Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 323i przymiarki do LPG
Autor Wiadomość
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-11-15, 15:31   E36 323i przymiarki do LPG

Zrobiłem mały research w necie na temat gazowników w mojej okolicy i biorę na razie pod uwagę dwóch - jeden (tomgaz) robi na stagu, drugi (moto system) na lpgtechu. Zakładam, że nie ma większej różnicy w przypadku tych dwóch producentów? Ewentualnie ktoś może polecić kogoś jeszcze w Jeleniej Górze?

Będę chciał podjechać do nich wkrótce i pogadać osobiście. O co pytać? Na co zwrócić uwagę?

Składniki:
1) Sterowniki tak jak pisałem, stag (który?) lub lpg-tech (326?) w zależności od gazownika.
2) Poczytałem trochę o reduktorach i wydaje mi się, że czerwony ac r01 powinien być OK? Podejrzewam, że obydwaj go zaproponują.
3) Wtryski pewnie barracuda (również po lekturze internetowej).
4) Średnica miedzi 8mm? Czy może lepiej na faro? Sorry jeśli to łupie pytanie.

Montaż:
Nie zależy mi na maksymalnym ukryciu instalacji, ma być zgodnie ze sztuką i praktycznie.
5) Gdzie najlepiej dać reduktor? Chyba dobrze by było, żeby był wysoko i w dostępnym miejscu? Np. tam gdzie jest akumulator w 4cyl.? Widziałem, że niektórzy ostro chowają go, ale czy to dobry pomysł?
6) W jaki sposób najlepiej montować wtryski? Czy też powinny być łatwo dostępne? Jak to w końcu jest z demontażem kolektora w M52, trzeba czy niekoniecznie?
7) Gdzie najlepiej dać sterownik?
8) Wlew pod klapką? Czy w zderzak? Mam wątpliwości czy jest ryzyko korodowania w miejscu wiercenia itp.? Albo czy można coś skaszanić? Zawsze jest też trwały ślad na aucie, ale jak z wygodą użytkowania? Jeżeli w zderzak to jak później się go demontuje?
9) Przycisk myślałem, że pasowałby mi koło asc i grzanych stołków, lub w półce pod obc? Którędy trzeba dać kabelki, żeby przejść przez grodź?
10) Jak wygląda montaż zbiornika? Trzeba obcinać ten wspornik co przechodzi przez koło zapasowe?

11) Jakiej kwoty mogę się spodziewać?
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-11-15, 18:39   

Na większość Twoich pytań znajdziesz odpowiedzi na forum ;)


Pamiętaj iż odpowiednie podzespoły to jedno a kumaty gazownik który umie to wszystko wysterować to drugie :)

Nic nie koroduje możesz spokojnie montować koło wlewu benzyny :) jak pójdzie w zderzak to będziesz musiał się schylać itd bo jak wiesz teraz się samemu tankuje LPG :)


Lpg tech czy też stag to dobre podzespoły do tego jeszcze można dorzucić KME nevo o którym nic nie wspomniałeś :P


Kolektor do nawiertu jak najbardziej do zdjęcia wtedy nie poleci nic syfu do silnika :cwaniak:

Baracudy jak najbardziej dobry wybór :)

Kładź faro :)


Jedź do gazownika niech przedstawić Ci pełną ofertę i Ci podpowiemy co jest korzystniejsze :)
 
 
Patryk123123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Wysłany: 02-11-15, 18:44   

Za dużo nie pomogę, ale powiem ze mi gazownik zakładając butle obciął ten wspornik. Wlew mialem pod klapką od PB. Jezeli chodzi o możliwość skorodowania to tam gdzie ja zakładałem gaz to gdzie było coś wiercone jak np wlew to nie było to zabezpieczone i myślę że ruda by się pojawiła. Ja wybrałem pod klapką bo nie widać na pierwszy rzut oka że jadę na LPG. Mając wlew pod klapką dostajesz redukcję którą wkręcasz jak chcesz zatankować. Zawsze każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Sterownik mialem przy puszce z bezpiecznikami. Mi koszt instalacji na stagu do 4 cylindrowca wyszedł 2400 a jak się pytałem to do R6 coś okolo 3k powiedzieli. Co do przewodów do przycisku to mówisz że chcesz w tym miejscu przycisk i tam go mają zamontować. U mnie te przewody były puszczone jakoś w okolicy przełącznika świateł-kierownicy.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-15, 10:58   

