Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja LPG, zmiana rurek CU na przewody "FARO"
Autor Wiadomość
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 23-10-13, 13:32   Instalacja LPG, zmiana rurek CU na przewody "FARO"

Witam,
Dawno mnie nie było, ale to wina braku czasu dla siebie nawet i samochodu, ale teraz ostro bierzemy się za roboty, zaczynamy od oszczędzania i później lecimy dalej.


ułamałem u siebie przewód który idzie do butli rozglądałem się dzwoniłem i dowiedziałem się że założenie końcówki 40-70zł, przewód CU 100zł/mb + 20-40zł godzina robocza, jak wiadomo lubię sam dłubać przy samochodzie i cieszy mnie bardzo moja własna robota i pstryknięcie w nocy "majstrom" :)

Szukałem na allegro to przewód CU 8-15zł/mb + beczułki uszczelniające około 10zł(kpl.)
Znalazłem także takie coś i chciałem zapytać czy dobrym pomysłem będzie zmiana miedzi na gumowe węże do gazu.
http://allegro.pl/waz-prz...3630167402.html
http://allegro.pl/g31-zla...3622155937.html


Czy zmiana wszystkich węży miedziany to kupienie złączek fi8 czy potrzeba też redukcje na fi6, ewentualnie co bym jeszcze potrzebował, dzięki za pomoc :)

PS: nie mam zamiaru wysadzić połowy okolicy jak mi to powiedział brat :)
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
3barr 



BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-10-13, 14:25   

jak masz miedz i ułamała się sama końcówka nie prościej zarobić porostu nowa
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 23-10-13, 14:33   

ułamałem przewód 15-20cm za końcówka mniej więcej w miejscu gdzie się "łamie" pod samochód więc kicha muszę zmienić całą
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
3barr 



BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-10-13, 14:51   

Są tez złączki do rur miedzianych kupujesz metr rurki i łączysz gdzieś pod spodem auta . Przy elektrozaworze nakrętkę odzyskasz tylko musisz kopic jedna baryłkę 8

http://allegro.pl/zlaczka...3572697631.html
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 23-10-13, 15:39   

nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki !! ! z miedzi nie pasują
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
3barr 



BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-10-13, 15:51   

kat23 napisał/a:
nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki !! ! z miedzi nie pasują


partyzantki !! partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac ....
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 23-10-13, 15:54   

3barr napisał/a:
partyzantki !! partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac ....


panowie bez spiny, żadnych rurek i złączek nie będę pchał, zmieniam na faro całą miedziuche :D

tylko nie wiem czy dobrze policzyłem to co potrzebuję:

obecnie mam wszystko na fi8 więc faro też będę zmieniał na fi8 bo w planach przy okazji zmiana na b25:) policzyłem mniej więcej co i jak więc:
- przewodu faro 10m( będzie zapas w razie czego)
przy butli:
- 2x łącznik faro(kolanko) + 2x beczułki uszczelniające jak do węża miedzianego + 2x docisk

wlew gazu:
- 1x łącznik faro (prosty) + 2 beczułki + docisk

pod maskę:
3x nyple


Całe zestawienie:
-2x łącznik faro (kolanko)
-1x łącznik faro (prosty)
-5x beczułki uszczelniające (do łączników faro/2 w zapasie )
-3x nyple faro
-3x docisk/nakrętka faro
-10mb przewodu faro (nie chce słyszeć 6m ci starczy :P )


Dobrze to policzyłem czy gdzieś popełniłem jakiś błąd, w sumie koszt to około 150 czyli tyle co mi "majster" wyliczył za metr miedzianej rurki z robocizna + jedna końcówka
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 23-10-13, 23:47   

Jeśli kupiłeś wielozawór który pozwala wyjść miedzią ósemką w kierunku reduktora to raczej dobrze policzyłeś. Nie zawsze da się użyć nypli, ale skoro to rozkminiłeś to pewnie jest ok.

Rurka fi 6 spokojnie obrabia 150 koni jeśli butla jest założona zgodnie ze sztuką a nie "do jazdy na wstecznym".
_________________
 
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 24-10-13, 09:22   

spinaczo napisał/a:

Rurka fi 6 spokojnie obrabia 150 koni jeśli butla jest założona zgodnie ze sztuką a nie "do jazdy na wstecznym".


Na styk obrobi nawet 200KM.
_________________
Moje 325
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 24-10-13, 18:54   

3barr napisał/a:
kat23 napisał/a:
nierób takiej partyzantki z łączeniem ...... a co do faro to ja mam od 3lat i żadnych problemów tylko jak masz wyjście w butli 6mm to bierz 6 bo niema sensu pakować 8mm.
Do faro są inne skuwki !! ! z miedzi nie pasują


partyzantki !! partyzantaka jest wtedy kiedy on ma 150 koni a ty mu kazesz rurke 6 tam pchac ....


3barr co się pienisz nigdzie nie miał napisane przekrojów to uznałem że będzie mieć standardowo 6mm. A co do nypli to weś jeden kontowy 90* to przy butli powinno wystarczyć a drugi bezpośrednio do filtra fazy lotnej który następnie nyplem z gz-gz jest połączony z reduktorem.
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 28-10-13, 19:36   

Witam,


Wszystko pozmieniane na nowe, faro wyszło w sumie coś koło 9m na wszystko, tylko jeszcze dylemat mam co z wlewem gazu zostawić pod klapką z baku czy jakoś wmontować do bagażnika.
Jeżeli ktoś jest czymś zainteresowany i ma jakieś pytanie proszę śmiało pytać ile będę umiał tyle pomogę.


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc ;) :piwo:
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 28-10-13, 19:43   

Czyli jak masz ten wlew teraz ?? I po co niby chciałbyś przekładać go do bagażnika ?? :lol:
_________________
 
 
 
3barr 



BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-10-13, 09:44   

Rozumiem ze ma teraz pod klapka jak tak to zostaw go tam bo jak dasz do bagażnika to na niektórych stacjach nie będą ci chcieli zatankować a druga sprawa ze za każdym razem jak tankować będziesz gas to ci w aucie będzie gazem tufic:)
_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2oIB/
 
 
m310ax 
Mów mi Marian :)



BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 738
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 29-10-13, 15:43   

3barr napisał/a:
Rozumiem ze ma teraz pod klapka jak tak to zostaw go tam bo jak dasz do bagażnika to na niektórych stacjach nie będą ci chcieli zatankować a druga sprawa ze za każdym razem jak tankować będziesz gas to ci w aucie będzie gazem tufic:)


w sumie masz rację, montując go w bagażniku będzie czuć gazem, jednak zostawię go przy przy wlewie paliwa, spinaczo, chciałem go zamontować gdzieś przy butli żeby był schowany i nie musiałbym za każdym razem wyciągać/wozić ze sobą wkrętki.
_________________
we speak different language but we all know what is mpower :)

Zobacz moje qp
 
 
 
3barr 



BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-10-13, 16:33   

Jeśli zamontujesz go gdzieś na sztywno żeby się nie ruszał przy tankowaniu to w sumie można byle by ci się nie zruszył i gaz nie zaczął ulatniać bo wtedy ci wszystko zostanie w bagażniku (wyleci gaz tylko ten z przewodu ) i mam nadzieje ze nie palisz:)
_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2oIB/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14