e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy?? |
Autor |
Wiadomość |
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 02-02-09, 14:54 e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy??
|
|
|
Witam, dzisiaj w koncu wziąłem się za znalezienie tego nieszczęsnego filtra pyłkowego, Odnalazłem taką zaślepkę z kablem i odkręciłem śrubkę, po czym wyjąłem to:
Zajrzałem głębiej bo faktycznie wnęka jakaś jest i co ujrzałem:
nic tam nie ma, czyżby to tu miał być filtr pyłkowy??
Ps. do czego służy ta metalowa klapka widoczna po prawej??? |
Ostatnio zmieniony przez dadus18 02-02-09, 17:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 02-02-09, 15:19
|
|
|
to pierwsze to opornica do zmiany prędkości nawiewu w tej wnęce ma być filtr pyłkowy w tym miejscu a klapa jest do przełączania się na obieg otwarty obieg zamknięty |
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 02-02-09, 15:35
|
|
|
No to już jasne wszystko, rozebrałem też podszybie i pewnie ta klapka na zdjęciu:
odpowiada za obieg otwarty, a tak naprawde zawsze była zamknięta gdyż nie działa tak samo jak i ta w środku jest cały czas otwarta.(więc obieg był zamknięty i stąd parowanie szyb) I teraz już wiem dlaczego zawsze po przekręceniu kluczyka spod podszybia wydobywa się dźwięk jakby jakiegoś silniczka który coś chce ale nie może :-)
Teraz pytanie gdzie jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ? |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 02-02-09, 16:45
|
|
|
A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on
Ps jak ktoś wie jak wyciągnąc te dmuchawy i znaleź mechanizm sterujący obiegiem to proszę o pomoc, bo znalazłem w sumie opis jak zdemontować ale ta obudowa nadmuchu jest całkiem inna :-( |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 02-02-09, 17:36
|
|
|
no ogolnie to jest zajecie na kilka dobrych godzin lub nawet dni bo musisz wycignac wszystko co masz pod deska oczywiscie zaczynajac od deski , no chyba ze jest jakis magik co to wyciagnie w inny sposob |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 03-02-09, 20:46
|
|
|
Deska rozeblana, ale dalej nic nie wiadomo. Tak jak wspomniałem po przekręceniu kluczyka coś buczy w okolicy dmuchaw, ale po odłączeniu tego niebieskiego przekaźnika co na foto:
buczenie ustaje ale wszystko inne działa gdzie jest mechanizm, który ustawia te klapki???/:-( |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 03-02-09, 21:40
|
|
|
mechanizm ktory ustawia klapki to sa pokretla od kierunku nawiewu chyba ze masz climatronik a silniczki sa na wierzchu obudowy nagrzewnicy |
|
|
|
|
kryters
BMW: E36
Imię: Łukasz
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 195 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-02-09, 21:43
|
|
|
dadus18 napisał/a: | A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on |
W opisie widzę że masz gaz. Wydaje mi się że ten kabelek jest od instalacji gazowej. Bo mam identyczny u siebie i w tym samym miejscu zamontowany |
_________________
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 03-02-09, 22:01
|
|
|
x_e_o_n, nie wiem czy wspominałem ale ja do otwarcia i zamknięcia obiegu mam przycisk ze światełkiem koło lewarka, ale niestety nic nie daje przełączenie go. :-( |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 05-02-09, 21:05
|
|
|
:-) problem rozwiązany - obieg otwarty. Jak by ktoś chciał wiedzieć to akurat w tym modelu jaki mam silniczek od obiegu jest pod dmuchawami w takim miejscu że aby go wyciągnąć niestety trzeba wyjąć nagrzewnicę z auta co wiąże się z kupą roboty, ja wyciągnąłem przekaźnik zablokowałem klapki zewnętrzne i wszystko gra.
Jedyny minus to taki że standardowy filtr kabinkowy nie pasuje:-( Wnęka ma wymiary 33.5X18.5X2 cm moze ktoś wie jaki filtr ma podobne wymiary ? Pozdrawiam |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 05-02-09, 21:41
|
|
|
no ja Ci napisalem kilka postow wyzej ze to robota na kilka dni a filt powinien pasowac masz klime ?? |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 05-02-09, 21:46
|
|
|
x_e_o_n, No samo rozebranie tego wszystkiego to ze 2 wieczory bo po pracy, no mam klime ale tu jest fant taki ze sama nagrzewnica jest jakaś dziwna i całkiem inna niż we wszystkich autach z tego modelu i rocznika. Klima jest jakby opcją dorabianą więc włancza się ją tylko 1 guzikiem nad lewarkiem i reguluje nadmuchem. Dlatego też tyle zachodu z tym :-( ale widze już że od 7 jest podobny filtr :-) |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=3109
|
|
|
|
|
Krzysiek@Z
Nowy User - Witamy ;)
BMW: 318i Touring
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 08-02-09, 19:08
|
|
|
Witam
Mam następujący problem: ustawiam temp. na 16 st, dla pasażera dmucha chłodem, ale dla kierowcy leci gorące powietrze. Tak jakby w ogóle nie reagowało na nastawę dla kierowcy. Mial ktos podobny problem? Powiedzcie co to może być? |
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 08-02-09, 21:15
|
|
|
No musisz sobie radzic jakos
Krzysiek prawdopodobnie w zaleznosci od tego czy masz manuala czy climatronik albo padl sterownik cloimatronik albo silniczek otwierajacy zamykajacy klapke lub jesli manual to cos sie stalo z linka od sterowania klapka |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
dadus18
BMW: 318is
Imię: Damian
Silnik: M42 B18
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 124 Skąd: Szczawnica
|
|
|
|
|
|