Zamknięty przez: ikarus 10-08-13, 19:36 |
M52B28 problem z sondami oraz ECU = potężne spalanie |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 05-08-13, 13:02 M52B28 problem z sondami oraz ECU = potężne spalanie
|
|
|
od pewnego czasu borykam się z problemem bardzo wysokiego spalania w moim M52B28 i po wyczerpaniu wszelkich pomysłów postanowiłem zapytać się was
otóż M52B28 zaczęło jakiś czas temu spalać 100% więcej paliwa, niż wcześniej podczas normalnej eksploatacji (aktualne spalanie w granicach 20l/100km)
oczywiście diagnozę przyczyny rozpocząłem od podłączenia komputera i odczytania błędów = błędów 0
jednakże zaniepokoił mnie bardzo fakt iż INPA nie łączy się z parametrami sond lambda - wyrzuca komunikat "ERROR ECU PARAMETER" (wcześniej bez problemu łączyła się ze wszystkimi parametrami) - oczywiście napięcie cały czas stoi na 4.83 V
drążąc dalej temat okazuje się iż parametry pokazujące pracę grzałek także stoją w miejscu i nie reagują
następnie przeprowadziłem eksperyment: odpiąłem obydwie sondy i pojeździłem tak jakiś czas - oczywiście ECU nie zarejestrował żadnych błędów, co wg mnie powinno nastąpić jeżdżąc z odłączonymi sondami (dodam że jak np. odepnę przepływomierz błąd od razu się pojawia)
sprawdziłem także wtryski, cewki, założyłem nowe świece, sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie, przewody idące od sond do ECU itp. i wszystko wydaje się być ok
silnik także pracuje prawidłowo bez żadnych niepokojących objawów
jeszcze jeden szczegół - jak odpalam auto to muszę trochę dłużej pokręcić rozrusznikiem (około 3-4 sek. ) tak jakby a wcześniej paliła od "strzała"
czy ktoś ma jakieś pomysły/podpowiedzi - wg mnie problem leży w sterowniku silnika
poniżej jeszcze screeny z INPY
zastanawiają mnie wartości obciążenia silnika i czasu zapłonu z
czy może to jest spowodowane zbyt bogatą mieszanką ? |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 05-08-13, 15:07
|
|
|
ciekawy masz przypadek zacznij od zresetowania ecu, tobie to auto z wydech to chyba ogniem pluje przy takiej ilości paliwa (z skrinów), zaglądałeś w jakim stanie świece ?? wygląda to jak by w kompie było zwarcie lub na wiązce i silnik przestał sprawdzać elementy instalacji aby nie doprowadzić do uwalenia ecu.
Widać że ecu próbuje się jakoś ratować i już na biegu jałowym bardzo mocno wyprzedza zapłon, czy aby na pewno cały dolot szczelny ?
Miałem już kiedyś taki przypadek ale to było m50b20v i też właśnie tak się działo lecz tam przyczyną była źle ustawiona instalacja gazowa (była bardzo bogato ustawiona) a komputer już nie potrafił skrócić czasów wtrysków. |
_________________ Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 05-08-13, 15:17
|
|
|
kat23 napisał/a: | ciekawy masz przypadek zacznij od zresetowania ecu |
już było kilka prób - nic to nie pomogło
kat23 napisał/a: | tobie to auto z wydech to chyba ogniem pluje przy takiej ilości paliwa |
właściwie chodzi normalnie i nie puszcza dyma - wszystko niby funkcjonuje jak się należy
poza tym że przylewa/niedolewa podczas odpalania - raczej zalewa bo puszcza czarnego dyma przy odpalaniu i intensywny zapach benzyny
kat23 napisał/a: | zaglądałeś w jakim stanie świece |
świece wymieniłem na nowe, ale stare były koloru brunatnego/brązowego - wg mnie prawidłowe
kat23 napisał/a: | czy aby na pewno cały dolot szczelny ? |
dolot szczelny 100%
tak jak pisałem auto jeździ normalnie bez żadnych niepokojących objawów - tylko pali 100% więcej, ciężko odpala no i jaja z tymi sondami i ECU |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 05-08-13, 15:20
|
|
|
próbowałeś przez złączenie klem bo z doświadczenia wiem że czasem inpla niby poda komunikat że skasowała adaptacje a tego nie zrobi. |
_________________ Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 05-08-13, 15:29
|
|
|
Wygląda na zwarę w wiązce albo upalony obwód na płytce ECU. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-08-13, 12:49
|
|
|
maszerku,myśle,ze powinienes spróbować DISem sie podpiąć... inpa jest bardzo pobieżna a nasze pirackie wersje mogą sobie po prostu nie radzić z Twoim problemem... rozsądek i wiedza podpowiada,ze mogą być uwalone sondy ale jak sam widzisz nic na to nie wskazuje dziwna historia... nie widze mozliwosci,zeby jakis błąd sie nie pojawił skoro wpierd...la paliwa jak głupia,jak dobrze pamiętam lolo ma ten motor w e46,podmiencie kompa i sprawdz czy cos sie zmieniło... moze wtrysk którys leje,choooy wie |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 06-08-13, 14:23
|
|
|
vmasher napisał/a: |
wlasnie musze od Lola zrobic podmianke ECU i sprawa troche sie rozjasni |
Właśnie chciałem to napisać. Krążą wśród właścicieli urban legends o tym, że po prostu ECU sie rypnie w dziwny sposób i tylko wymiana rozwiązuje problemy. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 06-08-13, 22:18
|
|
|
Pomysł z DISem bardzo dobry.
Zanim podmienisz kompa, sprawdź trzykrotnie wiązkę i odepnij sondy, jeśli komp się spalił to wątpię aby bez przyczyny. |
_________________
|
|
|
|
|
|