Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja Vanos e36 M50B20
Autor Wiadomość
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 30-10-13, 20:12   Regeneracja Vanos e36 M50B20

Panowie i Panie. Mam pytanie, jako że w mojej E36 zaczął się odzywać vanos, oraz do 3k obrotów nieraz potrafi dobrze przymulić chciałbym się zabrać za jego naprawę. Pierwsza sprawa to gdzie i jakie uszczelki miałbym ewentualnie kupić? (dzwoniłem do ASO i gość powiedział mi że są jakieś uszczelki podstawy vanosa i przewodów). Druga sprawa, jestem z nowego Sącza i szukam osoby która podjęła by się regeneracji vanosa. Ogólnie mógłbym auto odstawić do kogoś zaufanego, godnego polecenia w województwie małopolskim. Macie kogoś kto zajmuje się takimi rzeczami właśnie z małopolskiego?
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 30-10-13, 20:17   

http://allegro.pl/zestaw-...3635307175.html


Uszczelki.
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 30-10-13, 20:34   

dziękuję za odpowiedź. Regenerował ktoś już tym sposobem vanosa u siebie? Znalazłem na allegro aukcję ze zregenerowanym vanosem, wiecie może ile jest prawdy w opisie? Chodzi mi o luz na łożysku i o tym pasowaniu do 0.005mm...
http://allegro.pl/regener...3667378201.html
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 31-10-13, 07:58   

No moim zdaniem 0,005 to jakas fikcja jest ale jak chlop ma takie maszyny to moze moze :)
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
ravdnl 



BMW: 328 Cabrio
Imię: Rafał
Silnik: M52b28
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 572
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 31-10-13, 09:44   

Ja kilka razy regenereowałem Vanosa przez wysłanie go człowiekowi z allegro. Koszt 270zł chyba. Teraz go rozebrałem wymieniłem uczszelniacz za 160 z przesyłką, zawiozłem do tokarza. Delikatnie zabielił mi tulejke na tokarni o chyba 0.15 za 20zł złożyłem do kupy i wydaje się być igła. Zobaczymy jak włoże do auta.
 
 
SebaE36 



BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 112
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 31-10-13, 09:46   

ravdnl napisał/a:
Ja kilka razy regenereowałem Vanosa przez wysłanie go człowiekowi z allegro. Koszt 270zł chyba.


Polecam jest miodzio :D
_________________
Moja Bawarka -----> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=23009
Reksio do sprzedania -----> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=24731
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 03-11-13, 08:36   

Robiłem u siebie vanosa, komplet uszczelek to podstawa i zapewne jeszcze zlikwidowanie luzu Osiowego. Nie jest to aż tak trudna operacja lecz wymaga skupienia
 
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 04-11-13, 11:26   

ravdnl napisał/a:
Ja kilka razy regenereowałem Vanosa przez wysłanie go człowiekowi z allegro. Koszt 270zł chyba. Teraz go rozebrałem wymieniłem uczszelniacz za 160 z przesyłką, zawiozłem do tokarza. Delikatnie zabielił mi tulejke na tokarni o chyba 0.15 za 20zł złożyłem do kupy i wydaje się być igła. Zobaczymy jak włoże do auta.



No to za mało Ci zabielił. Możesz niedługo spodziewać się że prawdopodobnie uszczelki klękną przez to że nadal będą występowały obciążenia udarowe przez to właśnie, że tam nadal jest jakiś luz, to jeszcze zależy z jakiego źródła masz uszczelki. Przerabiałem różne sytuacje nie raz z różnymi luzami i z różnymi uszczelkami. Jak ktoś na handel chce naprawić vanos to metoda ok.
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 05-11-13, 19:56   

Czy te uszczelki będą dobre? Mam silnik M50B20 na POJEDYNCZYM Vanosie.
http://allegro.pl/zestaw-...3677231561.html

Potrzebuję szybko odpowiedź, bo pojutrze oddaję autko do mechanika.....
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 05-11-13, 20:20   

Cytat:
ZESTAW NAPRAWCZY SINGLE 1x VANOS


Czyli pojedynczy vanos :)
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 05-11-13, 20:26   

Zawsze wolę się upewnić:) Już zamawiam;)
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 06-11-13, 09:35   

Pasować będą ale żywotności to one nie mają zbyt dobrej.
 
 
ravdnl 



BMW: 328 Cabrio
Imię: Rafał
Silnik: M52b28
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 572
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 06-11-13, 13:58   

elmo0104 napisał/a:
Pasować będą ale żywotności to one nie mają zbyt dobrej.



Skoro sporo wiesz to podziel sie wiedzą z nami! :)
Powiedz skąd Polecasz uszczelniacze. Które bedą kiepskie.
Myślę że bedzie to pomocne dla wszystkich forumowiczów! :piwo:


Odnośnie luzu u mnie dlaczego twierdzisz ze zostało zbyt mało zdjęte z tulejki? Do każdego vanosa trzeba podejść indywidualnie. Wszystko zależy od stopnia zużycia. Mogę sie mylić. Nie zajmuję się tym stale.
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 06-11-13, 15:39   

Uszczelki z BS są kiepskie bo zrobione są z materiału nie przystosowanego do pracy w aluminiowym cylindze. Nie wiem czy gdzieś kupisz same uszczelki. Ja robiłem testy różnych uszczelek na zużycie w aluminiowym cylindrze i dobrałem taki skład mieszanki że ani nie wyciera cylindra ani się sama nie wyciera.

Odnośnie luzu masz rację że jest on indywidualny dla każdego przypadku ale tulejkę trzeba skrócić na pewno o więcej niż tyle co podałeś.
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 07-11-13, 12:13   

elmo0104, Czyli jakby dac na czerwony sylikon to wyjdzie na to samo co z tymi uszczelkami ?? :hyhy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14