Porządny zakład zabezpiecza miejsce nawiertów ;) ;)
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 04-11-15, 11:12   

Składniki:
1) Stag 300-6 ISA2, albo Qmax. Według mnie 300 wystarczy w zupełności. Techa nie montuję.
2) Czerwony AC będzie bardzo dobrym wyborem.
3) Barracuda, Hana - długa i bezproblemowa eksploatacja.
4) 6mm spokojnie zrobi M52B25. Przy 6mm nie ma większej różnicy czy faro czy miedź, przy 8mm lepiej Faro, bo wygiąć miedziuchę 8mm to ciężki temat.

Montaż:
5) Tam gdzie akumulator to sprawdzona miejscówka. Łatwe dojście do filtra i do regulacji. Jak nie zależy Ci, żeby było wszystko ukryte to kładłbym tam.
6) Demontaż kolektora w M52 to chwila moment, a do wiercenia zawsze ściągam. Ostrożności nigdy nie zaszkodzi. Zapraszam na https://www.facebook.com/BAVSG/ jest fotka jak montuję Hany/Barracudy na kolektorze M52.
7) W E36 wsadzam go tam gdzie sterownik benzyny.
8) To już Ty się musisz zastanowić. Pod wlew pod klapką trzeba wywiercić sporą dziurę, do tego tam jest miejsce łączenia blach i mimo zabezpieczenia przed korozją, wydaje mi się, że kiedyś ruda może wyjść, ale to raczej kwestia KILKU lat. Jeśli chodzi o zderzak to są dwie opcje. Jeśli M-Pak to szkoda niszczyć, jeśli zwykły to można założyć w "dyfuzorze", obok końcówki wydechu - praktycznie jedyne możliwe miejsce ze względu na kształt wnęki pod rezerwę. Nie rzuca się w oczy i nie niszczysz zderzaka.
9) Najczęściej koło przycisków. Fajnie tam pasuje i dobrze widać podziałkę. Pod półką akumulatora jest gumowa zaślepka w której robi się dziurkę i prowadzi kabel za schowkiem - 10 minut roboty.
10) Cięcie wspornika i trzy dziury we wnęce. Jedna duża i dwie małe.
11) Za taką instalkę zamontowaną u dobrego fachowca około 3100 +/- 200zł.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-11-15, 22:33   

Dzięki wielkie za podpowiedzi, na razie napisałem poprzez lpg-forum do moto system. Propozycja to tech 326, czerwony ac r01, butla w koło 53l, wielozawór extra, faro 13 do reduktora (to chyba odpowiednik miedzi 8mm?), wlew obojętnie czy klapka czy zderzak (mój wybór), wtryski do wyboru opcje: 2 listwy z 3 dragonami lub pojedyncze barracudy. Cena z dragonami to ok 3500zł, z barracudami do 3700zł (mam nadzieję, że nie zdradzam jakiejś tajemnicy). Myślałem, że będzie trochę taniej, ale za dobrą robotę wolę przepłacić. Aha, pytałem jeszcze o ściąganie kolektora, bo rozważam jeszcze montaż tego z M50B25 i może wtedy dwie pieczenie na jednym ogniu. Odpisał, że nie ma problemu tylko trzeba przerobić w nim podciśnienia i na odmę, więc może to jest wliczone w cenę? Będę musiał jeszcze dopytać.

Tutaj face zakładu: http://www.facebook.com/motosystem
Gdzieś można wyczytać, że stroją na AFR, to chyba dobrze?

