Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
10-08-13, 19:36
M52B28 problem z sondami oraz ECU = potężne spalanie
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 13:02   M52B28 problem z sondami oraz ECU = potężne spalanie

od pewnego czasu borykam się z problemem bardzo wysokiego spalania w moim M52B28 i po wyczerpaniu wszelkich pomysłów postanowiłem zapytać się was

otóż M52B28 zaczęło jakiś czas temu spalać 100% więcej paliwa, niż wcześniej podczas normalnej eksploatacji (aktualne spalanie w granicach 20l/100km)

oczywiście diagnozę przyczyny rozpocząłem od podłączenia komputera i odczytania błędów = błędów 0

jednakże zaniepokoił mnie bardzo fakt iż INPA nie łączy się z parametrami sond lambda - wyrzuca komunikat "ERROR ECU PARAMETER" (wcześniej bez problemu łączyła się ze wszystkimi parametrami) - oczywiście napięcie cały czas stoi na 4.83 V



drążąc dalej temat okazuje się iż parametry pokazujące pracę grzałek także stoją w miejscu i nie reagują



następnie przeprowadziłem eksperyment: odpiąłem obydwie sondy i pojeździłem tak jakiś czas - oczywiście ECU nie zarejestrował żadnych błędów, co wg mnie powinno nastąpić jeżdżąc z odłączonymi sondami (dodam że jak np. odepnę przepływomierz błąd od razu się pojawia)

sprawdziłem także wtryski, cewki, założyłem nowe świece, sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie, przewody idące od sond do ECU itp. i wszystko wydaje się być ok

silnik także pracuje prawidłowo bez żadnych niepokojących objawów

jeszcze jeden szczegół - jak odpalam auto to muszę trochę dłużej pokręcić rozrusznikiem (około 3-4 sek. ) tak jakby a wcześniej paliła od "strzała"

czy ktoś ma jakieś pomysły/podpowiedzi - wg mnie problem leży w sterowniku silnika

poniżej jeszcze screeny z INPY






zastanawiają mnie wartości obciążenia silnika i czasu zapłonu z !! !! !!

czy może to jest spowodowane zbyt bogatą mieszanką ?
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 05-08-13, 15:07   

ciekawy masz przypadek zacznij od zresetowania ecu, tobie to auto z wydech to chyba ogniem pluje przy takiej ilości paliwa (z skrinów), zaglądałeś w jakim stanie świece ?? ?? wygląda to jak by w kompie było zwarcie lub na wiązce i silnik przestał sprawdzać elementy instalacji aby nie doprowadzić do uwalenia ecu.
Widać że ecu próbuje się jakoś ratować i już na biegu jałowym bardzo mocno wyprzedza zapłon, czy aby na pewno cały dolot szczelny ?
Miałem już kiedyś taki przypadek ale to było m50b20v i też właśnie tak się działo lecz tam przyczyną była źle ustawiona instalacja gazowa (była bardzo bogato ustawiona) a komputer już nie potrafił skrócić czasów wtrysków.
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 15:17   

kat23 napisał/a:
ciekawy masz przypadek zacznij od zresetowania ecu


już było kilka prób - nic to nie pomogło

kat23 napisał/a:
tobie to auto z wydech to chyba ogniem pluje przy takiej ilości paliwa


właściwie chodzi normalnie i nie puszcza dyma - wszystko niby funkcjonuje jak się należy

poza tym że przylewa/niedolewa podczas odpalania - raczej zalewa bo puszcza czarnego dyma przy odpalaniu i intensywny zapach benzyny

kat23 napisał/a:
zaglądałeś w jakim stanie świece ?? ??


świece wymieniłem na nowe, ale stare były koloru brunatnego/brązowego - wg mnie prawidłowe

kat23 napisał/a:
czy aby na pewno cały dolot szczelny ?


dolot szczelny 100%



tak jak pisałem auto jeździ normalnie bez żadnych niepokojących objawów - tylko pali 100% więcej, ciężko odpala no i jaja z tymi sondami i ECU
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 05-08-13, 15:20   

próbowałeś przez złączenie klem bo z doświadczenia wiem że czasem inpla niby poda komunikat że skasowała adaptacje a tego nie zrobi.
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 15:25   

kat23 napisał/a:
próbowałeś przez złączenie klem


jasne że próbowałem :) to stary patent - jeszcze zanim były inpy itp. :)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 05-08-13, 15:29   

Wygląda na zwarę w wiązce albo upalony obwód na płytce ECU.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 15:34   

spinaczo napisał/a:
Wygląda na zwarę w wiązce albo upalony obwód na płytce ECU.


wiązka przepatrzona, na wszelkich możliwych kablach sprawdzone przejścia aż do ECU - wszystko ok
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 15:49   

przed chwilą zrobiłem nowy pomiar i te wartości przekroczone to dla mnie są logiczne właśnie dla niewłaściwej pracy sond lambda



a skoro sterownik nie widzi sond to mieszanka jest zbyt bogata,a co za tym idzie ECU przyspiesza zapłon ?! dobrze kombinuję
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 05-08-13, 15:52   

przyspiesza aby spalić nadmiar paliwa, kolektory wydechowe nie są aż czerwone ?? ?
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-08-13, 16:14   

nie sa

zarowno kolektory jak i katalizatory wydaja sie miec optymalna temperature pracy.

sytuacja jest mega mega dziwna

no i ten 100% wzrost spalania
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-13, 12:42   

ma ktos jeszcze jakies pomysly/podpowiedzi ?
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-13, 12:49   

maszerku,myśle,ze powinienes spróbować DISem sie podpiąć... inpa jest bardzo pobieżna a nasze pirackie wersje mogą sobie po prostu nie radzić z Twoim problemem... rozsądek i wiedza podpowiada,ze mogą być uwalone sondy ale jak sam widzisz nic na to nie wskazuje :( dziwna historia... nie widze mozliwosci,zeby jakis błąd sie nie pojawił skoro wpierd...la paliwa jak głupia,jak dobrze pamiętam lolo ma ten motor w e46,podmiencie kompa i sprawdz czy cos sie zmieniło... moze wtrysk którys leje,choooy wie
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 06-08-13, 13:30   

iki wlasnie mialem sie zabierac za wymiane wtryskow, ale po prawidlowym kolorze swiec zaplonowych stwierdzam, ze raczej zaden wtryskiwacz ni leje

wszelkie opcje juz przerabialem, nawet sprawdzalem czy Pb gdzies sie nie wylewa i czarna dupa !! wszystko wydaje sie byc ok

inpa w innych autach laczy sie pieknie ze wszystkimi parametrami i u mnie wczesniej tez sie laczyla bez problemu.


wlasnie musze od Lola zrobic podmianke ECU i sprawa troche sie rozjasni
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 06-08-13, 14:23   

vmasher napisał/a:

wlasnie musze od Lola zrobic podmianke ECU i sprawa troche sie rozjasni


Właśnie chciałem to napisać. Krążą wśród właścicieli urban legends o tym, że po prostu ECU sie rypnie w dziwny sposób i tylko wymiana rozwiązuje problemy.
_________________
Moje 325
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 06-08-13, 22:18   

Pomysł z DISem bardzo dobry.

Zanim podmienisz kompa, sprawdź trzykrotnie wiązkę i odepnij sondy, jeśli komp się spalił to wątpię aby bez przyczyny.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15