Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w regulacji instalacji LPG
Autor Wiadomość
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 12-06-13, 16:07   

Rozmawialem z gazownikiem i mowi ze dla silnika 1,6 cisnienie 1,1 bara jest wystarczajace i to z zapasem. wtryski mam omyl (niebieskie) nie wiem na jakim cisnieniu one musza pracowac...


Narazie auto chodzi w miare dobrze lecz ten mnoznik mnie zastanawia... jest nizszy niz 1 ...
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 12-06-13, 18:27   

Ciekawe, jakie dysze Masz zastosowane... Możliwe, że są za duże. Co do ciśnienia roboczego tych wtryskiwaczy, sam szukam, i nie mogę nic na ich temat wyszperać... Np. moje keihiny pracują na ciśnieniu 1,7 bar. Reduktor mam Prins VSI. Gdy poziom gazu w butli sięga +/- 10~15 litrów, przy porządnym depnięciu w gaz, zauważalny jest spadek ciśnienia do granic 1bar-a. Najniższy próg mam ustawiony 0,8bar-a. Niektóre wtryskiwacze lubią pracę na wyższym ciśnieniu, pracują wtedy stabilniej.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 12-06-13, 23:11   

dysze mam "2"

dzis zresetowalem kompa od LPG i zrobilem mapy PB i LPG od nowa. Mnoznik wyszedl od 1,3 do 1 ale auto przy bucie nie jechalo i szapralo... troszke obnizylem mnoznik i do powyginalem teraz jest o 0,9 do 0,7 i auto chodzi dobrze nawet przy bucie czasami tylko cos szarpnie...


pytanie mam do was bo zauwazylem ze na biegu jalowym sa takie same czasy wtryskow ale przy wiekszych obrotach lpg ma mniejsze czasy wtrysku niz PB czy to oznacza ze bedzie palil duzo lpg ??

Czy poprostu daje taka sama dawke gazu lecz w czasie szybszym niz to robi PB ? czasy roznia sie ok 0,3 ms jest to grozne dla silnika ?? dodam tylko ze teraz silnik chodzi i czuc te 100 kucy :P
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 13-06-13, 07:18   

Po to sterownik skraca czasy, żeby nie było za bogato. A wykres sondy lambda co pokazuje? Że jest optymalnie? Sonda nie ma znaczenia dla dawkowania LPG, ale daje jakiś tam obraz sytuacji podczas strojenia dawek. Dysze Masz zastosowane takie jak trzeba. Z mojej tabeli wynika że dla 1,6 powinny być 2,2, ale zaleca się dla twoich wtrysków o 10% mniejsze.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 13-06-13, 12:09   

sondzie sie nie przygladalem az tak poprostu widzialem ze oscyluje (dziala)

Zastanawia mnie jeszcze fakt jak ustawic wolne obroty bo wydaje mi sie ze mialem wieksze niz teraz mam



Czyli jezeli sa troszke mniejsze czasy wtrysku niz PB to nic nie szkodzi ??

szukales cos na temat moich wtryskiwaczy prawda ? nie widziales jaka maja min prace jaki czas (MS)
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 13-06-13, 17:13   

Często w elektrozaworze zaciera się tłoczysko które zamyka dopływ gazu, zbiera się tam też mazut i robi zator. Elektrozawory się rozbiera i czyści. Podobnie jest z baryłkami na przewodach miedzianych, jak ktoś dokręca "na chama", to baryłka ściska na tyle przewód że robi się zwężka.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 13-06-13, 23:51   

postaram sie elektrozawor sprawdzic na dniach... Jaka powinna byc sekwencja cylindra dla mojego silnika ?? (wartosc podawana w ms)


jako tako udalo mi sie ogarnac mapy i chyba juz powoli rozumiem o co w tym wszystkim chodzi lecz problem ten ktory mialem na poczatku przy zakupie auta nadal jest... zastanawiam sie czy to wina lpg czy moze czegos innego... Mianowicie gdy auto odpalam to jest na PB gdy osiagnie teperature ( zmienialem aby wykluczyc niedogrzany silnik )przelacza sie na lpg i przez ok 5 sekund auto chodzi tak jakby na 2 gary a czasami nawet zgasnie... jezeli jade i podczas jazdy sie przelaczy to tak jakby mi ktos odlaczyl gaz... dopiero minie z 5 sekund i auto normalnie jedzie
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 14-06-13, 07:30   