Podjadę jeszcze do tych od staga wkrótce.
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-11-15, 22:41   

Polecam osobne barracudy, sam wymieniłem stare na takie - ładnie można je w pionie poustawiać i podłączyć na wężykach około 6cm ługości a o tego ich nie wiać (przykryte maskownicą) reduktor też spoko mam taki sam i nie ma zadnych z nim problemow.
U mnie został STAG ale tech u 2 znajomych smiga i nie narzekaja. Cena odpowiednia do gratów i montażu (jeśli robią schludnie i dobrze to podłączą)
Wskażnik lpg mam w popielniczce w tunelu i tak tankuję po ilości przejechanych km a nie po wskaźniku a popielniczki nie uzywam.
Butla w kolo źle zamontowana bęzie skutkować pękaniem blachy we wnece - radzę ogadać montaż z jakimś wzmocnieniem lub stelażem dla butli.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-15, 04:51   

i_g napisał/a:
Dzięki wielkie za podpowiedzi.


Nie dziękuj - kliknij pomógł :D
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-11-15, 21:33   

Dzisiaj odwiedziłem gazownika od STAGA, wtryski i reduktor tej samej firmy. Wlew do wyboru, całość 3300zł. Pan twierdził, że teraz wszystko daje się z jednej firmy, a nie składa z klocków. Zapomniałem zapytać, czy na miedzi czy na faro i jakie przekroje. W każdym bądź razie, miałoby być ze sporą rezerwą. Sam nie wiem, niby trochę taniej ale różnica nie jest jakaś kolosalna i jakoś tak na razie bardziej bym się skłaniał ku gazownikowi od techa...
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-15, 21:50   

13matt13 napisał/a:
Butla w kolo źle zamontowana bęzie skutkować pękaniem blachy we wnece - radzę ogadać montaż z jakimś wzmocnieniem lub stelażem dla butli.


Możesz bardziej rozwinąć temat ?
_________________
Hubi
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 08-11-15, 22:04   

i_g, stag nie produkuje nic godnego uwagi jeśli chodzi o wtryskiwacze, więc niech ten Pan nie mydli oczu składaniem z klocków, tylko montuje dobre graty.

Hubi, montaż bezpośrednio na przestrzał dwoma śrubami rzeczywiście potrafi doprowadzić do pękania podłogi przy zbyt mocnym ściągnięciu śrub. Alternatywą są tulejki pomiędzy budą a butlą, ewentualnie przesztywnienie z płaskownika pod autem. Ja tego nie stosuję bo ppdnosi to koszt montażu a skręcając z wyczuciem nie uszkodziłem jeszcze ani jednej podłogi. Niestety widywałem popękane.
_________________
 
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-11-15, 12:09   

Jak gazownik i jego ekipa zna się na rzeczy wiedzą co robią to nic nie ma prawa po pękać :)
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-15, 12:57   

Spinaczo dzięki za wyczerpującą podpowiedz :ok:
_________________
Hubi
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-11-15, 23:50   

Byłem dzisiaj w moto system, na pewno będzie tech. Co do wtrysków do końca jeszcze nie zdecydowałem, ale mogą być jeszcze pojedyńcze dragony pod pokrywą przy kolektorze, jeśli dobrze zrozumiałem to cena jak przy 2x3 i powinny się zmieścić pod plastikiem. Gazownik mówi, że sprawdzają się dobrze i nie ma specjalnie różnicy w eksploatowaniu w porównaniu z barracudami. No i zawsze trochę kaski by zostało;) Reduktor raczej czerwony, montaż albo gdzie aku w 4cyl albo gdzieś przy podłużnicy, mój wybór...
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-15, 17:49   

i_g napisał/a:
No i zawsze trochę kaski by zostało;)



Pamiętaj iż oszczędności mają być przy tankowaniu a nie przy doborze komponentów instalacji :)


Taka moja mała uwaga :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15