Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[e36] wymiana oleju w skrzyni
Autor Wiadomość
pacos 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 299
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 15-10-13, 12:19   [e36] wymiana oleju w skrzyni

Jak to jest z tym olejem w skrzyni, warto, czy nie warto go wymieniac? Niby mówi się, że olej jest dożywotni w skrzyni, ale producent tez pewnie liczyl sie z tym ze po kilkuset tys. km. skrzynia sie rozleci, wiec moze warto olej wymienic zeby temu w jakims stopniu zapobiec?
Slyszalem tez ze po wymianie moze byc po skrzyni..

pacjent to 323i manual z 97 roku, nie mam na skrzyni zadnej naklejki, w aso przez telefon powiedzieli mi, ze najprawdopodobniej mam MTF-LT2. Autem planuje jeszcze troche pojezdzic, dlatego nie zal mi wydac 150zl na ten zabieg jezeli moze byc po nim lepiej.

Jak sadzicie? Warto?
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 15-10-13, 14:15   

OCZYWISCIE ZE WARTO A WRĘCZ TRZEBA !! !!
_________________
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 16-10-13, 08:00   

NIc lepiej nie bedzie tylko twoja swiadomosc sie zaspokoi prawdopodobnie zlejesz czysty zoltawy olej ktorego wymieniac nie trzeba
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 16-10-13, 10:32   

Xeon bardzo jestem odmiennego zdania

np. ostatnio wymienialismy aż 3 razy olej w automacie pewnego w210 bo był taki muł i nalezoło by w nim wymienić jeszcze ze dwa razy żeby kolor był normalny

i to nie pierwsza taka historia kiedy spuszcza się muł ze skrzyni
_________________
 
 
pacos 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 299
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 16-10-13, 11:16   

Nawet jezeli nie bedzie lepiej, to chodzi o to czy nic sie nie posypie po tym zabiegu.

Jezeli wymienie i bedzie ok tak jak teraz to tez bede zadowolony bo bede wiedzial ze i tak siedzi tam swiezszy olej.
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 16-10-13, 14:47   

jeżeli jest to skrzynia manualna to po wymianie oleju na nowy napewno nic sie nie stanie a koszt wymiany oliwy w manualu to pare złoty więc nie ma nad czym sie zastanawiać

jesli jest to skrzynia automatyczna to rzeczywiscie zachodzi pewne ryzyko jej uszkodzenia, nowy olej moze wypłukać nagar z zaworków i róznie to bywa, poza tym wymiana jest dośc droga w mercedesach kosztuje w okolicach 1000-1300zł za olej, filtr, uszczelka miski, uszczelniacz gniazda, robocizna, w bmw jest zapewne podobnie
_________________
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 103
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 16-10-13, 15:03   

///ESIU napisał/a:
w bmw jest zapewne podobnie

wymieniałem w BMW i jest tak jak pisze ///ESIU koszta podobne
_________________

 
 
coats 


BMW: E36
Imię: Emil
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-10-13, 19:48   

Ja osobiscie ze dwa lata temu u siebie wymienialem i zlecial mi taki muł ze szkoda gadać. Zalałem świeżym ATF (taka naklejka na skrzyni) i po miesiącu znów wymiana żeby było czysto.
Rezultat? Biegi lepiej wchodzą i nie wywala 1 ani 2 jak wcześniej to się zdarzało.
 
 
pacos 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 299
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 09-12-13, 11:59   

Ok w takim razie zdecyduje sie na wymianę, moze troche się polepszy - teraz na zimnym biegi cięzko wchodzą.

Jeszcze jedno pytanie, wymiana ogranicza się do zlania oleju starego i zalaniu nowego, czy potrzeba jeszcze cos wymieniac, jakies uszczelki czy cos co moze np nie do konca wspolgrac z nowym - pewnie rzadszym olejem.
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 09-12-13, 12:05   

pacos napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, wymiana ogranicza się do zlania oleju starego i zalaniu nowego, czy potrzeba jeszcze cos wymieniac, jakies uszczelki czy cos co moze np nie do konca wspolgrac z nowym - pewnie rzadszym olejem.


jeżeli masz skrzynie manualną to nic nie wymieniasz dodatkowo, spuszczasz stary, zalewasz nowy.
postaraj się dobrze rozgrzać olej wtedy więcej zleci Ci starego, jak będzie zimny i gęsty, sporo osiadzie na sciankach skrzyni

jesli masz skrzynie automatyczną, musisz wymienić filtr i uszczelke misy
_________________
 
 
pacos 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 299
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 09-12-13, 12:39   

Ok, to jeszcze jedno pytanie :D

Jak nie mam zadnej naklejki na skrzyni, jedynie moja wiedza co do oleju opiera sie na tym co dowiedziałem się przez telefon od ASO BMW to bez obaw lac taki jaki u nich tam wyskakuje seryjnie ze tu sie leje, czy mam jeszcze jakos mozliwosc sprawdzić od spodu nie mając naklejki jaką mam skrzynie? Po prostu boję się sytuacji gdzie zaleje zly olej i tylko pogorszę sytuację :)

skrzynia to manual, auto z 97 roku
 
 
Mr.Tomash 



BMW: e36
Imię: Tomash
Silnik: m50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-12-13, 13:08   

Zespoły ręcznych skrzyń biegów z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': BMW P/N. 83 22 9 408 942 /

zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-2': BMW P/N. 83 22 0 309 031

zespoły bez naklejek: TRANSMISSION BV 75W80 / TRANSMISSION TI 75W80. Naklejki są umieszczone obok korka wlewowego oleju.

Z tego co mi wiadomo. Ale czy na 100% to nie wiem. Zobacz jeszcze jaka firma skrzyni. albo numer skrzyni dojrzysz ;)
 
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 09-12-13, 13:10   

Wejdź pod auto i sprawdź chociaż producenta skrzyni. Na dzwonie od sprzęgła po stronie pasażera jest odlana nazwa. Będzie to "GETRAG" albo "ZF". Naklejki na skrzyniach w e36 mówią, że lejemy ATF do manuala(do automata też).

ZF



GETRAG

_________________
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 02-08-19, 14:59   

Pozwolę sobie odkopać temacik. Mianowicie, zna ktoś numer uszczelek + nowych śrub? Zapewne potrzebna mi będzie ich para do wlewu i spustu, a sam nie mogę ich odnaleźć z gąszcza w linku poniżej.

https://www.realoem.com/b...W-328i&mg=23#15
 
 
arkosw 



BMW: E36
Imię: Arczi
Silnik: 2.8i
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 87
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-08-19, 18:00   

Zadzwoń najlepiej do aso i powiedz co ci trzeba, ja tak robie jak mi sie nie chce szukać :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14