to proszę o pomoc, bo znalazłem w sumie opis jak zdemontować ale ta obudowa nadmuchu jest całkiem inna :-(
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 02-02-09, 17:36   

no ogolnie to jest zajecie na kilka dobrych godzin lub nawet dni bo musisz wycignac wszystko co masz pod deska oczywiscie zaczynajac od deski , no chyba ze jest jakis magik co to wyciagnie w inny sposob
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 03-02-09, 20:46   

Deska rozeblana, ale dalej nic nie wiadomo. Tak jak wspomniałem po przekręceniu kluczyka coś buczy w okolicy dmuchaw, ale po odłączeniu tego niebieskiego przekaźnika co na foto:


buczenie ustaje ale wszystko inne działa gdzie jest mechanizm, który ustawia te klapki???/:-(
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 03-02-09, 21:40   

mechanizm ktory ustawia klapki to sa pokretla od kierunku nawiewu chyba ze masz climatronik a silniczki sa na wierzchu obudowy nagrzewnicy
 
 
kryters 



BMW: E36
Imię: Łukasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 195
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 03-02-09, 21:43   

dadus18 napisał/a:
A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on ??

W opisie widzę że masz gaz. Wydaje mi się że ten kabelek jest od instalacji gazowej. Bo mam identyczny u siebie i w tym samym miejscu zamontowany :)
_________________

 
 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 03-02-09, 22:01   

x_e_o_n, nie wiem czy wspominałem ale ja do otwarcia i zamknięcia obiegu mam przycisk ze światełkiem koło lewarka, ale niestety nic nie daje przełączenie go. :-(
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 05-02-09, 21:05   

:-) problem rozwiązany - obieg otwarty. Jak by ktoś chciał wiedzieć to akurat w tym modelu jaki mam silniczek od obiegu jest pod dmuchawami w takim miejscu że aby go wyciągnąć niestety trzeba wyjąć nagrzewnicę z auta co wiąże się z kupą roboty, ja wyciągnąłem przekaźnik zablokowałem klapki zewnętrzne i wszystko gra.

Jedyny minus to taki że standardowy filtr kabinkowy nie pasuje:-( Wnęka ma wymiary 33.5X18.5X2 cm moze ktoś wie jaki filtr ma podobne wymiary ? Pozdrawiam
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 05-02-09, 21:41   

no ja Ci napisalem kilka postow wyzej ze to robota na kilka dni a filt powinien pasowac masz klime ?? ??
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 05-02-09, 21:46   

x_e_o_n, No samo rozebranie tego wszystkiego to ze 2 wieczory bo po pracy, no mam klime ale tu jest fant taki ze sama nagrzewnica jest jakaś dziwna i całkiem inna niż we wszystkich autach z tego modelu i rocznika. Klima jest jakby opcją dorabianą więc włancza się ją tylko 1 guzikiem nad lewarkiem i reguluje nadmuchem. Dlatego też tyle zachodu z tym :-( ale widze już że od 7 jest podobny filtr :-)
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
Krzysiek@Z 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 318i Touring
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-02-09, 19:08   

Witam
Mam następujący problem: ustawiam temp. na 16 st, dla pasażera dmucha chłodem, ale dla kierowcy leci gorące powietrze. Tak jakby w ogóle nie reagowało na nastawę dla kierowcy. Mial ktos podobny problem? Powiedzcie co to może być?
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 08-02-09, 21:15   

No musisz sobie radzic jakos
Krzysiek prawdopodobnie w zaleznosci od tego czy masz manuala czy climatronik albo padl sterownik cloimatronik albo silniczek otwierajacy zamykajacy klapke lub jesli manual to cos sie stalo z linka od sterowania klapka
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
dadus18 



BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 124
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 08-02-09, 22:19   

x_e_o_n, dzięki za pomoc.

ps filtr od Alfy 145 jest idealny :-D
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15