Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w regulacji instalacji LPG
Autor Wiadomość
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 08-06-13, 23:16   Pomoc w regulacji instalacji LPG

Witam

szukam osoby ktora jest w stanie wytlumaczyc regulacje gazu sekwencyjnego... pokrywanie map itp

Jezeli ktos takie sie znajdze to opisze moj problem
 
 
Mate08 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 320i e36
Imię: Mateusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-06-13, 23:32   

co to za instalacja? stag?
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 09-06-13, 12:45   

Opisz swój problem, postaram się pomóc.
 
 
dovii 



BMW: E36
Imię: Dominik
Silnik: 318is
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: 3city
Wysłany: 09-06-13, 18:08   

mój problem jest z innej beczki a nie chcę zakładać nowego tematu. Mam problem z gazem sekwencyjnym, tzn gdy jadę i wpadam w dziurę, zaczyna mi świrować gaz tzn przełącza to na gaz to na benzyne. Zaczyna mrygac kontrolka od gazu i pokazuje pelny zbiornik, a za chwile pusty, po chwili polowe lub 3/4 i tak w kółko.. o co może chodzić?? Sterownik to stag 300 a reszta tomasetto. wtryski czerwone valteki
_________________
Narzędzia Stanley -> PW
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 09-06-13, 19:23   

Może być uszkodzony wielozawór w butli. Ale ja obstawiam czujnik ciśnienia gazu (mapsensor), lub któryś z elektrozaworów.


Rada nr. 1 - sprawdź wsówki przy elektrozaworach. Któraś z końcówek może spadać i na dołku traci zasilanie elektrozawór. Mapsensor także jest czuły i gdy jest uszkodzony, może na dołkach szwankować. Na ostatnim miejscu jest wielozawór w butli.
 
 
przemardi_ 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 250
Skąd: Miękinia
Wysłany: 09-06-13, 21:40   

diagnoza i u gaziarza włącznie z wpieciem się do sterownika i sprawdzeniem błędów instalacji to koszt 30zł. Jest sens się denerwować i cały dzień spędzać na diagnozowaniu ?
_________________
Cos sie dzieje
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 10-06-13, 14:40   

A wiec tak postaram sie jakos opisac moj podow dla ktorego zalozylem tego posta :)


Instalacja ESGI 2 (sekwencja)

Mam problem z regulacja tej oto instalacji... wychodzi mi za bogato na gazie

roznica czasow wtrysku LPG jest o 1 do 1,5 ms wieksza niz na PB jak mnoznik sciagne troszke na du to auto ma mula... mnoznik jest od 1,3 do 1,0 wiec z tego co sie dowiedzialem jest to idealnie

Mam ta instalacja w swoim drugim aucie i jedyne co zobaczylem to w tamtym aucie chodza 2 sondy a u mnie jedna nie chodzi ( w programie )

A reguluje je dlatego ze jak jade na pb to czy tam w podloge pedal czy jak tylko chce to auto jedzie i nic nie szaprie, a na LPG jest problem szaprania i braku mocy powyzej 4 tys ( spada ostro cisnienie ) reduktor nie pamietam nazwy ale jest do 110 KW (150KM) i instalacja jest prawie nowa bo ma 1,5 roku i przebieg 12 tys km.

Nie wiem czy dobrze to wyjasnilem ale czekam na jakies info bo juz mam dosc tego 2 tyg walcze z programem i nic... bylem w serwisie to tez rece rozkladaja... zdjec narazie nie mam ale mysle ze jest to w miare zrozumiale dla kogos kto zna temat


Dzwina sprawa jeszcze jest w ustawianiu cisnienia na parowniku... max jakie pokazuje program to 1,15 bara... i dalej przeskakuje juz sruba tak jakby o jeden zwoj i poazuje 1,07-1,08
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 10-06-13, 17:30   

Problem może dotyczyć przytkanego filtra fazy ciekłej, lub elektrozaworu (przed reduktorem). Czasami podróbki filtrów robią blokadę. Wyjmij na chwilę filtr fazy ciekłej i wtedy sprawdź ciśnienie. Postaraj się doprowadzić wszystko do porządku, na tyle, żeby uzyskać na biegu jałowym stabilne 1,4 bar. To da Ci gwarancję, że przy porządnym butowaniu, ciśnienie spadnie maksymalnie do 1 bara. Wtedy dopiero zaczniemy zabawę w adaptację i tworzenie map. Czasami po roku czasu, reduktor szlag trafia, jak się okaże że filtr, ani żadne elektrozawory nie szwankują, to trzeba sprawdzić reduktor. Co do tworzenia konkretnych map, trzeba będzie ustabilizować ciśnienie i wymodelować wzorzec, śmigając na benzynie nawet kilka dni. Wtedy będziemy mieli model wzbogaceń mieszanki dla poszczególnych wartości obrotów i będzie można pokombinować ze wzbogaceniami mieszanki w wyższych partiach obrotów.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 10-06-13, 17:47   

