Instalacja LPG, zmiana rurek CU na przewody "FARO" |
Autor |
Wiadomość |
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 23-10-13, 13:32 Instalacja LPG, zmiana rurek CU na przewody "FARO"
|
|
|
Witam,
Dawno mnie nie było, ale to wina braku czasu dla siebie nawet i samochodu, ale teraz ostro bierzemy się za roboty, zaczynamy od oszczędzania i później lecimy dalej.
ułamałem u siebie przewód który idzie do butli rozglądałem się dzwoniłem i dowiedziałem się że założenie końcówki 40-70zł, przewód CU 100zł/mb + 20-40zł godzina robocza, jak wiadomo lubię sam dłubać przy samochodzie i cieszy mnie bardzo moja własna robota i pstryknięcie w nocy "majstrom"
Szukałem na allegro to przewód CU 8-15zł/mb + beczułki uszczelniające około 10zł(kpl.)
Znalazłem także takie coś i chciałem zapytać czy dobrym pomysłem będzie zmiana miedzi na gumowe węże do gazu.
http://allegro.pl/waz-prz...3630167402.html
http://allegro.pl/g31-zla...3622155937.html
Czy zmiana wszystkich węży miedziany to kupienie złączek fi8 czy potrzeba też redukcje na fi6, ewentualnie co bym jeszcze potrzebował, dzięki za pomoc
PS: nie mam zamiaru wysadzić połowy okolicy jak mi to powiedział brat |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-10-13, 14:25
|
|
|
jak masz miedz i ułamała się sama końcówka nie prościej zarobić porostu nowa |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 23-10-13, 14:33
|
|
|
ułamałem przewód 15-20cm za końcówka mniej więcej w miejscu gdzie się "łamie" pod samochód więc kicha muszę zmienić całą |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-10-13, 14:51
|
|
|
Są tez złączki do rur miedzianych kupujesz metr rurki i łączysz gdzieś pod spodem auta . Przy elektrozaworze nakrętkę odzyskasz tylko musisz kopic jedna baryłkę 8
http://allegro.pl/zlaczka...3572697631.html |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 23-10-13, 15:39
|
|
|
nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki ! z miedzi nie pasują |
_________________ Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-10-13, 15:51
|
|
|
kat23 napisał/a: | nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki ! z miedzi nie pasują |
partyzantki partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac .... |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 23-10-13, 15:54
|
|
|
3barr napisał/a: | partyzantki partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac .... |
panowie bez spiny, żadnych rurek i złączek nie będę pchał, zmieniam na faro całą miedziuche
tylko nie wiem czy dobrze policzyłem to co potrzebuję:
obecnie mam wszystko na fi8 więc faro też będę zmieniał na fi8 bo w planach przy okazji zmiana na b25:) policzyłem mniej więcej co i jak więc:
- przewodu faro 10m( będzie zapas w razie czego)
przy butli:
- 2x łącznik faro(kolanko) + 2x beczułki uszczelniające jak do węża miedzianego + 2x docisk
wlew gazu:
- 1x łącznik faro (prosty) + 2 beczułki + docisk
pod maskę:
3x nyple
Całe zestawienie:
-2x łącznik faro (kolanko)
-1x łącznik faro (prosty)
-5x beczułki uszczelniające (do łączników faro/2 w zapasie )
-3x nyple faro
-3x docisk/nakrętka faro
-10mb przewodu faro (nie chce słyszeć 6m ci starczy )
Dobrze to policzyłem czy gdzieś popełniłem jakiś błąd, w sumie koszt to około 150 czyli tyle co mi "majster" wyliczył za metr miedzianej rurki z robocizna + jedna końcówka |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 23-10-13, 23:47
|
|
|
Jeśli kupiłeś wielozawór który pozwala wyjść miedzią ósemką w kierunku reduktora to raczej dobrze policzyłeś. Nie zawsze da się użyć nypli, ale skoro to rozkminiłeś to pewnie jest ok.
Rurka fi 6 spokojnie obrabia 150 koni jeśli butla jest założona zgodnie ze sztuką a nie "do jazdy na wstecznym". |
_________________
|
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 24-10-13, 09:22
|
|
|
spinaczo napisał/a: |
Rurka fi 6 spokojnie obrabia 150 koni jeśli butla jest założona zgodnie ze sztuką a nie "do jazdy na wstecznym". |
Na styk obrobi nawet 200KM. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 24-10-13, 18:54
|
|
|
3barr napisał/a: | kat23 napisał/a: | nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki ! z miedzi nie pasują |
partyzantki partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac .... |
3barr co się pienisz nigdzie nie miał napisane przekrojów to uznałem że będzie mieć standardowo 6mm. A co do nypli to weś jeden kontowy 90* to przy butli powinno wystarczyć a drugi bezpośrednio do filtra fazy lotnej który następnie nyplem z gz-gz jest połączony z reduktorem. |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 28-10-13, 19:36
|
|
|
Witam,
Wszystko pozmieniane na nowe, faro wyszło w sumie coś koło 9m na wszystko, tylko jeszcze dylemat mam co z wlewem gazu zostawić pod klapką z baku czy jakoś wmontować do bagażnika.
Jeżeli ktoś jest czymś zainteresowany i ma jakieś pytanie proszę śmiało pytać ile będę umiał tyle pomogę.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 28-10-13, 19:43
|
|
|
Czyli jak masz ten wlew teraz I po co niby chciałbyś przekładać go do bagażnika |
_________________
|
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-10-13, 09:44
|
|
|
Rozumiem ze ma teraz pod klapka jak tak to zostaw go tam bo jak dasz do bagażnika to na niektórych stacjach nie będą ci chcieli zatankować a druga sprawa ze za każdym razem jak tankować będziesz gas to ci w aucie będzie gazem tufic:) |
_________________ http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2oIB/ |
|
|
|
|
m310ax
Mów mi Marian :)
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 738 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 29-10-13, 15:43
|
|
|
3barr napisał/a: | Rozumiem ze ma teraz pod klapka jak tak to zostaw go tam bo jak dasz do bagażnika to na niektórych stacjach nie będą ci chcieli zatankować a druga sprawa ze za każdym razem jak tankować będziesz gas to ci w aucie będzie gazem tufic:) |
w sumie masz rację, montując go w bagażniku będzie czuć gazem, jednak zostawię go przy przy wlewie paliwa, spinaczo, chciałem go zamontować gdzieś przy butli żeby był schowany i nie musiałbym za każdym razem wyciągać/wozić ze sobą wkrętki. |
_________________ we speak different language but we all know what is mpower
Zobacz moje qp
|
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-10-13, 16:33
|
|
|
Jeśli zamontujesz go gdzieś na sztywno żeby się nie ruszał przy tankowaniu to w sumie można byle by ci się nie zruszył i gaz nie zaczął ulatniać bo wtedy ci wszystko zostanie w bagażniku (wyleci gaz tylko ten z przewodu ) i mam nadzieje ze nie palisz:) |
_________________ http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2oIB/ |
|
|
|
|
|