Kontrolka aku miga |
Autor |
Wiadomość |
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 09-02-09, 08:34 Kontrolka aku miga
|
|
|
Witam!od dwoch dni podczas jazdy zarzy sie i mruga kontrolka akumulatora na liczniku.po wl zaplonu nie zawsze sie zapala.po odpaleniu miga.co to moze byc?akumulator slaby czy alternator pada? |
_________________ www.bmwklubpoludnie.pl |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 09-02-09, 08:59
|
|
|
Musisz wyjąć alternator, gdyż regulator jest do niego przykręcony (demontaż nie jest taki wygodny jak w VW)
Są dwa tymy regulatorów.
Masz silnik M50 to raczej starszy typ.
Nie pamiętam już dokładnie ceny, ale do 20zł się zmieścisz. |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 09-02-09, 09:07
|
|
|
tak myslalem,ze szczotki,ale wolalem zapytac..
Gdy zaczyna swiecic to np wycieraczki wolniej pracuja.. |
_________________ www.bmwklubpoludnie.pl |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 09-02-09, 09:16
|
|
|
w poprzednim motorze to robiłem i oprócz szczotek musiałem również wymienić pierścień ślizgowy bo od szczotek zrobił się już niezły próg |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
|
|
|
|
radzek
BMW: e36 coupe
Imię: krzysiek
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 106 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-02-09, 19:16
|
|
|
z wymiana tak jak z cenami jest roznie
sa alternatory firmy bosch i valeo regulatory sa umieszczone na wierzchu,przykryte jedynie plastikowa pokrywka.Co do cen to wyglada to nastepujaco,bo sa alternatory ktore maja sygnal na kompa i koszt juz jest wysoki bo ori kosztuja kilka stówek,ewentualnie mozesz poszukac chinskich zamiennikow (awarie regulatora z polaczeniam na kompa wygladaja tak ze alternator normalnie ładuje,aleod czasu do czasu zapala sie kontrolka)
jesli chodzi o regulatory bez wyjscia na kompa to koszty sa jzu nizsze od ok 30 do 120zl w zaleznosci od producenta
Ja jednak stawial bym u cibie na usterke,czyli wytarcie szczotek i moze pierscienia,koszt czesci nie wyniesie duzo
pozdro |
_________________ człowieka nie ocenia sie po tym jakim jeżdzi samochodem . Ne bierz sobie forum do serca, są w życiu ważniejsze sprawy...
www.bmw-3city.pl |
|
|
|
|
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 09-02-09, 20:35
|
|
|
Raczej szczotki,bo aku calkowicie mi wyssalo.nawet swiatla mi nie swieca.. |
_________________ www.bmwklubpoludnie.pl |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 09-02-09, 22:26
|
|
|
Arczi52 napisał/a: | Raczej szczotki,bo aku calkowicie mi wyssalo.nawet swiatla mi nie swieca.. |
Akurat, że Ci wyładowało to nie oznaka szczotek tylko braku ładowania, a tego powodów może być dużo.
Najważniejsze to wyjąć i rozebrać, sprawdzić stan uzwojenia i diody.
Nie wiem kto to ma robić, ale szczotki i regulator nie przedstawiają żadnego problemu, a już nad pierścieniem trzeba trochę przysiąść. Te rzeczy wymieniłbym kompleksowo. |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
radzek
BMW: e36 coupe
Imię: krzysiek
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 106 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-02-09, 23:17
|
|
|
Dokladnie tak jak Padre pisze.
Szczotki kumutator i łozyska t oczysto eksploatacujne czesci alternatora,ale przyczyn braku ładowania moze byc wiele.Najlepiej pojedz do jakiegos dobrego elektryka,a lepiej do warsztatu ktory posiada tez sklep z takimi cesciami,badz hurtownie,a napewno zaplacisz mniej niz u zwyklego mechanika |
_________________ człowieka nie ocenia sie po tym jakim jeżdzi samochodem . Ne bierz sobie forum do serca, są w życiu ważniejsze sprawy...
www.bmw-3city.pl |
|
|
|
|
Arczi52
BMW: E36 320i & E38 740i
Imię: Arek
Silnik: M50, M60
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 296 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 13-02-09, 13:59
|
|
|
Koledzy,okazało się,że regulator napięcia poszedł...Całość 70zł |
_________________ www.bmwklubpoludnie.pl |
|
|
|
|
radzek
BMW: e36 coupe
Imię: krzysiek
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 106 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13-02-09, 23:53
|
|
|
czyli nie wiele
sympatycznie |
_________________ człowieka nie ocenia sie po tym jakim jeżdzi samochodem . Ne bierz sobie forum do serca, są w życiu ważniejsze sprawy...
www.bmw-3city.pl |
|
|
|
|
|