Najprędzej reduktor zdycha. Ale filtr możesz sprawdzić.

dovii, sprawdź kable pod autem.
_________________
 
 
 
dovii 



BMW: E36
Imię: Dominik
Silnik: 318is
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: 3city
Wysłany: 10-06-13, 18:39   

dzieki panowie za pomoc. Problem banalny.. źle dokręcony "+" od zasilania sterownika. Na wybojach go rozlączało..
_________________
Narzędzia Stanley -> PW
 
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 11-06-13, 00:21   

filtr wymianielem ostatnio na wlasnie jakis dziwny... znaczy sie podobny do tego co byl ale jednak to nie to samo... zaloze ten stary albo wyciagne go na chwile i sprawdze... narazie mam ustawione cisnienie 1,01-1,03 w takich granicach i ustawilem ze mapy sie prawie pokrywaja lekko bogato jest na gazie i wszystko bylo by fajnie gdyby nie mnoznik... zaczynajacy sie od 0,9 a przy ok 15 ms jest 0,7... wiec ze zaczynac siepowinien od ok 1,2-1,3 a konczyc na 1.

Jutro popatrze ten filtr i zobaczymy co da sie zrobic...
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 11-06-13, 17:29   

Przemo, Twoim największym problemem jest sterownik LPG. Ten sterownik jest tak miernych lotów, że praktycznie nie pozwala na swobodne modelowanie wzbogaceń mieszanki w określonych zakresach obrotów. Sądzę że ciężko będzie osiągnąć taki model wtrysku gazu, żeby pokrywał się w stu procentach z benzyną. W KME Diego/ Diego LS, w Sagu 300, nawet w Solaris-ie i innych średniej klasy sterownikach, masz około sześciu zakresów obrotów silnika w których możesz swobodnie ustawić wzbogacenie/zubożenie mieszanki, wedle potrzeb. Ten sterownik który posiadasz, pozwala na ustawienie mapy w systemie: "aby polska nie zginęła". Wiele nie zwojujesz. Ale ciśnienie na reduktorze powinno się dać śmiało nawet na 1,7 bara ustawić, coś go dławi. Choć na bogatą mieszankę w górze mapy, nie ma wpływu. Prędzej by było zbyt ubogo. Choć przy takim ustawieniu (1,01bar), przy mocnym bucie mogą być znaczne chwilowe spadki ciśnienia.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 11-06-13, 19:37   

Dzis pomajsterkowalem... i bez filtra tez cisnienie max to 1,13 bara... a ten sam reguktor w innym aucie bije do 1,5 :O


Udalo mi sie ustawic ze przy bucie na pierwszym biegu nie przerywa lecz wbijam 2 bieg i juz lipa brak mocy... jak jade np na 5 i dam pedal w podloge to nie szarpie nic...

Mnoznik mam od 0,9 do 0,7 i to tez taki modelowany przezemnie... adaptacja daje od 1,4 do 1,0 lecz wtedy auto nie jedzie... i nawet czasami gasnie...

Nie mam pojecia czemu mam tak male cisnienie... i obawiam sie ze szarpanie jest tym spowodowane

Na jakiej zasadzie dziala reduktor? co go moze jeszcze dlawic ??
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 12-06-13, 07:24   

Sprawdź elektrozawory i wężyk pod autem. Może być coś zasyfione w wielozaworze, lub zagięta rurka. Często też, źle (za mocno) zaciśnięta baryłka na wężyku robi zator.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 12-06-13, 13:18   

elektrozawory z tego co sie orientuje to otwieraja i zamykaja przeplyw gazu... i jak jest mozliwe ze na nich cos muli ?? jakby elektrozawor nie dzialal to by auta na lpg nie chodzilo...


Musze cos poszukac ale nie mam pojecia... weze wygladaja zdrowo zreszta to nowa instalacja...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15