Sekwencję ustaw na 0, to długi czas przełączania powoduje problem z szarpaniem. Będziesz odczuwał przełączenie na LPG, ale będzie to mniej odczuwalne. Ja zawsze ustawiam 0, o ile są dobrze ustawione parametry pochylenia i przesunięcia (bieg jałowy), to przełączenie następuje natychmiast i bez problemu. Temp. przełączania ustawiam na 15 stopni, a obroty dla przełączania 800. Wtedy na ssaniu przy ciut wyższych RPM , gdy jest ciepło sam przełączy się na LPG, bez potrzeby dodawania gazu.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 14-06-13, 09:06   

sekwencje na chwile obecna mam na 150ms...

Czas przelaczania mam na 4s, obroty 300

a teperatura jest 23 stopnie

wieczorem bede mial laptopa to postaram sie to pozmieniac tylko jeszcze powiedz mi na jaki czas dac przelaczania LPG
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 14-06-13, 17:38   

Temp. przełączania, Daj na 20 stopni. Będzie oszczędnie, a jeżeli w zimie będzie gorzej się przełączał, to mu będzie można podnieść.

Czas przełączania Daj maksymalnie 1 sek. A najlepiej zero.
Sekwencję też na zero.
Obroty Daj na 800.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 14-06-13, 22:03   

Poddaje sie :P

Zrobilem adaptacje, zmienilem czas przalaczenia na 2 s bo nizej nie mozna, sekwencje dalem na 0 a obroty dalem na 600

Jak ktos jezdzi spokojnie to dobrze chodzi ale jak dam w podloge to auto muli... mnoznik zaczyna sie od 0,9 konczy na ok 0,7 i inaczej byc nie chce bo jak wyzej dam do nawet w trakcie adaptacji auto gasnie...
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 456
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 15-06-13, 07:57   

Skasuj wszystkie mapy. Zrób auto-adaptację i nie przełączaj na gaz, tylko zrób sobie cały dzień jazdy na PB w bardzo szerokim zakresie obciążeń i obrotów. Później zrób do tego wzorca mapę gazu. Jeżeli będzie to samo, wtedy uruchom rejestrator i niech ktoś lata twoim autem, a Ty z boku siadaj z laptopem i obserwuj parametry, głównie ciśnienie gazu. Możesz też rozpiąć wąż idący od filtra fazy lotnej do wtrysków LPG i prysnąć tam WD40. Później zapinasz wąż tak jak był i uruchamiasz auto. Po przełączeniu na LPG, WD40 przeczyści wtryskiwacze. Ja bym też się zainteresował wężami LPG przed reduktorem... Diagnostyka gazu nie jest łatwa, a dla mnie podwójnie, ze względu na odległość.
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 15-06-13, 10:26   

Rozumiem i wierze ze nie jest latwa...

Narazie musze sie wstrzymac poniewaz weekend pracuje autem. A w tyg tez malo czasu bo w garage stoi inna fura ktora reanimuje od zera... po weekendzie jeszcze bede cos tam modzil z tym gazem.

Dzieki wielkie za poswiecenie i pomoc jak cos nowego odkryje to bede pisal :)
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 15-06-13, 10:43   

Za niski mnożnik. Za bardzo rozwiercone dysze, albo za duże ciśnienie gazu.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Przemo031 


BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 15-06-13, 22:12   

mnoznik jest ok ale auto nie jedzie na nim... dlatego musze dac tak niski mnoznik aby auto normalnie jezdzilo...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14