Modyfikacje dolotu E36 |
Autor |
Wiadomość |
Nilg
BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 126 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-03-15, 06:06
|
|
|
sienek1989 napisał/a: | Na upartego bierz kawałek kartonu , nożyczki i do dzieła docinaj i zrobisz sobie zrobisz szablon |
No jak nie będzie innego sposobu to coś w tym stylu właśnie zamierzam zrobić
Ale pomyślałem, że jeśli ktoś już sobie wykonał taką osłonę, to ma to dokładniej i lepiej zrobione niż ja wymierzę kawałkiem kartonu |
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-03-16, 10:16
|
|
|
Właśnie w drodze do mnie jest stożek w obudowie Simoty i zastanawiam się jak najlepiej poprowadzić dolot zimnego powietrza... Ze zdrzaka (miejsce tunelu chłodzenia tarcz) trochę ryzykowne (kałuże itd).
Ma ktoś u siebie jakieś rozwiązanie ? Może za nerkami ? Nie mam auta na podwórku i nie pamiętam dokładnie ile tam miejsca. |
|
|
|
|
Daytona78
BMW: E36
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 85 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 07-03-16, 12:49
|
|
|
Ja będę niebawem zakładał u siebie dolot przygotowany przez MAG-Sport.
Muszę tylko przygotować sobie obudowę odgradzającą dolot od komory silnika.
Ja chce rozwiązać to tak, że:
1. Pierwszy strumień powietrza będzie wpadał przez oryginalne otwory znajdujace się z lewej strony grilla.
2. Drugi strumień powietrza chcę dociągnąć z kratki ze zderzaka m-pakiet.
W tym celu będę chciał z blachy zrobić niewielki "chwytak powietrza", który będzie łapał powietrze z górnej części zderzka i doprowadzę go rurą do miejsca gdzie znajduje się obudowa dolotu.
"Chwytak" przymocuję do belki zderzaka.
Z tuneli do chłodzenia tarcz bym niekorzystał ponieważ są one niżej a co za tym idzie będą łapały cieplejsze powietrze. |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-03-16, 17:49
|
|
|
wedlug mnie simota to lipa, spora cena za nic ciekawego.
ja mialem w m50 dolot na pipercrossie (stozek) zabudowany w airobxie ktorego uspawalem z nierdzewki i wylozony mata termiczna.
Najpierw mialem dolot pociagniety z ori miejsca pozniej podlaczylem sie pod pod kratek w m paku.
Na moje efekt byl lepszy jak dolot byl przy ziemi ale niestety to tylko odczucia ktore bez hamowni nic powiedza.
Na stozku pipercrossa silnik wydawal mi sie elastyczniejszy i nie czulem spadku mocy jak to bylo przy zwyklym smieciu pseudo stozkowi za 50zl.
a tu foto miejsca wlotu powietrza w mpaku
|
_________________
|
|
|
|
|
E0_hater
BMW: E36
Silnik: M52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 190 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 07-03-16, 18:15
|
|
|
Masz gdzieś foto jak wyglądał sam airbox ? Jestem ciekaw twojego pomyslu |
_________________ Mój paździerz
E36 by hater
|
|
|
|
|
KlimeQ
BMW: E46 Touring
Imię: Marcin
Silnik: M54B30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 536 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-03-16, 18:31
|
|
|
chudy, nie zaciągał wody? Mam w tym samym miejscu wyprowadzoną rurę w swoim E46 ale jeszcze nie połączone z boxem. |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-03-16, 18:32
|
|
|
niestety nie mam.
mialem zrobiona zabudowe prawie na calej tej wnece w ktorej siedzi ori pucha.
wody nie zaciagal raczej nie ma takiej opcji wiec bez obaw, kilka razy po jezdzie w deszczu kaluzach sprawdzalem dolot i przy samym filtrze nie bylo grama wody. |
_________________
|
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-03-16, 21:47
|
|
|
Fajnie nawet to ci wyszło. Niestety aby w pełni skorzystać z takiej modyfikacji trzeba by było stroić auto na hamowni a i przy okazji może jakieś sportowe wałki, port polishing i zanim sie człowiek obejrzy dobije do połowy wartości auta |
_________________
|
|
|
|
|
|